بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۶۸۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶
  تدبیر24: دانشمندان دریافتند والدین با انتخاب نام مناسب برای فرزندشان می‌توانند محبوبیت و موفقیت او را در آینده تحت تاثیر قرار دهند.

استاد روانشناسی دانشگاه "یوسی‌ال‌ای" (دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در لس آنجلس) موفقیت ناشی از نام افراد را به چند دسته تقسیم کرده است. این طبقه‌بندی مبتنی بر ذهنیت ناخودآگاه افراد هنگام شنیدن اسامی مختلف است.

شنیدن اسم برخی از افراد باعث می‌شود ذهنمان به سمت هوش و ذکاوت آنان سوق پیدا کند. دانشمندان می‌گویند معلمان هنگام بررسی برگه‌های امتحانی تمایل دارند نمره بیشتری به این افراد دهند!

برخی از اسامی خانم‌ها حس زیبایی و ظرافت را در ذهن تداعی می‌کنند. از طرفی تحقیقات نشان داده است که نام درج شده روی رزومه‌های کاری به طور ناخودآگاه تصمیم مدیر را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. برای مثال نام‌هایی که حس مثبتی را در ذهن متبادر کند، از سوی مدیران بخش کارگزینی، بی آنکه خودشان متوجه شوند، مورد توجه خاصی قرار دارند.

تحقیقات دیگری نشان می‌دهد بچه‌های دارای اسامی نامتعارف از یک سو عملکرد ضعیفی به لحاظ درسی از خود نشان داده و از طرف دیگر از سوی هم سن و سال‌هایشان طرد می‌شوند. روزنامه نیویورک تایمز در این خصوص نوشت: احتمال اینکه چنین بچه‌هایی در آینده به مشکلات روحی و روانی دچار شوند در مقایسه با نوجوانان دارای اسامی عادی بالاتر است.

بنابراین انتخاب نام مناسب مهم‌ترین و اولین حق فرزندان بر گردن والدین به شمار می‌آید. جالب است بدانید در آمریکا شرکت‌هایی صرفاً جهت ارائه خدمات مشاوره‌ای به والدین در خصوص انتخاب نام فرزند دایر شده‌اند. یکی از این شرکت‌ها در ازای انتخاب اسم برای هر فرزند 29 هزار دلار دریافت می‌کند!
برچسب ها: تدبیر24 ، آلرژی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها