بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۶۷۶۸۲
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴
اگر در جايي احساس مي‌شود كه اقداماتي مغاير با اسلام و منافع ملي يا مصلحت مردم رخ داده است، بايد با مشورت با بزرگان نظام حل و فصل شود و نه اينكه از تريبون‌هاي عمومي مواضعي اعلام شود كه موجب رنجش، نااميدي، تخريب و گاه توهين شود.
    تدبیر24: سید فاضل موسوی-قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران تكليف همگان را روشن كرده است و هيچكس جز تمكين قانون راهي در پيش روي خود ندارد. رويكرد دولت يازدهم و شخص رئيس جهور نيز احترام و پيروي از قانون است و انتقادات شفاف و صريح روحاني در برابر حاشيه‌هايي ايجاد شده درباره برگزاري كنسرت‌ها نيز تاكيد بر فصل الخطاب بودن قانون است. هر فردي در هر جايگاه و مقامي وظيفه اصلي‌اش رعايت قانون است. اگر بنا باشد كه هركس در يك نقطه از كشور بخواهد با سليقه و نظر شخصي خود اعمال قانون كند و مخالفانش را تخطئه كند كه سنگ روي سنگ بند نمي‌شود و با روح قانون و قانون‌مداري سازگاری ندارد. اينكه آقاي روحاني هم در مقام رئيس‌جمهور و در راستاي اجراي قانون اساسي و هم در جايگاه يك شهروند، همگان را اعم از وزير دولت خود و.. را مكلف به اجراي قانون و ایستادگی در انجام اين وظيفه خطير كرده است، در واقع حرف دل ۸۰ميليون مردم است. اگر در جايي احساس مي‌شود كه اقداماتي مغاير با اسلام و منافع ملي يا مصلحت مردم رخ داده است، بايد با مشورت با بزرگان نظام حل و فصل شود و نه اينكه از تريبون‌هاي عمومي مواضعي اعلام شود كه موجب رنجش، نااميدي، تخريب و گاه توهين شود. چرا كه مسئولان و كساني كه تريبون‌هاي رسمي كشور را در دست دارند، سوگند ياد كرده‌اند كه در برابر قانون سر تعظيم فرود آورند و براي حل مشكلات تنها و تنها به قانون و مراجع قانوني رجوع كنند. حال بايد پرسيد كه بر چه مبنايي سليقه‌اي رفتار مي‌كنيد و قانون را ناديده مي‌گيريد؟ بر چه اساسي نظر شخصي خود را نظر نظام معرفي مي‌كنيد و درصدد هستيد در يك شهر يا يك منطقه برداشت‌هاي شخصي خود را اعمال كنيد؟ بر اين اساس که همگان در برابر قانون برابر هستند و مجلس شوراي اسلامي و قوه قضاييه بايد در برابر رفتارهاي سليقه‌اي افراد و برداشت‌هاي شخصي در خوانش قانون ايستادگي كنند. چنانكه رئيس‌جمهور رفتارکرد و حتي در اين راه وزيرش را نيز مكلف به كوتاه نيامدن در رعايت و پيگيري قانون كرد و اين اصلي كه همگان بايد به آن تمكين كنند.
* فعال سياسي اصلاح‌طلب
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها