بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۶۷۷۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۰
 تدبیر24: وزیر اطلاعات سه شنبه شب به مناسبت هفته دولت در یک برنامه تلویزیونی حضور یافت و به تشریح اقدامات این وزارتخانه و موضوعات دیگر از جمله امتیاز گرفتن از آمریکا، پیام به تروریست‌ها و تخریب‌هایی پرداخت که علیه دولت درجریان است. حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی گفت: در جریان مذاکراتی که ما با نظر مقام معظم رهبری و تصمیم شورای عالی امنیت ملی از سوی وزارت اطلاعات درباره مبادله زندانیان ایرانی و آمریکایی داشتیم، امتیازاتی برای کشور گرفتیم که یکی از آنها بازگردانی ۴۰۰ میلیون دلار بود به همراه سود آن بود. وی با تاکید بر اینکه وزارت اطلاعات نفس تروریست‌ها را بند آورده است، گفت: وزارت اطلاعات در مناسبت‌های مختلف به تروریست‌ها پیغام داده که خیال اقدام تروریستی در ایران را از یاد ببرند. طی روزهای اخیر تیم منافقین در غرب کشور با اشراف اطلاعاتی و همکاری وزارت اطلاعات و سپاه و همچنین تیمی در شرق کشور که در حال حفر تونل و به دنبال ایجاد ناامنی برای تعدادی از پاسگاه‌های شرقی کشور بوده‌اند با همکاری اطلاعاتی وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی با آنها برخورد شد. علوی با اشاره به عملیات انجام‌شده علیه گروهک‌های تروریستی در غرب کشور خاطرنشان کرد: در این عملیات فرمانده تیپ موصل داعش کشته و سه نفر از آنها نیز دستگیر شدند.
ضعف رسانه‌ای نقطه ضعف دولت
علوی در ادامه به بیان نقاط ضعف دولت یازدهم پرداخت و با تاکید بر اینکه ضعف رسانه‌ای یکی از نقاط ضعف دولت یازدهم است اظهار کرد: این سخن به معنای آن نیست که مسئولان رسانه‌ای دولت تلاشی نمی‌کنند بلکه بدان معناست که دولت در بعد رسانه‌ای کار خود، زیاد خرج و سرمایه گذاری نمی‌کند و احساس می‌کنند که صرف هزینه برای تبلیغ فعالیت‌های خود شرعا جایز نیست اما در مقابل این فرصت برای مخالفان پیش می‌آید که حملات تندی علیه دولت انجام دهند و جبهه مقابل صدها میلیارد تومان خرج تبلیغات علیه دولت می‌کند. وی با انتقاد از اظهارات مطرح شده علیه رئیس‌جمهور اظهار کرد: متاسفانه برخی به رئیس‌جمهور، که براساس قانون اساسی شخص دوم مملکت است، عناوینی از جمله عمروعاص، ساده‌لوح و خائن نسبت می‌دهند. علوی با تاکید بر اینکه برخی از مخالفان مطالبی دروغ به رئیس‌جمهور و اطرافیان او نسبت می‌دهند، اظهار کرد: نوروز امسال از سوی این افراد عنوان شد که آقای رئیس‌جمهور به همراه آقای هاشمی رفسنجانی و تعدادی دیگر از جمله بنده به کیش سفر کرده‌ایم و در جلسه‌ای مشترک حضور پیدا کردیم. این در حالی است که من بیش از یک سال و نیم است که به کیش سفر نکرده‌ام. وزیر اطلاعات اظهار کرد: اینکه دولت از نظر رسانه‌ای در مقابل این تخریب‌ها واکنشی انجام نمی‌دهد از یک طرف ضعف است اما این ضعف از سر ناتوانی نیست بلکه از سر امانت‌داری است و دولت به دنبال حفظ پول بیت‌المال است. علوی در ادامه با تاکید بر اینکه مردم متوجه می‌شوند که بی‌مهری‌هایی که علیه دولت یازدهم انجام می‌شود بی‌سابقه است، اظهار کرد: ‌براساس گفته برخی مردم در دو سه سال اخیر، نگذاشته‌اند که عکس رئیس جمهور در راهپیمایی‌ها در دست مردم به نمایش گذاشته شود. شرایط به گونه‌ای است که گاهی در برخی مراسم برخی جوانان عکس‌های رئیس‌جمهور را لوله می‌کنند و در شرایطی که احساس می‌کنند کسی مانع آنها نمی‌شود آن عکس را در معرض نمایش قرار می‌دهند. وی ادامه داد: اخیرا در یکی از سفرهای استانی که به یکی از استان‌ها داشته‌ایم تعداد زیادی از عکس‌های رئیس‌جمهور را عده‌ای جمع‌آوری کرده‌اند و اجازه نداده‌اند که مردم آنها را در دست بگیرند. وزیر اطلاعات در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه انتقاد عملی بسیار ویژه است، اظهار کرد: دولت لب‌های کسانی را که انتقاد می‌کنند می‌بوسد و از نقد آنها استقبال می‌کند اما همگان باید بدانند که ادبیات انتقاد با ادبیات تخریب متفاوت است. وزیر اطلاعات با بیان اینکه امروز خیلی‌ها با مشتی گره‌کرده انتقاد می‌کنند که این خود تخریب محسوب می‌شود، اضافه کرد: در انتقاد حرمت طرف مقابل حفظ می‌شود و به او توهینی نسبت داده نمی‌شود بلکه منتقد فکر و عمل او را در عین حفظ احترام، تحلیل و انتقادات خود را نسبت به او مطرح می‌کند. علوی در ادامه صحبت‌های خود به بیان اقدامات انجام شده در وزارت اطلاعات درباره ایجاد احساس امنیت در میان مردم پرداخت و با اشاره به احادیثی از ائمه اطهار اظهار کرد: باید در جامعه به گونه‌ای امنیت برقرار کنیم که مردم آن را احساس کنند و سپس آرامش پیدا کنند. مردم مفهوم امنیت را درک و وجود آن را احساس می‌کنند، به همین دلیل است که امروز در جامعه ما آرامش حاکم است.
حساسیت برای ۲۰ میلیارد یا ۷ هزار میلیارد تومان؟
علوی با انتقاد از شیوه پرداخت این افراد به موضوع، گفت: عده‌ای فکر می‌کنند طرح این مسائل به دولت ضربه می‌زند، در حالی که باید بدانند این‌گونه مسائل به نظام ضربه وارد می‌کند. وزیر اطلاعات با انتقاد از عدم پیگیری برخی رسانه‌ها نسبت به بلوکه شدن ۲ میلیارد دلار از پول ایران در آمریکا اظهار کرد: پس از آن که اخیرا ۲ میلیارد دلار پول ایران توسط دادگاهی در آمریکا بلوکه شد، برخی در داخل اقدام به فضاسازی علیه دولت کردند اما زمانی که معلوم شد این پول بر اثر سهل‌انگاری دولت قبل بلوکه شده است، دیگر هیچ‌کدام از این رسانه‌ها به موضوع نپرداختند. وی خاطرنشان کرد: ‌این در حالی است که ۲ میلیارد دلار معادل ۷ هزار میلیارد تومان ایران است، اما چنانچه ما در جریان فیش‌های حقوقی بگوییم که حتی هزار نفر ماهی ۲۰ میلیون تومان حقوق دریافت کرده‌اند، در ماه می‌شود ۲۰ میلیارد تومان. حال این پرسش مطرح می‌شود که آیا ۲۰ میلیارد تومان بیشتر است یا ۷ هزار میلیارد تومان؟ وزیر اطلاعات با تاکید بر اینکه مردم هوشیار و بیدار هستند، اظهار کرد: مردم موضوعات را درک می‌کنند و می‌دانند که آیا باید برای پایمال شدن ۲۰ میلیارد باید بیشتر حساسیت به خرج بدهند یا ۷ هزار میلیارد تومان.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها