بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۶۷۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
 تدبیر24: سفيران جديد ايران در آلباني، مجارستان، جمهوري آذربايجان، قرقيزستان، اكوادور، مكزيك و موريتاني قبل از عزيمت به محل ماموريت خود، روز يكشنبه با رئيس‌جمهور ديدار و گفت‌وگو كردند. حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني در اين ديدار، ضمن آرزوي موفقيت براي سفراي جمهوري اسلامي ايران در كشورهاي محل ماموريت خود، بر تلاش و اهتمام آنان در راستاي توسعه، تقويت و تحكيم روابط و مناسبات همه‌جانبه ايران با ديگر كشورها تاكيد كرد. همچنين رئيس‌جمهور در ديدار سفير جديد استراليا در تهران، دوره پسابرجام و لغو تحريم‌هاي ظالمانه عليه ايران اسلامي را فرصتي جديد براي توسعه و تعميق همكاري‌هاي تهران - كانبرا برشمرد و اظهارداشت كه دو كشور بايد هر چه بيشتر از اين فرصت در راستاي منافع دو ملت و اهداف مشترك بهره گيرند. حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني گفت: دو كشور با وجود داشتن روابط سياسي دوستانه، تاكنون نتوانسته‌اند به خوبي از امكانات و توانمندي‌هاي مشترك در حوزه‌هاي اقتصادي استفاده كنند. رئيس‌جمهور در ادامه با اشاره به گزارش‌هاي نگران‌كننده درباره وضعيت پناهجويان در استراليا گفت: اميدواريم استراليا نسبت به پناهجويان در چارچوب قوانين و مقررات بين‌المللي رفتار كند و اين موضوع از نظر انساني براي همه ما حائز اهميت است. روحاني با تاكيد بر ضرورت مبارزه با تروريسم با توجه به شرايط كنوني منطقه و جهان تصريح كرد: تروريسم يك معضل جهاني است و مبارزه و ريشه‌كن كردن اين معضل نيز در گرو يك همكاري جمعي و بين‌المللي است.
تاكيد بر مبارزه با تروريسم
روحاني هنگام دريافت استوارنامه «آصف علي‌خان دوراني» سفير جديد پاكستان اجراي سريع‌تر توافقنامه‌هاي امضا شده ميان دو كشور را براي توسعه و تعميق همكاري‌هاي اقتصادي ضروري برشمرد. رئيس‌جمهور با اشاره به فعاليت گروه‌هاي تروريستي كه به هيچ يك از موازين اسلامي، اخلاقي و انساني تعهدي ندارند؛ بر اهميت همكاري‌هاي مشترك براي تامين امنيت مرزها و منطقه تاكيد كرد و گفت: مبارزه با گروه‌هاي تروريستي كار آساني نيست و استنباط ما اين است كه اراده و قدرت لازم در ارتش و نيروهاي نظامي پاكستان براي مبارزه با تروريست‌ها وجود دارد. روحاني همچنين توسعه روابط فرهنگي دو كشور را خاطرنشان ساخت و اظهار داشت: ايران و پاكستان داراي فرهنگ مشترك هستند و بايد در زمينه مسائل فرهنگي، دانشگاهي، علمي و همچنين كرسي‌هاي زبان فارسي با يكديگر مشاركت بيشتري داشته باشند. رئيس‌جمهور همچنين در ديدار «يوري لازارچيك» سفير جديد بلاروس با اشاره به ضرورت گسترش روابط و تعاملات همه‌جانبه ميان دو كشور به ويژه در زمينه‌هاي سياسي، اقتصادي و تجاري گفت: بايد با برنامه‌ريزي براي حل و فصل هر گونه موانع احتمالي در مسير گسترش روابط اقتصادي دو كشور، اقدام كنيم. روحاني با اشاره به تصميم روساي جمهور ايران و بلاروس در حاشيه اجلاس اوفا مبني بر تدوين نقشه راهي براي توسعه همكاري‌هاي دوجانبه از سوي مسئولان كميسيون مشترك همكاري‌هاي دو كشور اظهار داشت: اكنون كه اين نقشه راه تهيه شده و به امضای مسئولان دو كشور رسيده بايد دو طرف در راستاي اجرايي و عملياتي كردن تفاهمات تلاش كنند.
برچسب ها: تدبیر24 ، پاستور ، سفیر
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها