بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۶۷۸۹۹
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰
 تدبیر24:  عبدالرحمان تاج‌الدین در آئین افتتاح ساختمان اداره کل و مدیریت درمان تأمین اجتماعی خراسان شمالی اظهار داشت: با گسترش خدمات اینترنتی توانسته‌ایم مراجعات مردم را کاهش داده و در زمان صرفه‌جویی کنیم. بدین منظور حذف دفترچه بیمه‌ای نیز به‌صورت پایلوت در تهران آغاز شده که در سراسر کشور اجرا می‌شود.

تاج‌الدین با تأکید بر اینکه سازمان تأمین اجتماعی ماهانه حقوق بیش از ۵ میلیون بازنشسته در سطح کشور را بدون یک روز تأخیر پرداخت می‌کند اظهار داشت: ارتقای فضاهای درمانی و بیمه‌ای و ارتقاء هتلینگ در تمامی بیمارستان‌های این سازمان در کشور انجام‌گرفته و چتر عظیم درمان به‌عنوان ویترین سازمان موردتوجه قرار دارد.

وی بابیان اینکه بیمه‌شدگان پیش از آنکه به فکر بیمه بیکاری و بازنشستگی باشند، حمایت در بخش درمانی را در اولویت انتظارات خوددارند تصریح کرد: این سازمان متشکل از بخش‌های بیمه‌ای، اقتصادی و درمانی است و به سبب این یکپارچگی توانسته به بیش از نیمی از جمعیت کشور خدمت کند. لذا تجمیع بیمه‌ها در کشور اقدام مناسبی نیست.

تاج‌الدین درباره بدهی شهرداری مرکز استان به سازمان نیز اظهار داشت: اینکه کارفرما تحت هر عنوانی در انجام تعهدات و وظایفش قصور می‌کند مشکل سازمان تأمین اجتماعی نیست. این سازمان میلیون‌ها نفر جامعه هدف دارد و تهاتر زمین نیز در راستای تعامل با شهرداری این شهر بوده تا به‌جای پرداخت پول نقد انجام گیرد.

وی افزود: جریمه‌های تعلق‌گرفته نیز بر اساس قانون است که بخشودگی آن‌ها نیاز به مصوبه مجلس دارد. اگر مجلس با بخشودگی جرائم موافقت کند سازمان تأمین اجتماعی به آن تمکین می‌کند؛ اگر هم موافقت نشود همه سازمان‌ها موظف به اجرای آن هستند.

سرپرست اداره کل تأمین اجتماعی خراسان شمالی نیز در این آیین گفت: ۱۰۵ هزار و ۷۵۰ نفر بیمه‌شده اصلی تأمین اجتماعی در این استان ۹۱۱ هزارنفری وجود دارد. ۷۱ درصد جمعیت شهری و به‌صورت کلی حدود ۳۸ درصد جمعیت کل استان تحت پوشش این سازمان هستند که با احتساب اعضای تحت تکفل هر بیمه‌شده اصلی، تعداد افراد زیرپوشش این سازمان در استان به ۳۳۰ هزار نفر می‌رسد.

سید احمد سیدی اظهار داشت: ضریب پوشش بیمه‌ای در استان خراسان شمالی ۳۸ درصد است که به علت ویژگی‌های خاص این استان از میانگین کشوری ۴ درصد پایین‌تر است.

وی خاطرنشان کرد: ترکیب جمعیتی این استان، حاشیه‌نشینی، وسعت استان و بزرگ‌تر بودن آن از نیمی از استان‌های کشور، ساختار ضعیف اشتغال در بخش صنعت و سرانه پایین درآمدی مردم ازجمله مشکلاتی هستند که در این استان با آن روبه‌رو هستیم.

معاون درمان اداره کل تأمین اجتماعی خراسان شمالی نیز گفت: در بخش درمان مستقیم و غیرمستقیم گرفتاری‌ها و عقب‌ماندگی‌هایی در استان وجود داشت که با تصویب طرح‌هایی همچون احداث بخش VIP و افزایش تخت‌های بیمارستان ثامن‌الائمه (ع) و همچنین ساخت و تجهیز درمانگاه‌های اسفراین و شیروان، بخشی از این کمبودها جبران شد.

داوود احمدیان اظهار داشت: ارتقاء و پیشرفت امور درمان استان برای خدمت به مردم این استان محروم از اولویت‌های معاونت درمان است که در این مسیر برای انجام تعهدات مستقیم و غیرمستقیم تلاش می‌کنیم.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها