بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۶۷۹۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲
  تدبیر24  یک کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به اینکه خانواده بر اساس توان مالی می تواند مبلغی را ماهیانه یا به طور هفتگی به عنوان پول تو جیبی در اختیار فرزندان قرار دهد،گفت:فرزندان در هر سنی نیازهای مالی دارند که خانواده می بایست به آنها توجه داشته باشد و با قرار دادن مبلغی تعیین شده فرزندان می توانند نیازهای ثانویه شان را تامین کنند.

الهام ساوالان پور کارشناس مسائل اقتصادی در گفت و گو با خبرنگار آستان گفت:آشنایی فرزندان با مفهوم پول،اقتصاد و پول توجیبی باید از همان سال های اولیه کودکی شروع شود تا به خوبی بتوان در دوران نوجوانی و جوانی مفاهیمی چون صرفه جویی و پس انداز را به آنها آموخت.

این کارشناس مسائل اقتصادی ادامه داد:معمولا با رفتن فرزندان به مدرسه یعنی از سنین 7 یا 8 سالگی والدین می توانند مقداری پول را در فواصل متفاوت در اختیار فرزند قرار دهند.فرزندان در این سنین احساس استقلال می کنند و مسئولیت پذیری شان افزایش پیدا خواهد کرد.با قرار دادن مبلغی به عنوان پول توجیبی فرزندان حس استقلال طلبی شان افزایش یافته و به ارزشمند بودن پول پی می برند و از همان کودکی نگاه اقتصادی شان تقویت می شود.

به گفته ساوالان پور:آشنایی فرزندان با روش های مدیریت کردن پول و تصمیم گیری درباره هزینه کردها هدف اصلی است که در خانواده دنبال می شود.فرزندان با روش هایی چون پس انداز آشنا می شوند و نگرش اقتصادی شان شکل می گیرد.

این کارشناس مسائل اقتصادی در ادامه بیان کرد:آشنایی فرزندان با دخل و خرج و هزینه ها باعث می شود تا آنها یاد بگیرند برای رسیدن به خواسته های بزرگتر باید از برخی مسائل و توقعات چشم پوشی کنند .

وی با اشاره به تشویق و تنبیه در خصوص پول توجیبی به فرزندان تصریح کرد:والدین باید با دادن پول توجیبی به فرزندان آنها را نسبت به نحوه خرج کردن تشویق کنند.راهنمایی های والدین تصمیم گیری ها را بهتر و مناسب تر خواهد کرد.والدین باید در خصوص پول کودک انعطاف لازم را داشته باشند و گاهی اجازه دهند که فرزندان بر اساس سلیقه و نظر خود خرید و پول شان را هزینه کنند.

کارشناس مسائل اقتصادی تاکید کرد:گاهی اوقات حتی والدین باید اجازه دهند تا فرزندان پول خود را بی مورد هزینه کنند تا با این روش به این نکته پی ببرند که خریدهای افراطی یعنی از دست دادن ارزش پول.

ساوالان پور ادامه داد:قطع کردن پول توجیبی به صورت یکباره آسیب های فاحشی را به فرزند وارد می کند حتی اگر به صورت موقت این کار صورت می گیرد والدین موظف هستند در این باره به فرزندان توضیحات منطقی ارائه دهند.

منبع:آستان
برچسب ها: تدبیر24 ، پس انداز
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها