بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۶۷۸۷۴
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۴
  تدبیر24:  «همه مي‏دانند كه شما حاصل عمر من بوده‏ايد و من به شما شديدا علاقه‏مندم. براي اينكه اشتباهات گذشته تكرار نگردد، به شما نصيحت مي‌كنم كه بيت خود را از افراد ناصالح پاك نماييد و از رفت‌وآمد مخالفان نظام كه به اسم علاقه به اسلام و جمهوري‌اسلامي خود را جا مي‏زنند، جدا جلوگيري كنيد.» اين جملات بخشي از نامه حضرت امام خميني (ره) در پاسخ به نامه استعفاي آیت‌ا... حسينعلي منتظري از سمت قائم‌مقامي رهبري است كه در تاريخ ۸ فروردين ۱۳۶۸ نگارش شد و در جلد ۲۱ صحيفه‌نور موجود است. درحالي كه بسياري گمان مي‌كنند بعد از گذشت سه دهه از استعفاي آیت‌ا... منتظري، مسائل مربوط به اين اتفاق به تاريخ پيوسته است، اما انتشار نوار سخنان آیت‌ا... منتظري نشان داد كه نمي‌توان با قطعيت از هيچ‌چيزي سخن به ميان آورد. انتشار اين نوار هفت سال بعد از ارتحال ايشان و در زماني كه منافقان كوردل بيش از هر زمان ديگري مترصد ضربه به ايران و انقلاب هستند، اين سوال را در اذهان ايجاد كرده كه انتشار اين نوار در اين بازه زماني، چه هدفي را دنبال مي‌كند؟! آن‌هم نوار سخناني كه آیت‌ا... منتظري در كتاب خاطرات خود، از آن سخن گفته است! انتشار اين نوار، واكنش‌هاي بسياري را در فضاي سياسي كشور به همراه داشت؛ از سيد حسن خميني تا علي مطهري. در اين ميان، مطهري واكنش متفاوتي داشت. او در واكنش به انتشار اين نوار، خواستار آن شد كه آقايان نيري، رئيسي و پورمحمدي كه ظاهرا صداي آنها در نوار مذكور موجود است، در باب آن جلسه توضيح دهند.
مغالطه نكنيد
اما ۱۰ روز بعداز اين واكنش علي مطهري، او نامه‌اي به مصطفي پورمحمدي، وزير دادگستري دولت يازدهم نوشت و خواهان آن شد كه نسبت به شايعات مطرح‌شده توضيح دهد. مطهري نوشت: در ارتباط با انتشار فايل صوتي مرحوم آیت‌ا... منتظري، فرموده‌ايد:«برخي دنبال تطهير دشمنان خون‌آشام اين ملت هستند كه در قساوت و خونريزي به صغير و كبير رحم نكردند؛ به طوري‌كه همه افراد در ترس قساوت آنها بودند.» متاسفانه اين، مشكل كشور ماست كه مسئولان به‌جاي توضيح يك مساله و پاسخ به سوالي كه براي برخي اذهان ايجادشده است به مغالطه مي‌پردازند و از عواطف انساني و ديني و انقلابي مردم بهره‌برداري مي‌كنند و هيچگاه به سوال موردنظر پاسخ نمي‌دهند. در موضوع فايل صوتي مذكور همه مسئولاني كه پاسخ دادند صرفا به جنايتكاري منافقين از يك‌سو و عظمت شخصيت امام خميني (ره) از سوي ديگر پرداختند و هيچ پاسخي به سوال ندادند و درواقع توضيح واضحات دادند. نماينده مردم تهران در مجلس دهم، با اشاره به قساوت‌هاي انكارناپذير منافقين، متذكر مي‌شود: انحرافات فكري و جنايات بزرگ منافقين بر همه روشن است و گروه فرقان هم كه شخصيتي به عظمت آیت‌ا... مطهري را به شهادت رساند شاخه‌اي از منافقين بود. اين امر محل بحث نيست. محل بحث اين است كه با توجه به اينكه ازنظر اسلام و در حكومت اسلامي حتي به چنين جانياني و طرفداران آنها نيز نبايد ظلم شود، آيا شايعاتي كه درباره اتفاق سال ۶۷ درباره نحوه اجراي حكم امام گفته مي‌شود، صحت دارد يا خير؟ مطهري در ادامه تصريح كرد: جنا‌بعالي كه همراه آقايان رئيسي، نيري و رازيني در متن اين قضيه بوديد بايد ضمن توضيح ماجرا، يا مي‌فرموديد اين شايعات به‌هيچ‌وجه صحت ندارد يا مي‌فرموديد ممكن است قصورهايي هم صورت گرفته باشد...
واكنش وزير اطلاعات سابق!
اما محمد محمدي ري‌شهري، نماينده مردم تهران در مجلس خبرگان هم نسبت به انتشار نوار سخنان آيت‌ا...‌منتظري موضع‌گيري كرد. ري‌شهري كه در سال ۱۳۶۷ وزير اطلاعات دولت وقت بود، در سخنراني پيش از خطبه نمازجمعه شهرستان قيام‌دشت از توابع شهرستان ري، در واكنش به اين نوار گفت: اين نواري كه اخيرا از سايت رسمي آقاي منتظري منتشر شد، مطالبي است كه ايشان به‌صورت محرمانه در سال ۶۷ با چند تن از قضات مطرح كرده و اكنون در شرايطي كه منافقين در بدترين و ضعيف‌ترين موقعيت قرار دارند و دست‌به دست آل‌سعود مفلوك دادند تا با هم‌پيماني نفاق و وهابيت به نظام اسلامي ضربه بزنند، اين نوار منتشر مي‌شود. او اظهار داشت: درباره جريان آقاي منتظري صحبت‌هاي جامعي انجام داده‌ام كه منتشر خواهد شد و در كتاب «سنجه انصاف» نيز اطلاعات بيشتري درباره باند خطرناك مهدي هاشمي مطرح‌شده است. ري‌شهري تصريح كرد: گردانندگان اين سايت بايد به اين سوال پاسخ بدهند كه اگر اين دفتر با جريان منافقين ارتباط ندارد و نفوذي‌هاي منافقين در اين دفتر رسوخ نكرده‌اند چرا در شرايطي كه نفاق با وهابيت كودك كش هم‌پيمان شده است ،براي ضربه زدن به‌نظام مقدس جمهوري‌اسلامي مطالبي كه سال ۶۷ ضبط‌شده را در فضاي كنوني منتشر مي‌كنند و انتشار آن پس ‌از اين مدت با چه هدفي غير از ضربه زدن به‌نظام اسلامي، تطهير منافقين و انتقام‌گيري از امام راحل صورت گرفته است. او بابيان اينكه آنچه در اين نوار آمده، حرف تازه‌اي نيست زيرا آقاي منتظري همه اين حرف‌ها را و بلكه بيش از آنها را در خاطرات خودش آورده است و پيش از آن به امام راحل (ره) نوشته و امام (ره) در نامه ششم فروردين پاسخ آن را داده است، افزود: نوار منتشرشده، سند روشن ديگري بر پيش‌بيني امام راحل‌(ره) است كه در نامه شش فروردين ۶۸ به آقاي منتظري نوشت كه در اين بيت نفوذي وجود دارد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها