بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۶۷۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹
  تدبیر24: احسان اسقايي-وزارت دفاع روسيه درخواستي را به ايران و عراق فرستاده و از اين كشورها خواسته است تا از حريم هوايي‌شان براي پرتاب موشك‌هاي كروز به سوريه استفاده كند. البته درگذشته نيز خبرهايي مبني براستفاده روسيه از حريم هوايي ايران براي شليك سامانه موشكي اسكاد از زير دريايي اين كشور در درياي خزر به سوي مناطق تحت اشغال داعش درعراق شنيده شد كه البته تكذيب شد.
درخواست روسيه از ايران
روز گذشته يك منبع روسي از درخواست مسكو از ايران و عراق براي استفاده از حريم هوايي اين دو كشور جهت شليك موشك‌هاي بالدار كاليبر، خبردادند. تسنیم نوشت: ولاديمير كوموييدوف، رئيس كميته دفاع مجلس دوما و فرمانده سابق ناوگان دريايي روسيه اعلام كرده عراق و ايران كانالي هوايي براي عبور موشك‌هاي روسيه از حريم هوايي‌شان، ايجاد خواهند كرد. كوموييدف، روز در گفت‌وگو با «روسيا اليوم» افزود:«به اعتقاد من، اين امكان در دسترس ما خواهد بود. اينكه ما به اين دو كشور كمك‌هايي ارائه دهيم. مثلا ايران و عراق امكان شليك موشك‌هاي‌مان را از حريم هوايي‌شان فراهم كنند.» پيش از اين، يك منبع نظامي ديپلماتيك روسيه اعلام كرده بود: روسيه از دولت‌هاي عراق و ايران خواسته است پرواز موشك‌هاي بالدار روسيه بر فراز آسمان كشورهاي‌شان را فراهم كنند.
استقرار بمب افكن‎هاي روسيه در همدان
وزارت دفاع روسيه استفاده از پايگاه هوايي همدان براي پرواز جنگنده‌هاي خود به سمت سوريه را تاكيد كرد. ایسنا به نقل از اسپوتنيك نوشت: وزارت دفاع روسيه با صدور بيانيه‌اي ضمن تاييد خبر استقرار بمب‌افكن و جنگنده‌هاي خود در پايگاه هوايي همدان واقع در غرب ايران اعلام كرد: اين هواپيماها با حملات خود تاكنون پنج انبار عمده سلاح را در نزديكي شهر حلب در سوريه نابود كرده‌اند كه براي تامين سلاح به گروه تروريستي داعش مورد استفاده قرار مي‌گرفتند. در بيانيه وزرات دفاع روسيه همچنين آمده است بمب‌افكن دوربرد TU-۲۳M۳ و جنگنده‌هاي SU-۳۴ سه‌شنبه از پايگاه هوايي همدان در ايران پرواز كرده و حملات گروهي را عليه اهدافي مربوط به داعش و جبهه النصره در اطراف شهرهاي حلب، ديرالزور و ادلب انجام داده‌اند. بنابر اعلام وزارت دفاع روسيه اين هوايپيماها همچنين سه نقطه فرماندهي جنگ و اردوگاه‌هاي آموزشي را در حلب، الباب و ديرالزور هدف قرار داده‌اند كه به موجب آنها تعداد قابل توجهي از تروريست‌ها به هلاكت رسيده‌اند.
آمادگی روسیه برای تصویب توافقنامه با ایران
در اين رابطه يك سناتور ارشد روسي از آمادگي پارلمان اين كشور براي تصويب توافقنامه با ايران براي استقرار گروه نيروي هوايي روسيه در پايگاه هوايي همدان خبر داده است. اسپوتنيك نوشت؛ وزارت دفاع روسيه تاييد كرده است كه بمب افكن‌هاي راهبردي دوربرد توپولف ۲۲ و جنگنده‌هاي سوخو ۳۴ از پايگاه هوايي همدان، حملات هوايي اخير خود عليه گروه‌هاي تروريستي در سوريه را انجام داده‌اند. ويكتور اوزروف سناتور روسي تاكيد كرد: شبيه توافقنامه با سوريه براي استقرار نيروي هوايي روسيه، يك توافقنامه نيز با ايران براي استقرار گروه نيروي هوايي روسيه لازم است. وي در ادامه تصريح كرد: من فكر مي‌كنم كه شوراي فدراسيون روسيه حاضر است تا اين تصميم را اتخاذ كند.
استفاده از پايگاه همدان به نفع روس‌هاست
اين سناتور روسي گفت: استفاده از پايگاه هوايي همدان خطراتي را كه متوجه عمليات هوايي روسيه در انجام ماموريت‌هاي ضد تروريسم در سوريه است، كاهش خواهد داد. وي تاكيد كرد: به نتيجه رسيدن چنين توافقي با ايران نشانگر تعميق همكاري‌هاي مسكو و تهران است. همكاري روسيه و ايران كه در چنين منطقه پرتنشي واقع شده، به نفع وضعيت كلي خاورميانه خواهد بود. هفته گذشته، ولاديمير پوتين رئيس‌جمهور روسيه طرح استقرار گروه نيروي هوايي اين كشور در خاك سوريه را به پارلمان براي تصويب نهايي ارائه كرده است. مزيت اصلي براي هواپيماهاي روسي كاهش قابل توجه زمان پرواز تا اهداف تروريست‌ها در سوريه است. بمب‌افكن‌هاي دوربرد روسي پيش از اين حملات خود را از پايگاه موزدوك روسيه انجام مي‌دادند و بايد مسافت ۲۰۰۰ كيلومتري براي رسيدن به حريم هوايي سوريه را طي مي‌كردند. درحال حاضر با استفاده از پايگاه همدان اين مسافت به ۷۰۰ كيلومتر كاهش يافته و بدين‌ترتيب حملات هوايي حساس از لحاظ زماني مي‌توانند در اسرع وقت و با هزينه كمتر انجام شوند.
توضیحات شمخاني درباره پروازهای روسيه
دبير شوراي عالي امنيت ملي نيز ديروز توضيحاتي را درباره برخي خبرهاي منتشره مبني بر استفاده روسيه از فضا و امكانات ايران براي حمله به تروريست‌ها در سوريه ارائه كرد. علي شمخاني درباره اقدامات كشورمان در مقابله با تروريسم و وضعيت امنيت مرزها عنوان داشت: جمهوري اسلامي ايران توانسته است با تكيه بر دانش، تجربه و قدرت نهادهاي نظامي و امنيتي خود و با پشتوانه محكم مردمي ضمن ايجاد شرايط با ثبات و امن در داخل كشور، خدمات و كمك‌هاي مستشاري تاثير‌گذاري را بدون هيچ گونه چشم داشتي در اختيار كشورهاي درگير مبارزه با تروريسم قرار دهد. اين مقام عالي هماهنگ‌كننده اقدامات سياسي امنيتي ايران با سوريه و روسيه در بخش ديگري از تحولات سياسي و امنيتي بحران سوريه، وضعيت حلب و درخواست سازمان ملل و برخي كشورها براي اعلام آتش بس را تشريح كرد. وي خاطرنشان كرد: با همكاري‌هاي سازنده و گسترده ميان ايران، روسيه، سوريه و جبهه مقاومت شرايط براي تروريست‌ها بسيار دشوار شده و اين روند با آغاز عمليات جديد و گسترده تا نابودي كامل آنها ادامه خواهد داشت.
پنتاگون: از استقرار بمب‌افکن‌های روس در ایران مطلع بودیم
ازسوی دیگر وزارت دفاع آمریکا به استقرار بمب‌افکن‌های روس در ایران واکنش نشان داد. خبرگزاری فارس به نقل از شبکه المیادین نوشت: سخنگوی پنتاگون گفته است که این مساله تاثیری بر فعالیت‌های هوایی آمریکا در سوریه نخواهد داشت. شبکه راشاتودی هم به نقل از سخنگوی پنتاگون نوشته است که مسکو پیش از حمله به مواضع داعش از ایران، واشنگتن را در جریان گذاشته بود.
برچسب ها: تدبیر24 ، ایران ، روسیه
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها