بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۶۸۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲
در نهایت قفل سکوت آقای شهردار دیروز شکست و درباره واگذاری املاک به مدیران شهرداری و سایرین توضیحاتی را نگاشت
 تدبیر24:  مطهره شفیعی- در نهایت قفل سکوت آقای شهردار دیروز شکست و درباره واگذاری املاک به مدیران شهرداری و سایرین توضیحاتی را نگاشت؛ املاکی که مهدی چمران در نامه ای به سازمان بازرسی درباره آنها به موضوعاتی اشاره کرده بود و زمانی که این نامه محرمانه در سایت ها منتشر شد گلایه مند شد. چمران در ۹ شهریور ماه اظهار داشت:«روز گذشته نامه‌ای خطاب به سازمان بازرسی نوشته‌ام که لیستی که منتشر شده را برای بنده ارسال کنید که عنوان کردند ما این لیست را به هیچکس نداده‌ایم و گزارش نبوده است، بلکه به افراد ارسال کرده‌ایم که این موضوع را تایید کنند و یا توضیحات لازم را ارائه دهند.» وی گفت:«با توجه به اینکه اسامی اعضای شورای شهر در این لیست بود بنده پیگیر شدم و در خصوص مدیران شهرداری نیز باید دستگاه قضائی ورود پیدا کند و اگر موضوع خلاف قانونی صورت گرفته برخوردهای لازم صورت گیرد و ما نیز از این موضوع استقبال می‌کنیم.» ماجرای نقش رئیس شورای شهر پایان نداشت، چنانکه دیروز در پی درخواست ۲۸ نفر از اعضای شورای شهر مبنی بر این‌که حیثیت آنها خدشه دار شده و اقدامی غیر اخلاقی علیه اعضای شورای شهر صورت گرفته، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نامه‌ای را در خصوص موضوع هتک حیثیت اعضای شورای شهر به رئیس قوه قضائیه نوشت. در این نامه آمده است: «احتراما به استحضار می‌رساند با عنایت به فضاسازی ایجاد شده در فضای مجازی علیه اعضای شورای اسلامی شهر تهران و شهرداری پیرامون املاک واگذار شده به تعاونی‌های مسکن و موضوعات حول آن و همچنین درخواست قریب به اتفاق اعضای شورای اسلامی شهر تهران نسبت به رسیدگی و جبران خسارت معنوی ایجاد شده و پیگیری خسارت به حیثیت معنوی اعضای شورا و نهاد شورای شهر، خواهشمند است دستور فرمایید با توجه به حساسیت موضوع و اهمیت سرعت واکنش به این اتهامات که اعتماد مردم را خدشه‌دار می‌کند پیگیری مقتضی صورت پذیرد.» به هر حال چمران از حامیان قالیباف است و زمانی که او اشاره به لزوم ورود دستگاه قضائی به ماجرای واگذاری املاک می‌کند پس شکستن سکوت اقای شهردار چندان عجیب نیست. البته این بار در قالب نامه ای به دادستان کل کشور این سکوت شکسته شده است. در پی گزارش منتسب به کارشناس سازمان بازرسی کل کشور در خصوص واگذاری املاک در شهرداری تهران به افراد خاص، شهردار تهران نامه ای به دادستان نوشت.
با استفاده غیر قانونی از بیت‌المال برخورد شود
محمدباقر قالیباف در نامه‌ای به دادستان کل کشور روایتی از آنچه اتفاق افتاده است را چنین نگاست که « اخیرا یک گزارش مخدوش منتسب به کارشناس سازمان بازرسی کل کشور درباره واگذاری املاک در شهرداری تهران به افراد، در رسانه‌ها منتشر شده است که افکار عمومی را نسبت به مدیریت شهری بدبین کرده است. این گزارش نادرست از سوی رئیس کل محترم سازمان بازرسی نیز به عنوان گزارش اولیه و ناقص یاد شده و حتی همان کارشناس محترم در گفت‌وگو با رسانه‌ها مواردی از آن گزارش را تکذیب کرده است. اما متاسفانه جزئیات این سند مخدوش در سطح وسیعی در جامعه به طور ناقص و اغراق‌آمیز منتشر شده و دستمایه تشویش اذهان مردم شریف توسط برخی رسانه‌های مغرض و معاند داخلی و خارجی قرار گرفته و باعث بی‌اعتمادی مردم نسبت به عملکرد ارکان نظام شده است».
مسکن به افراد ضعیف و زحمتکش !
قالیباف سپس به دفاع از خود و شهرداری پرداخته است: « لازم به ذکر است شهرداری تهران برای حل معضل مسکن بیش از ۲۷ هزار نفر از ۵۵ هزار پرسنل خود با واگذاری زمین از طریق تعاونی‌های مسکن، وفق قوانین و مقررات (مجلس شورای اسلامی، هیات محترم وزیران، شورای اسلامی شهر تهران) اقدام کرده که عمده این افراد از اقشار ضعیف و زحمتکش این مجموعه هستند. علاوه بر این، شهرداری تهران در جهت تسهیل تهیه مسکن برای کارکنان سایر نهادها و سازمان‌های دولتی و عمومی برای واگذاری زمین، تسهیلات قانونی قائل شده است. حال آن که در گزارش فوق‌الذکر تمامی این تسهیلات به دروغ به عنوان امتیازات ویژه به برخی مدیران نسبت داده شده است.»
خط قرمزی در برخورد با جرم و فساد ندارم
قالیباف همچنین تصریح کرده است: «اینجانب به صراحت عرض می‌کنم، ضمن این که هیچ خط قرمزی در برخورد با جرم و فساد ندارم، همان‌گونه که از ابتدای خدمت در شهرداری تهران قاطعانه در صورت اثبات، با این موارد برخورد کرده‌ام، مرجع رسیدگی به هرگونه جرايم احتمالی را قوه محترم قضائیه می‌دانم. لذا از جنابعالی به عنوان دادستان کل و مدعی‌العموم استدعا دارم برای روشن شدن افکار عمومی و برخورد با هرگونه سوء‌استفاده و جرم احتمالی، شخصا دستور فرمایید این موضوع از سوی آن مقام محترم با کمک سازمان بازرسی کل کشور مورد بررسی قرار گیرد تا شبهات و ابهامات افکار عمومی برطرف شود. بنده معتقدم در صورت احراز و اثبات هرگونه جرم و یا استفاده ناروا از امکانات بیت‌المال بدون هیچ‌گونه اغماضی، باید با مجرم در هر سطح و رده‌ای، مطابق قانون برخورد کرد، همچنان که اگر اثبات شد جرمی صورت نگرفته باید با کسانی که آبروی افراد و حیثیت مجموعه خدمتگزار شهرداری تهران را هدف قرار دادند و خسارت‌های جبران‌ناپذیری به اعتماد عمومی مردم نسبت به نظام اسلامی و کارگزاران آن وارد ساختند نیز قاطعانه برخورد شود.»
ارجاع نامه قالیباف به سازمان بازرسی
رئیس دفتر دادستان کل کشور گفت: با توجه به موارد مطروحه در رسانه‌ها مبنی بر واگذاری املاک شهرداری تهران به اشخاص بدون رعایت موازین قانونی، شهردار تهران مراتب را طی نامه‌ای محضر دادستان کل کشور تقدیم داشته و درخواست رسیدگی کرده است. علی اکبر بختیاری افزود: دادستان کل کشور نامه شهردار تهران را به دلیل توجه به آن به حقوق عمومی و حیثیت اشخاص، برای بررسی اولیه به سازمان بازرسی کل کشور ارسال کردند تا موضوع مورد بررسی جامع قرار گرفته و نتیجه را اعلام کنند.
تسهیلات بانکی ۴۰۰ میلیونی به مدیران
دیروز اما پرده بیشتر کنار رفت و عضو شورای شهر جزئیات بیشتری از اقدامات شهرداری را فاش کرد. رحمت‌ا... حافظی به موضوع مربوط به ارائه تسهیلات بانکی به مدیران ارشد شهرداری با سودهای بسیار ناچیز اشاره کرد و ادامه داد: این تسهیلات سنگین و تا ۴۰۰ میلیون تومان بوده و سودهای آن ناچیز و شبه قرض‌الحسنه است. ایلنا به نقل از حافظی نوشت: ظاهرا آقایان گفته‌اند ما قائل به این هستیم که اعضای شورا هم همسطح معاونان شهردار می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند که متاسفانه برخی از اعضای شورا هم در این دام افتادند. وی خاطرنشان کرد: بهمن ماه سال گذشته مجموعه شورا، تعاونی مسکنی برای اعضای شورای شهر تشکیل داد، حال یک نفر از اعضا را پیدا کنید که مسکن نداشته باشد؛ دوستان گفتند برای فرزندانمان است!! قرار نیست که برای فرزندانتان از این ظرفیت و فضایی که ایجاد شده سوء استفاده کنید. حافظی ادامه داد: تعاونی را تشکیل دادند و به همه اعضا هم نامه دادند که فرم‌های پیوست را تکمیل کنید؛ این شماره حساب بانک است؛ ۴۵۰ هزار تومان به این حساب واریز کنید تا عضویت شما ثبت شود، من نیز یادداشتی گذاشتم و تاکید کردم که این اقدام در شأن اعضای شورا و به صلاح آنان نیست و باید افرادی که در این سطح کار می‌کنند، هوشیار بوده و بدانند که چه دام‌هایی سر راه آنان است.
تاثیر سیاسی موضوع واگذاری‌ها بر آینده قالیباف
آنچه قالیباف نگاشت، در واقع مهر تاییدی بر صحت آنچه بود که در روزهای گذشته از سوی حامیان آقای شهرداری طور دیگر خوانده می شد، اما نباید فراموش کرد این موضوع در آینده سیاسی قالیباف هم تاثیرگذار خواهد بود و او در هر انتخاباتی درصدد کاندیداتوری باشد، یکی از سوالات همین است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها