بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۶۷۷۰۵
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹
تدبیر24:یک فوق تخصص غدد و استاد دانشگاه در خصوص انجام بسیاری از فعالیت ها که سطج انرژی بدن را کاهش می دهد،گفت:برخی افراد در طی روز احساس خستگی،ضعف و کسالت می کنند داشتن این مشکلات به طور مستمر باعث بازماندن فرد از انجام و پرداختن به بسیاری از امور و فعالیت ها می  شود.

دکتر حسین دلشاد استاد دانشگاه و متخصص غدد در گفت و گو با خبرنگار آستان افزود:رابطه مستقیمی بین کالری و انرژی دریافتی وجود دارد به همین علت برخی افراد گاها احساس کسالت و ضعف دارند.همچنین میان کالری و انرژی دریافتی از مواد غذایی با سوخت و ساز بدن ارتباطاتی وجود دارد که باعق خستگی یا افزایش انرژی می شود.

این استاد دانشگاه ادامه داد:انتخاب نوع تغذیه و نوع فعالیت نیز به افراد کمک می کند تا همیشه پرانرژی باشند.زیرا بدن انسان ساختمان سازمان یافته ای از یاخته های مواد شیمیایی است از این رو بر هم خوردن سیستم ها باعث کاهش یا افزایش انرژی بدن شده و به همین علت است که متخصصان توصیه می کنند هر فردی باید سیستم بیولوژیک بدن خود را بشناسد.

وی در خصوص اهمیت و نقش انرژی در بدن گفت:بدن برای انجام فعالیت در هر ثانیه به انرژی نیاز دارد و تا زمانی که حیات ادامه دارد منبع انرژی باید در دسترس باشد مواد غذایی منبع اصلی انرژی بدن به شمار می رود .از این رو مواد غذایی که حاوی مقادیر زیادی آب و فیبر است از کالری و انرژی کمتری برخوردار است اما مواد غذایی که حاوی قند و پروتئین است انرژی بیشتری را در اختیار بدن قرار می دهد.

دکتر دلشاد با اشاره به فعالیت های فردی که افراد در طی روز دارند،تصریح کرد:در طول روز برخی فعالیت هایی رخ می دهد که سطح انرژی بدن پایین می آید در نتیجه افراد احساس خستگی و ضعف می کنند با توجه به اینکه بدن انرژی دریافتی اش را از مواد غذایی به سه شکل دریافت می  کند 60 تا 75 درصد انرژی بدن صرف فعالیت های فردی مانند فعالیت تنفسی،گردش خون،سیستم اعصاب مرکزی بدن ،ساخته شدن ترکیبات آلی و تولید کبد و قند می شود که این بخش انرژی مصرفی را در حال استراحت می گویند.

این استاد دانشگاه بیان کرد:همواره 10 درصد از انرژی بدن برای هضم و جذب و سوخت و ساز مواد مغذی مورد استفاده قرار می گیرد که با ترکیب رژیم غذایی تغییر می کند.اما متغیرترین جزء انرژی مصرف روزانه انرژی صرف شده در فعالیت های جسمانی است.با انجام فعالیت های جسمانی و متناسب با نوع فعالیت های افراد انرژی خود را در طول روز به تدریج از دست داده و با احساس خستگی که در اصل نشانه کاهش میزان انرژی است رو به رو می شوند بنابراین انرژی در بدن نقش بسزایی در کاهش یا افزایش خستگی و کسالت دارد.سندرم خستگی های مزمن ناشی از کاهش انرژی بدن است که مانع از انجام برخی فعالیت های فردی و اجتماعی می شود تقریبا نیمی از مردم از این مسئله رنج می برند.

منبع:آستان

برچسب ها: تدبیر24 ، تغذیه
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها