بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۶۷۵۳۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲
  تدبیر24:  منابع افغان گفتند که شهرستان «خان آباد» استان قندوز در شمال شرق افغانستان صبح امروز شنبه به دست گروه طالبان سقوط کرد.

به گزارش ایرنا ، «صفی الله امینی' عضو شورای استانی قندوز به خبرنگاران گفت که ساعت 8.30 امروز طالبان این شهرستان را تصرف کردند و کنترل مراکز امنیتی و دستگاه های دولتی را به دست گرفتند.
شهر قندوز مرکز استانی به همین نام در جوار کشور تاجیکستان مهرماه سال گذشته نیز به دست طالبان سقوط کرده بود که بعد از یک هفته ارتش افغانستان، آنان را از این شهر بیرون کرد.
گروه طالبان پس از علنی شدن اختلاف ها میان «محمد اشرف غنی» رئیس جمهوری و «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی دولت افغانستان بر حملات خود به مناطق مختلف این کشور و مین گذاری در خودروهای نظامیان افزوده است.
این گروه هفته گذشته در استان «هلمند» در جنوب افغانستان، حملاتی را علیه نیروهای دولتی تدارک دید و رسانه های افغانستان گزارش دادند که طالبان به پیروزی های تازه ای در این استان دست یافته اند. این گروه چند شهرستان هلمند را در دست دارد و برخی از منافع افغان می گویند که دست کم 75 درصد هلمند در کنترل طالبان قرار دارد.
در تازه ترین مین گذاری های طالبان، یک مین مغناطیسی در یک خودروی نظامی در کابل پایتخت افغانستان جاسازی و منفجر شد که یک تن را زخمی کرد.
«جان نیکلسون» فرمانده امریکائی نیروهای ناتو در افغانستان گفته است که اختلاف های رئیس جمهوری و رئیس دولت وحدت ملی نباید سبب تضعیف نیروهای امنیتی شود و دستاوردهای امنیتی سال های گذشته را در این کشور از بین ببرد.
«محمد محقق» معاون رئیس اجرایی دولت افغانستان نیز گفته است که اگر به اختلاف ها در درون حکومت پایان داده نشود و تنش های سیاسی از بین نرود، نظام کنونی کشور سقوط خواهد کرد.
اختلاف ها میان رئیس جمهوری و رئیس اجرایی دولت وحدت ملی حدود 10 روز قبل با انتقادهای عبدالله از اشرف غنی علنی شد. 
عبدالله گفته است که رئیس جمهوری توافق نامه سیاسی تشکیل دولت وحدت ملی را نادیده گرفته و حوصله بحث ندارد و به وزیران کابینه نیز اجازه صحبت کردن نمی دهد و کسی که چنین ویژگی هائی دارد، شایسته ریاست نیست.
ریاست جمهوری افغانستان در واکنش به اظهارات عبدالله با انتشار بیانیه ای، این اظهارات را مغایر حکومتداری دانست و اشرف غنی نیز در سخنان خود در آئین گشایش پارلمان جوانان افغانستان گفت که «صبر» و «حوصله» از ویژگی های رهبری است و افغانستان مملکت «خودسری» و «دیکتاتوری» نیست.
با این حال طرفین روز چهارشنبه هفته گذشته در کاخ ریاست جمهوری با همدیگر دیدار و گفت وگو کردند و دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری در پایان اعلام کرد که نشست 'اشرف غنی' و 'عبدالله عبدالله' در فضایی صمیمی برگزار شد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها