بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۶۷۶۶۷
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۱
تدبیر24: باز هم كنسرت‌ها كه حاشيه‌ساز شده و چند روز است كه به يكي از اصلي‌ترين موضوعاتي تبديل شده كه در گعده‌هاي دولتي و غيردولتي به آن پرداخته مي‌شود. ماجرا از زماني آغاز شد كه آيت‌ا... علم‌الهدي در نماز جمعه مشهد اظهار داشت:«درشهر امام رضا نمي‌شود كنسرت برگزار كرد.» موضع علي جنتي در جايگاه وزير ارشاد پس از اظهارات علم‌الهدي چنين بود كه«با توجه به مزين بودن شهر مشهد به مرقد مهر امام رضا (ع)، اجراي كنسرت‌ها در اين شهر مخالفاني از جمله نماينده محترم ولي فقيه در خراسان رضوي را داشت كه ما به نظر ايشان احترام گذاشته و با اينكه اين كنسرت‌ها مشكل خاصي نداشت اما از ادامه اجراي آنها در اين شهر صرف نظر كرديم.» جنتي تاكيد كرد كه موضع او درباره كنسرت‌ها مختص شهر مشهد و براي احترام به بارگاه امام هشتم است، اما ظاهرا برخي اين قسمت رامورد توجه قرار نداده بودند و پس از آيت‌ا... علم‌الهدي، تعدادي از ائمه جمعه هم برگزاري كنسرت در شهر خود را لازم ندانستند. همين موضوع سبب ترديدهايي براي برگزاري كنسرت در شهرهاي ديگر شد وبه عبارتي برگزاري كنسرت به گام برداشتن در ميدان مين تعبير شد، يعني اين امكان وجود دارد كه دلواپسان بخواهند با استناد به اظهارات مسئولان استاني به بر هم زدن نظم عمومي در كنسرت‌ها اقدام كنند. برداشت‌های مختلف از اظهارات وزير ارشاد سبب توضيحاتي از سوي معاون پارلماني وزير ارشاد شد.
اظهارات مقامات دليل لغو كنسرت‌هاي مشهد نيست
ديروز حسين نوش آبادي گفت: در مشهد به دليل حرمت بارگاه امام رضا و حفظ حريم معنوي آن محدوديت برگزاري كنسرت وجود دارد. اين شرايط اختصاص به مشهد دارد و ساير شهرهاي همجوار اين استان مشمول محدوديت نخواهند بود. سخنگوي وزارت ارشاد اظهار داشت: نظر وزير ارشاد درباره عدم برگزاري كنسرت‌ها در مشهد به دليل حرمت بارگاه امام رضا و حفظ حريم معنوي آن بزرگوار است. اظهارات برخي مقامات مذهبي مشهد دليل اصلي عدم برگزاري در مشهد نيست و نخواهد بود. اين شرايط اختصاص به مشهد دارد و ساير شهرهاي همجوار اين استان مشمول محدوديت نخواهند بود. برگزاري با رعايت ضوابط شرعي و قانوني در چارچوب نظرات فقهي رهبري تداوم دارد. ۱۱ سال است در مشهد كنسرت برگزار نشده و اختصاص به اين دولت ندارد. سخنگوي وزير ارشاد با اشاره به سياست‌هاي فرهنگي نظام اظهار داشت: ايجاد وحدت رويه و هماهنگي فرهنگي بين دستگاه‌ها، بسيج امكانات فرهنگي در جهت تامين نيازها و هدايت نيروها جهت تامين نيازهاي فرهنگي موجود يكي از مصاديق سياست فرهنگي است. اگر به اصول سياست‌ها توجه كنيم، مي‌بينيم كه بايد برخي سياست‌ها بازبيني و عملكردها بررسي شود. تحكيم وحدت ملي و ديني با توجه به قوميت‌هاي ملي و مذهبي، پاسداري از حريت و آزادگي در حوزه‌هاي سياسي، اقتصادي، فرهنگي و علمي، تقويت قدرت تعقل و به‌ كارگيري آن، مقابله با خرافات، جمود فكري و مقابله با افراط و تجددطلبي در مواجهه با فرهنگ غرب، اهتمام همه‌جانبه به اقتضاي روحي و نيازهاي نسل جوان، گسترش زمينه مشاركت و مباشرت مردم در امور فرهنگي، هنري و اجتماعي، گسترش روحيه نقدپذيري و... از مصوبات شوراي عالي انقلاب فرهنگي است.
لغو كنسرت‌ها باعث هرج و مرج است
 همچنين ديروز معاون حقوقي رئيس‌جمهوري به ايران گفت: اگر كنسرتي مجوز قانوني دريافت كند، هيچ شخص و شخصيتي در كشور حق ندارد اجراي اين كنسرت را لغو كند؛ چرا كه اين مساله به هرج و مرج اجتماعي منجر مي‌شود. اگر افرادي در كشور درباره برگزاري كنسرت‌ها و موسيقي نظر فقهي دارند، بايد بدانند در كشور ما قانون حاكم است. حجت‌الاسلام مجيد انصاري، قانون را فصل‌الخطاب همه امور معرفي كرد و گفت: اگر قرار باشد هر كسي به خودش حق بدهد موضوعي را كه به هر دليلي قبول ندارد يا سليقه ديگري درباره‌اش دارد از مجاري غيرقانوني لغو كند يا مانع اجرايش شود، اين احتمال پيش مي‌آيد كه در حوزه‌هاي ديگر، افراد ديگري هم به خودشان چنين حقي بدهند. وي رفتارهاي سليقه‌اي و خلاف قانون را فسادآور خواند و گفت: كشور ايران سرزميني به هم پيوسته و منسجم است. قانون براي همه شهرها و استان‌ها و همه شهروندانش بايد يكسان اجرا شود. قوانين كشور ما بايد بدون استثنا و تبعيض در تمام كشور اجرا شود، چرا كه ما ايالت‌هاي مستقل از يكديگر نداريم.
نامه يك نماينده به وزیر ارشاد
ديروز احمد مرادي نماينده مردم بندرعباس هم در نامه‌اي خطاب به علي جنتي با اشاره به موضوع لغو كنسرت‌ها تاكيد كرد كه اينگونه برخوردها مي‌تواند بدعتي براي هرج و مرج و ناهنجاري‌هاي اجتماعي و فرهنگي در جامعه باشد. در اين نامه آمده است: در پي موضع‌گيري آیت‌ا... علم‌الهدي درباره اجراي كنسرت در مشهد مقدس و در نهايت عقب‌نشيني جنابعالي و دستور به لغو كنسرت، همه مي‌دانيم كه شهرهايي مثل مشهد و قم براي مسلمانان از تقدس بالايي برخوردار است و تعداد زيادي از شهرهاي ايران به جهت اينكه مدفن امامزاده‌ها هستند، اين تقدس در آن اماكن هم ساري و جاري است. بايد بررسي شود و از نظرات مراجع تقليد و آيات عظام استفاده شود كه آيا برگزاري كنسرت در گوشه‌اي از شهر و بنا به درخواست و نياز جوانان با مجوز رسمي از وزارت ارشاد كه مرجعي است براي تعيين مجاز و غيرمجاز بودن كنسرت، مي‌تواند خدشه‌اي به احساسات ديني ساير هموطنان وارد سازد يا خير؟ اگر اشخاصي با برگزاري كنسرت مخالفت كنند و در مقابل عده‌اي ديگر موافق اجراي چنين كنسرت‌هايي باشند، تكليف چيست؟
برچسب ها: تدبیر24 ، مین ، کنسرت
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها