بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۶۷۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳
  تدبیر24: یک نماینده مجلس با اشاره به لایحه تامین امنیت زنان گفت:لایحه تامین امنیت زنان به کاهش انواع خشونت ها به ویژه خشونت های خانگی کمک می کند.

سهیلا جلودارزاده نماینده مردم تهران در گفت و گو با خبرنگار آستان افزود :برای کاهش خشونت نسبت به زنان اصلاح مسیرهای قانونی ضرورت دارد و رسیدگی به این طرح باید به طور جدی و موثر پیش برود.

نماینده مردم تهران با بیان این مطلب که باید برخی قوانین نسبت به خشونت به خصوص علیه زنان مورد بازنگری قرار گیرد،ادامه داد:با ایجاد لایحه تامین امنیت زنان نه تنها میزان خشونت ها کاهش می یابد بلکه مجازات ها نیز رنگ قانونی به خود گرفته و اعمال می شود تا بدین وسیله زنان در امنیت بیشتری باشند از سویی دیگر اعمال مجازات های قانونی می تواند یک عامل بازدارنده به حساب آید.

جلودارزاده بیان کرد:شاید در نگاه نخست و جزئی امنیت زنان به صورت قانونی موجب شود برخی مردان نسبت به حقوق قانونی همسران خود موضع گیری کنند اما به مرور زمان و در طولانی مدت موجب استحکام خانواده می شود.زیرا قانون در جامعه مستقر شده و بالاخره اثرپذیری خود را خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه قانون یک بال اجرای عدالت است، تصریح کرد:البته همیشه قانون یک بال اجرای عدالت به شمار می رود و بال دیگر این مسئله فعالیت های فرهنگی است که باید تواما انجام شود تا مسیر عبور از قانون را تبیین کند و افراد جامعه چرایی قانون را درک کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس دهم شورای اسلامی تاکید کرد:زمانی که قانون در جامعه تبیین شود شاهد کاهش رفتارهای خلاف قانون هستیم و مردم کمتر برخلاف قوانین رفتار می کنند.از سوی دیگر علاوه بر تصویب قوانین جدید آموزش و فرهنگ سازی نیز کمک کننده خواهد بود.زیرا قانون و مجازات صرف به تنهایی در کاهش خشونت تاثیر بسزایی نخواهد داشت بلکه آموزش و فرهنگ سازی این مقوله را تکمیل تر می کند.

وی در ادامه گفت:خشونت هایی که زنان جامعه را تهدید می کند در انواع و مدل های مختلف است.خشونت های کلامی،فیزیکی و روانی از جمله خشونت های آزاردهنده به شمار می رود که باید همه نوع راه پیشگیری و مقابله ای برای آنها در نظر گرفته شود.از این رو باید نسبت به خشونت علیه زنان جامع برخورد شود و عوامل پیش آورنده نیز مورد بررسی جدی کارشناسان قرار گیرد .

منبع:آستان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها