بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۶۸۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳
تدبیر24:سعیدمرتضوی دیروز به دادگاه رفت و ۵ ساعت هم ماند. خودش زمانی قاضی بود و حتی دادستان تهران، اما امروز و چندین بار در سال های پیش به هدف دیگری به دادگاه می‌رفت. او دیگر بر کرسی قاضی نمی‌نشیند بلکه جایگاه او صندلی متهم است! شاید هیچ زمانی تصور نمی کرد که پرونده کهریزک او را در اذهان نوع دیگری معرفی کند. دادستان سابق تهران پس از اتفاقاتی که در بازداشتگاه کهریزک افتاد، به اتهام معاونت در قتل، مشارکت در بازداشت غیرقانونی و معاونت در تنظیم گزارش خلاف واقع از طریق امر یا ترغیب ماموران مربوطه به تنظیم گزارش خطاب به خود تحت تعقیب قرار گرفت. دادستانی تهران با صدور کیفرخواست برای مرتضوی و دو قاضی دیگر خواستار محاکمه و مجازات قضات تعلیقی پرونده بازداشتگاه کهریزک شد. 

پس از صدور کیفرخواست، این پرونده به شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شد و این شعبه از هشتم اسفند ماه ۱۳۹۱ تا اول خرداد ۹۲، یازده جلسه را برای رسیدگی به اتهامات قضات تعلیقی برگزار کرد و در نهایت سعید مرتضوی دادستان سابق تهران و مدیرعامل سابق سازمان تامین اجتماعی از سوی شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان به ریاست قاضی محمدی‌کشکولی در رابطه با اتهام «معاونت در قتل» (شکایت جدید روح الامینی) و«معاونت در تنظیم گزارش خلاف واقع از طریق امر یا ترغیب ماموران مربوطه به تنظیم گزارش خطاب به خود» (بخش نقض شده رای شعبه ۷۶ در دیوان عالی کشور) تبرئه شده بود که شاکیان از این تبرئه راضی نبودند، پس این پرونده به دیوان عالی کشور رفت و در آنجا هم برای رسیدگی مجدد به شعبه ۲۲ دادگاه تجدیدنظر استان تهران ارجاع داده شد.
جلسه دوم در راه است
جلسه رسیدگی دادگاه تجدیدنظر به پرونده سعید مرتضوی در ارتباط با حادثه کهریزک، صبح دیروز برگزار شد.این جلسه از ساعت ۹ صبح در شعبه ۲۲ دادگاه تجدیدنظر استان تهران آغاز شد و تا ساعت ۱۴ به طول انجامید. مرتضوی پس از این دادگاه ۵ ساعته توجهی به حضور و سوالات خبرنگاران نکرد اما وکیل مدافع خانواده روح الامینی پس از پایان جلسه غیر علنی دادگاه سعید مرتضوی گفت: جلسه اول بعد از اعلام نظر دیوان عالی روز سه شنبه تشکیل شد و رسیدگی به پرونده به جلسه دوم کشید. 
میر مجید طاهری با بیان اینکه در این جلسه، دفاعیات دو طرف ارائه شد، گفت: دفاعیات ادامه دارد. وی تصریح کرد: جلسه بعدی دادگاه تجدید خواهد شد و منتظر ابلاغ زمان برگزاری جلسه بعدی هستیم. نلمه هم نوشته است: روز دوشنبه وکیل پدر محسن روح‌الامینی از جانباختگان بازداشتگاه کهریزک گفته بود که به لحاظ حقوقی امکان دارد که شعبه ۲۲ در دادگاه تجدید نظر با استدلال متفاوت نامبرده را درخصوص معاونت در قتل مرحوم روح الامینی و نیز گزارش خلاف واقع بر خلاف نظر شعبه دیوان عالی و شعبه کیفری استان سابق محکوم کند.

منبع: آرمان
برچسب ها: تدبیر24 ، مرتضوی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها