بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۶۷۸۱۱
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲
در هفته گذشته نمایندگان مجلس به منظور رفع موانع اقتصادی کشور ،تذکراتی به مسئولان دولتی داده اند.
تدبیر24:  تذکرات اقتصادی مجلسی ها از نبود بیمه محصولات کشاورزی تا عدم شفاف سازی دارای های ثامن الحججبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در هفته گذشته تعدادی از نمایندگان ملت به منظور رفع موانع اقتصادی کشور تذکراتی به مسئولان دولتی داده اند که مهم ترین و بیشترین این تذکرات مربوط به سپرده گذاران ثامن الحجج و عدم پایبندی تعهدات صندوق بیمه محصولات کشاورزی بود که جزییات بیشتر آن را از برخی نمایندگان جویا شده ایم.



حل معضل تولیدات کشاورزی با افزایش صادرات

نور محمد تربتی ن‍ژاد نماینده مردم گرگان و آق قلا در خصوص تذکری که در صحن علنی مجلس مطرح کرد به خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در حال حاضر بسیاری از کشاورزان در خصوص تولید با مشکلاتی مواجه هستند چرا که برخی از تولیدات کشاورزی از کشاورزان خریداری نشده و یا به قیمت ارزان تر از تولید از آنان خریداری می شود لذا دولت باید از طریق افزایش صادرات، کشاورزان را به تولید بیشتر راغب سازد.

وی در ادامه به بخش تسهیلات بانکی اشاره کرد و افزود: در بیشتر کشورهایی که در زمینه کشاورزی موفق هستند دولت در پرداخت معوقات به آن ها کمک کرده؛ همچنین، نرخ سود بانک ها در زمینه اعطای وام کشاورزی بسیار نازل است.

تربتی نژاد تصریح کرد: دولت باید در حوزه خرید تضمینی محصولات به صورت گسترده تر عمل کند چرا که خرید تضمینی، محصولاتی همچون جو و سیب زمینی را در بر نمی گیرد.

وی با بیان اینکه نهاده های کشاورزی باید با کیفیت بالا تری در اختیار کشاورزان قرار گیرد، گفت: دولت باید برای این بخش، یارانه در نظر بگیرد؛ همچنین، در زمینه بیمه محصولات کشاورزی شاهد پرداخت به موقع خسارت ها نبوده ایم و یا حتی در برخی زمینه ها ،همه بخش های روستایی را تحت پوشش قرار نداده است.

این نماینده مجلس عنوان کرد: خوشبختانه در پرداخت مطالبات، اقدامات بسیار خوبی از سوی وزارت کشاورزی در حوزه خرید گندم انجام شده است اما در زمینه جو به دلیل اینکه پرداخت تضمینی صورت نگرفته، با مشکلات عدیده ای مواجه هستیم.

وی به احیای کاشت پنبه اشاره کرد و گفت: در سال های گذشته کشت پنبه در استان گلستان رونق داشته و بسیاری از کارخانجات پنبه پاک کنی، کارخانجات نساجی و کارخانجات روغن کشی فعال بوده اند و از نیمه دوم فروردین تا اوایل آبان ماه، کشت پنبه انجام می گیرد.

تربتی ن‍ژاد در پایان بیان کرد: بر اساس آمارهای اعلام شده کشت پنبه یک اشتغال پایدار در تمامی فصول ایجاد می کند و و کشت این محصول در استان گلستان نه تنها در این استان اشتغالزایی نموده بلکه سبب مهاجرت افراد از استان های مجاور نیز شده است.


عدم شفاف سازی در میزان دارایی موسسه ثامن الحجج


همچنین محسن بیگلری نماینده مردم سقز و بانه مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی جلسه علنی خواستار رسیدگی به وضعیت سپرده‌گذاران موسسه ثامن‌الحجج شد که در این رابطه  به خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  گفت:در حال حاضر چند میلیون ایرانی درگیر مشکل موسسه ثامن‌الحجج هستند و متاسفانه بانک مرکزی نظارت صحیحی در این رابطه نداشته است و سپرده گذاران این موسسه در حالت بلاتکلیفی به سر می برند و در جریان وضعیت بازپرداخت بدهی خود و دارایی موسسه نیستند.

وی افزود: در این میان مسئولان مربوطه موظفند میزان بدهی و دارایی موسسه ثامن الحجج را برای سپرده گذاران مشخص کنند و در ادامه بیان کنند که میزان دارایی از بدهی بیشتر است یا کمتر؟ متاسفانه سپرده گذاران گرفتارند و نمی دانند باید چه کار کنند. دولت باید میزان دارایی این موسسه را برای مردم شفاف‌سازی کند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها