بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۶۸۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰
   تدبیر24: مدیرعامل شرکت پدیده شاندیز از آغاز عملیات ساختمانی این پروژه در نیمه مهرماه امسال خبر دادو گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته، مناقصات به گونه ای انجام خواهد شد تا نیمه مهرماه عملیات اجرایی پروژه مجدد آغاز و ارزش سهام هنگام بازگشایی نقل و انتقال حفظ شود.همچنین محسن شوشتری در این باره گفت: برای 380 هزار متر مربع از ساخت و ساز های پدیده پروانه ساخت داریم که عملیات اجرایی در این بخش از نیمه مهر ماه آغاز خواهد شد.
به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا به نقل از خراسان، محسن شوشتری با بیان این که تکمیل پروژه های پدیده در اولویت فعالیت های هیئت مدیره قرار دارد، افزود: هم اکنون مشاور پروژه در حال انتخاب و فهرستی از نواقص پروژه نیز در دست تهیه است و پیمانکاران تا نیمه مهرماه کار را شروع می کنند.وی همچنین از گرفتن تاییدیه فوری و پرداخت جرایم برای پروژه کیش خبر داد و تصریح کرد: هم اکنون با نقدینگی اندکی که در پدیده جمع کرده ایم عملیات اجرایی را به عنوان یک اولویت آغاز می کنیم.
مدیرعامل شرکت پدیده با بیان این که یکی از مهم ترین رویکرد های اقتصاد مقاومتی، جذب مشارکت های خرد مردمی است، افزود: مردمی که سهام پدیده را خریداری کرده اند در یک شرکت خصوصی سرمایه گذاری کرده و سهام خریده اند، این به معنای سپرده گذاری در یک بانک نیست که هر موقع بخواهیم بتوانیم آن را از بانک برداشت کنیم زیرا هم اکنون سرمایه های خرد آن ها تبدیل به بنای پدیده شده است.
شوشتری تصریح کرد: پولی که از مشارکت مردم به دست آمده تبدیل به ساختمان شده است و نمی توانیم به مردم بگوییم بیایند آهن و آجر ساختمان ها را ببرند، این پول باید ارزش افزوده ایجاد کند تا مردم هم از مزایای آن بهره مند شوند.
وی ادامه داد: ما به عنوان هیئت مدیره در وهله اول تلاش داریم شرایط نقل و انتقال سهام را با کمک بورس و به طور قانونی فراهم کنیم تا دوباره جلوی آن گرفته نشود. برای تحقق این شرایط باید با بورس تعامل کنیم، در همین زمینه به کمک آقای مروج الشریعه، معاون اقتصادی استانداری خراسان رضوی و نمایندگان استان 22 تیر ماه جلسه ای در تهران برگزار و مصوب شد نمایندگان بورس ظرف یک هفته از نرم افزار های شرکت پدیده بازدید و آن ها را برای نقل و انتقال تایید کنند که متاسفانه نمایندگان بورس برای این کار حضور پیدا نکردند.شوشتری تاکید کرد: پیرو این مسئله گزارش به ستاد تدبیر اعلام و منجر شد به برگزاری جلسه ای با حضور وزیران اقتصاد، کشور و رئیس کل بانک مرکزی در تاریخ 3٠ مرداد ماه که این مسئله مجدد بررسی شد و در آن با تاکید بر ورود پدیده به بورس آقای فطانت مدیر سابق بورس به عنوان مسئول ورود پدیده به بورس تعیین شد.
مدیرعامل شرکت پدیده با تاکید بر شفاف سازی حساب های این شرکت برای ورود به بورس گفت: در گذشته تشکیلات این شرکت مبتنی بر شخص اداره می شد و تصمیمات غیر شفاف بود، به همین دلیل اکنون نیاز مند این هستیم که تمامی حساب های شرکت شفاف سازی شود.
وی بیان کرد: ما بدون نظر و تایید بورس امکان مبادله قانونی سهام را نخواهیم داشت، اما ورود کامل به بورس نیاز مند شفاف سازی هایی است که باید از قبل در مجموعه اتفاق می افتاد و هم اکنون وجود ندارد، راه میانبر در این خصوص ایجاد اتاق پایاپای مبادله سهام یا OTC است که راه حل نقد شدن سهام کسانی است که به پولشان نیاز دارند.
شوشتری در بخش دیگری از صحبت هایش آزاد سازی نقل و انتقال سهام را بدون راه اندازی بخش های ساختمانی پروژه باعث ضرر و زیان سهامداران دانست.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای آغاز عملیات اجرایی گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته، مناقصات به گونه ای انجام خواهد شد که تا نیمه مهرماه عملیات اجرایی پروژه مجدد آغاز و ارزش سهام هنگام بازگشایی نقل و انتقال حفظ شود.وی با اشاره به دیگر مصوبات جلسه وزرا و رئیس کل بانک مرکزی گفت: تشکیل یک کنسرسیوم بانکی به ریاست و عاملیت بانک صادرات ایران در این جلسه مصوب و به بانک ها اجازه داده شد در پدیده سرمایه گذاری کنند و در این خصوص رئیس کل بانک مرکزی چهارشنبه گذشته با بانک های مختلف جلسه داشتند که نتایج آن به زودی به اطلاع عموم خواهد رسید.
وی با دفاع از عملکرد هیئت مدیره در شش ماهه گذشته گفت: تشکیل جلسه در سطح هیئت وزیران و رئیس کل بانک مرکزی برای حل مشکلات یک شرکت خصوصی کار بسیار بزرگی است.
شوشتری با تاکید بر این که این تشکیلات نیاز مند نقدینگی است، بیان کرد: در زمان شروع به کار هیئت مدیره جدید حساب ها توقیف بود و با دارایی و تامین اجتماعی مشکلات فراوانی داشتیم، خوشبختانه این مشکل هم اکنون حل شده است و کنسرسیوم بانکی نقدینگی لازم را برای آینده پروژه فراهم خواهد کرد.
مدیرعامل پدیده با تاکید بر این که سرمایه گذار برای ورود به پروژه باید اعتمادش جلب شود که این کار به جوی آرام نیاز دارد، گفت: بسته های مختلف را در قالب پروژه های مختلف پدیده شامل پارک آبی، شهربازی، مرکز فرهنگی و... تهیه کردیم که سرمایه گذاران بیایند و در تکمیل پروژه مشارکت کنند.وی با اشاره به این که هم اکنون 136 هزار نفر سهامدار پدیده هستند، گفت: این افراد بیش از یک میلیارد و 875 میلیون سهم را در اختیار دارند که این رقم بیش از 85 تا 90 درصد سهام شرکت است.وی به اجرای تعدیل سهام به عنوان یک فرایند اجرایی برای مشخص شدن سرمایه سهامداران اشاره کرد و گفت: در این فرایند سهم 22 درصدی سهامداران مردمی به 88.5 درصد رسید.
وی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص تعهدنامه داران شرکت پدیده گفت: بر اساس یکی از مصوبات بالادستی ابلاغی به هیئت مدیره قبلی پدیده، حدود 55 درصد از سهامداران سهام خود را واگذار کردند که در قبال آن هیئت مدیره متعهد شده پول سهام را به قیمت 12 هزار و 72 تومان با سود 30 درصد و طی هفت ماه به مردم بازگرداند، این تعهدنامه ها در اواخر سال 93 و اوایل سال 94 داده شده که متاسفانه هم اکنون به دلیل نبود نقدینگی نمی توانیم هیچ زمان دقیقی برای پرداخت آن تعیین کنیم.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها