بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۶۷۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸
  تدبیر24:حسین نوش‌آبادی در نشست خبری دوشنبه اول شهریور ماه که در سالن اجتماعات شورای فرهنگ عمومی برگزار شد گفت: سیاست‌های فرهنگی همان سیاست‌های مصوب فرهنگی کشور است که اغلب در شورای عالی انقلاب فرهنگی که یک نهاد عالی برای تدوین برنامه‌های فرهنگی به شمار می‌آید، به تصویب رسیده است.
او با اشاره به برخی اهداف سیاست‌های فرهنگی، افزود: یکی از اهدافی که جزو سیاست‌های مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است ایجاد وحدت رویه و هماهنگی بین دستگاه‌های فرهنگی جمهوری اسلامی و بسیج امکانات در راستای پاسخ به نیاز جامعه، فراهم ساختن شرایط مطالعه، تحقیق و بهره‌برداری از نتایج آن در زمینه‌های مختلف است.
سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه تحکیم وحدت ملی و دینی با توجه به ویژگی‌های قومی و مذهبی و تلاش در جهت حذف موانع وحدت، پاسداری از حریت و امنیت انسان در عرصه‌های گوناگون فرهنگی، سیاسی، قضایی و اقتصادی، تقویت تفکر و تعقل و قدرت نقادی و انتخاب در عرصه تلاقی و تعارض افکار، مقابله با خرافات و موهومات، جمود و تحجر فکری، مقدس‌مآبی و ظاهرگرایی و مقابله با افراط در تجددطلبی و خودباختگی در برابر بیگانگان تحت شعار واقع گرایی و تقویت و احیا و معرفی هنر اصیل و سازنده در تمامی عرصه‌ها و زمینه‌های سازگار با روح تعالیم اسلامی را از دیگر اصول سیاست‌های فرهنگی برشمرد.
او گفت: اهتمام و اقدام همه جانبه به منظور شناخت نیروها و نیازها و مقتضیات جسمی و روحی نسل جوان کشور، گسترش زمینه مشارکت و مباشرت مردم در امور فرهنگی، هنری، علمی و اجتماعی و حمایت از فعالیت‌ها و اقدامات غیردولتی به منظور همگانی شدن فرهنگ و توسعه امور فرهنگی، اتخاذ سیاست های ایجابی و مثبت در امور فرهنگی، هنری و اجتماعی و ایجاد مصونیت برای افراد و جامعه و اهتمام به جاذبه و رحمت و جامع نگری و دوراندیشی و شور و مشورت و پرهیز از خشونت و شتابزدگی و یکسونگری و استبداد رای از دیگر اصول سیاست‌های فرهنگی است.
نوش‌آبادی افزود: از دیگر اصول سیاست‌های فرهنگی گسترش روحیه نقد و انتقادپذیری و حمایت از حقوق فردی و اجتماعی برای دعوت به خیر و همگانی شدن امر به معروف و نهی از منکر بر مبنای حکمت، موعظه حسنه، شرح صدر و جدال به آنچه احسن است، خلاقیت‌های اصیل و با ارزش روستایی و عشایری و ... است.
برگزار نشدن کنسرت‌های موسیقی در مشهد به حرمت بارگاه امام رضا(ع) است
او در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر عدم اجرای کنسرت های موسیقی در شهر مشهد مقدس گفت: این تصمیم فقط به دلیل حرمت وجود بارگاه امام رضا (ع) و حفظ حریم معنوی آن بزرگوار اتخاذ شده است و اظهارات برخی از مقامات مذهبی دلیل بر برگزار نشدن کنسرت موسیقی در این شهر نیست.
نوش آبادی تاکید کرد: علاوه بر این عدم برگزاری کنسرت های موسیقی فقط مخصوص شهر مشهد است و دیگر شهرهای استان خراسان رضوی را شامل نمی شود.
سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد طی ۱۱سال گذشته در شهر مشهد هیچ کنسرتی برگزار نشده است و این موضوع شامل دولت‌های پیشین نیز می شود.
او ادامه داد: برگزاری کنسرت‌های موسیقی بر اساس ضوابط، قوانین و مقررات و همچنین با در نظر گرفتن نظر و فتاوای رهبر معظم انقلاب برگزار می‌شود.
او خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در این خصوص تاکید دارند که موسیقی مضل عن سبیل الله و لهوی و مناسب با مجالس عیش و نوش و مطربی نباشد، ما نیز بر اساس این نظرات و دیدگاه‌ها و پاسخ‌های رهبر معظم انقلاب تلاش کرده‌ایم اجرای کنسرت های موسیقی در چارچوب دیدگاه‌های رهبری به عنوان رهبر و مرجع تقلید باشد و تمامی ضوابط و قوانین رعایت شود.
نوش‌‌آبادی ادامه داد: برخی ملاحظات و حساسیت‌ها و نگاه‌هایی به لحاظ دینی داریم که مطرح شده است. بارگاه مطهر امام رضا (ع) در مشهد است و حفظ این جایگاه برای همه لازم است، تا الان مجوزی برای شهر مشهد نداشته‌ایم که لغو شده باشد البته برای استان های همجوار به دلایلی شاهد لغو بوده‌ایم.
او همچنین گفت: اما اینکه این شهر مستثنی است یا نه باید گفت نه؛ برنامه‌های فرهنگی هنری چارچوب‌هایش باید اجرا شود ما حتی پس از انقلاب در برخی شهرها کنسرت نداشته ایم چرا که نه شرایط و نه متقاضی بود، اما درباره مشهد بحث به شکل ملی مذهبی و قضایی حقوقی مطرح شد و این موضع به معنای عقب‌نشینی وزارت ارشاد نیست بلکه این موضع همراه ملاحظه است.
نوش‌‌آبادی ادامه داد: برخی ملاحظات و حساسیت‌ها و نگاه‌هایی به لحاظ دینی داریم که مطرح شده است. بارگاه مطهر امام رضا (ع) در مشهد است و حفظ این جایگاه برای همه لازم است، تا الان مجوزی برای شهر مشهد نداشته‌ایم که لغو شده باشد البته برای استان‌های همجوار به دلایلی شاهد لغو بوده‌ایم.
او همچنین گفت: اما اینکه این شهر مستثنی است یا نه باید گفت نه؛ برنامه‌های فرهنگی هنری چارچوب‌هایش باید اجرا شود ما حتی پس از انقلاب در برخی شهرها کنسرت نداشته ایم چرا که نه شرایط و نه متقاضی بود، اما درباره مشهد بحث به شکل ملی مذهبی و قضایی حقوقی مطرح شد و این موضع به معنای عقب نشینی وزارت ارشاد نیست بلکه این موضع همراه ملاحظه است.

مرجع : خبرآنلاین
برچسب ها: تدبیر24 ، مشهد ، کنسرت
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها