بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۶۸۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶
  تدبیر24: برنامه سینمایی «هفت» جمعه شب با موضوع فیلم‌های اجتماعی در سینمای ایران به روی آنتن رفت. هومن سیدی و دکتر سید محسن فاطمی روان شناس و استاد دانشگاه به عنوان مهمان حضور یافتند و به بیان نظرات خود در مورد سینمای اجتماعی در ایران پرداختند.

 برنامه سینمایی «هفت» جمعه شب با موضوع فیلم‌های اجتماعی در سینمای ایران به روی آنتن رفت. هومن سیدی و دکتر سید محسن فاطمی روان شناس و استاد دانشگاه به عنوان مهمان حضور یافتند و به بیان نظرات خود در مورد سینمای اجتماعی در ایران پرداختند. در قسمت دوم این برنامه هم که به مستندهای اجتماعی می‌پرداخت، یاسر عرب و حسین شمقدری بیشتر حرف‌های حاشیه‌ای زدند.



در ابتدای برنامه بهروز افخمی مجری و سردبیر «هفت» با بیان این‌که اخیرا برخی از بچه‌های هفت هشت ساله به این برنامه علاقمند شده اند، از فروش استثنایی فیلم‌های سینمای ایران تمجید و فروش فیلم‌های «ناردون» و «فروشنده» را فوق العاده عنوان کرد. افخمی همچنین از فروش 100 میلیارد تومانی سینمای ایران در سال 95 خبر داد و ابراز امیدورای کرد تا پایان سال نزدیک به 30 میلیون نفر به تماشای فیلم‌های ایرانی بنشینند.

بعد از پخش ویدیویی از مراسم تشیع پیکر زنده یاد داود رشیدی، بهروز افخمی مجددا روبروی دوربین قرار گرفت به انتقاد از پاپاراتزی‌ها پرداخت و اعلام کرد  از گفته‌های مهران غفوریان در برنامه گذشته «هفت»، مونتاژی در فضای مجازی پخش شده که گویا منظور غفوریان از فیلمی که بعد از رقصیدن در آن گریه کرده ،‌ «ناردون» بوده در حالی که منظور غفوریان فیلم دیگری بوده است. افخمی این گونه رفتار را یک تقلب کثیف عنوان کرد که تنها مختص پاپاراتزی‌های ایرانی است.

با پایان این بخش از برنامه «هفت» حسین شمقدری و یاسر عرب به عنوان مستند ساز به بررسی وضعیت مستند اجتماعی در سینمای ایران پرداختند. حسین شمقدری پسر جواد شمقدری رییس سابق سازمان سینمایی در این بخش از برنامه «هفت» به انتقاد از وضعیت فرهنگی در دولت یازدهم پرداخت و در رابطه با این موضوع گفت: «هرچند در سینمای مستند کمتر با مشکل ممیزی و تنگ نظری روبرو بودیم، اما در سال های اخیر شاهد توقیف دو مستند «من روحانی هستم» درباره آقای روحانی و «ظهور بسیار نزدیک است» که در آن محمود احمدی نژاد را به عنوان یکی از یاران امام زمان نشان داده بود، هستیم.»

شمقدری که از بهروز افخمی لقب مستندساز حکومتی را دریافت کرد، در باره این موضوع گفت: «آقای افخمی شما به من می گویید حکومتی هستم اما همه مستندسازان این کشور با پول نفت و حکومت فیلم می سازند. فرق ما این است که ما مدافع این نظام هستیم، اما آنها با پول این کشور علیه آن فیلم می سازند. امکان ندارد جشنواره های خارجی فیلم های ما را قبول کنند. کسی که از رهبری دفاع می کند و حجاب برای او ارزش است و راهکارش در همه فیلم ها بازگشت به اصل نظام است و به «فتنه» اعتقاد دارد، هرگز در جشنواره های خارجی پذیرفته نخواهد شد.»

شمقدری در ادامه ادعای عجیبی را مطرح کرد و درباره خود و مستند «میراث آلبرتا» گفت:« برخی از مردم وقتی من را در خیابان می‌بینند می‌گویند تو همان کارگردان میراث آلبرتا هستی! حتی چند روز پیش، در میدان آزادی، پلیس به من دستور توقف داد و من می‌خواستم ابتدا فرار کنم اما وقتی که ایستادم پلیس آمد به من گفت تو که مستند میراث آلبرتا را می‌سازی بیا در مورد عدم اقتدار پلیس هم فیلمی را جلوی دوربین ببر!»

شمقدری در پایان با انتقاد از بازیگری که چادر و حجاب را به سخره گرفته است، درباره مستندهایی که همفکران او می‌سازند اما به هیچ یک از جشنواره‌های بین المللی راه نمی‌یاند، گفت: «عقبه یک فیلمساز بسیار مهم است. اگر فیلمسازان ما درباره مدافعان حرم، فتنه 88 و این نظام فیلم بسازند، آن وقت این اجازه را هم خواهند داشت که به عنوان یک منتقد دلسوز درباره بسیاری از خطوط قرمز دیگر نیز فیلم بسازند.امکان ندارد جشنواره های خارجی فیلم های ما را قبول کنند. کسی که از رهبری دفاع می کند و حجاب برای او ارزش است و راهکارش در همه فیلم ها بازگشت به اصل نظام است و به «فتنه» اعتقاد دارد، هرگز در جشنواره های خارجی پذیرفته نخواهد شد.»

در ادامه افخمی با لحنی کنایه‌آمیز به حسین شمقدری گفت: «اگر سه قسمت «میراث آلبرتا» را خوب تدوین کنید و تبدیل به فیلم سینمایی کنید و اسم‌تان را از تیتراژ آن حذف کنید، حتما در جشنواره های خارجی جایزه می گیرد.»

یاسر عرب هم که به عنوان مستند ساز به این برنامه آمده بود،‌با بیان این‌که حسین شمقدری آقازاده‌ای است که به سینما وارد شده است،‌در مورد پخش مستندها در رسانه ملی گفت:« من البته اعتقادی به دوگانگی مردم و مسئولین یا اپوزیسیون و پوزیسیون ندارم. مخاطب اصلی فیلم های من مردم هستند و به نظرم نمایش تلویزیونی آنها می تواند تاثیرگذار باشد.»
برچسب ها: تدبیر24 ، روحانی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها