بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۶۷۸۲۰
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱
اين بزرگان نه تنها چراغ هنر را روشن نگاه مي‌دارند كه با حضور اخلاق‌مدارانه خود تكيه گاه نسل‌هاي پس از خود نيز هستند.
تدبیر24: افشين علاء-مرگ به تعبير سالار شهيدان برازنده‌ترين زينت براي فرزند آدمي است. از اين رو در مواجهه با درگذشت عزيزان بايد صبور بود و بي‌تابي نكرد. اما ضايعه‌اي كه در اثر مرگ بزرگان در ساحت‌هاي خطير پديد مي‌آيد مصيبتي است كه قابل جبران نيست. هنوز در اربعين فقدان بانوي شعر و عرفان مهديه الهي قمشه‌اي داغدار بودم كه خبر درگذشت استاد پيشكسوت تئاتر و سينما جناب داود رشيدي نيشتر ديگري به جانم زد. به واقع بايد گفت مرگ چنين خواجه نه كاري است خرد! اگرچه شخص داود رشيدي با سپري كردن عمر عزتمندانه و به‌جا گذاشتن كارنامه‌اي پربار از خود در حيطه هنر و اخلاق، مصداق برازنده عاش سعيدا و مات سعيدا شد. اما فقدان چون او پير و دليل راهي براي نسل آفت زده جوان امروز لطمه‌اي جبران‌ناپذير است. در روزگاري كه هنر علاوه بر حمايت‌هاي بديهي دستگاه‌هاي متولي فرهنگ به محافظت‌هاي معنوي و اخلاقي نيز نياز دارد، فقدان بزرگاني چون او ضايعه زيان باري است. اين بزرگان نه تنها چراغ هنر را روشن نگاه مي‌دارند كه با حضور اخلاق‌مدارانه خود تكيه گاه نسل‌هاي پس از خود نيز هستند. در روزگاري كه سيل جاذبه‌هاي فرهنگ برانداز بيگانه از يك سو و جزم انديشي و تعصبات بي‌مبناي افراطيون داخلي از سوي ديگر به سرزمين باستاني و پرافتخار ما هجوم آورده است، حضور درختان تنومند و سايه گستري چون داود رشيدي ضامن ثبات و تكيه‌گاه اين نسل است. دريغا كه اين بزرگان يك يك از ميان ما مي‌روند و جاي خالي شان را نمي‌توانيم پر كنيم. خوشا به حال آناني كه در زمان حيات اين بزرگان قدردان وجودشان بوده‌اند. كاش همه بزرگان اين آب و خاك قدردان وجود هنرمندان باشند. هنرمنداني چون داود رشيدي كه ابعاد شخصيت شان فقط در مهارت‌هاي خيره‌كننده بازيگري خلاصه نمي‌شود. بلكه پيش و بيش از آن هنر انسانيت را آموخته‌اند و با بسط رواداري و اخلاق، به حراست از بنيان‌هاي معنوي جامعه نيز مشغولند؛ از اين رو تا زنده‌اند، بايد قدردانشان باشيم.
* شاعر و فعال اصلاح‌طلب
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها