بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۶۸۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶
به نظر می رسد مسائل مرتبط با فساد مالی در سطوح عظیم تری یکی پس از دیگری در یک مبارزه جناحی پیش از انتخابات ریاست جمهوری ماه مه سال 2017 میلادی آینده در ایران در حال آشکار شدن است.
    تدبیر24: "المانیتور" با اشاره به افشاگری اخیر سایت معماری نیوز درباره شهرداری تهران می نویسد:"منازعه ای جدی در درون ایران در جریان است. در ابتدا محافظه کاران فیش های حقوق علیه برخی از مدیران منصوب شده توسط دولت حسن روحانی رییس جمهوری میانه رو را فاش کردند. آنان این کار را با هدف اسیب رساندن به محبوبیت روحانی و القای این پیام به جامعه انجام دادند که بگویند روحانی وعده خود یعنی مبارزه با فساد را نقض کرده است. 
به نظر می رسد که محافظه کاران و دلواپسان قصد استفاده از سلاحی جدید در برابر روحانی در هشت ماه باقی مانده به زمان انتخابات بعدی را دارند. سایت های آنان آمار و ارقام هایی را مطرح کردند و امامان جمعه غالبا به مردم درباره فیش های حقوقی مطالبی را می گفتند و به بدبینی درباره رییس جمهوری اعتدالی ایران دامن می زدند. اما به نظر می رسد که محافظه کاران و دلواپسان نیز پاسخ  خود را دریافت کرده اند. مردی در مرکز آنان است که که نه میانه روست و نه اصلاح طلب اما یکی از مهم ترین چهره های محافظه کار کشور است: محمدباقر قالیباف شهردار تهران".
المانیتور در ادامه می نویسد:"قالیباف به یکی از هدف های مهم اصلاح طلبان تبدیل شده است آن هم بدلیل خطاکاری هایش در اردوگاه محافظه کاران. ادعاهای تازه ای درباره شهرداری تهران که تحت نظارت اوست و فروش خانه در مناطق مرفه پایتخت ایران زیر قیمت بازار مطرح شده است و در این ادعا آمده که واحدهای مسکونی با تخفیف 50 درصد به نمایندگان شهرداری و اعضای محافظه کار شورای شهر تهران به فروش رسیده اند. سردار قالیباف پیش تر فرمانده نیروهای انتظامی  بود و دو بار در جریان نامزدی ریاست جمهوری در انتخابات شکست خورد. او فردی محبوب میان محافظه کاران است.
 زمانی هم که نوبت به لزوم حفظ وجهه او به عنوان نماینده شان رسید کل اردوگاه محافظه کاران فهمید که باید در برابر واکنش های افکار عمومی بایستد. محافظه کاران هرگونه اتهام فساد نسبت داده شده به شهردار تهران  و اطلاعات درز کرده به بیرون را انکار کرده و آن را دروغ توصیف کرده اند. پرویز سروری از اعضای محافظه کار شورای شهر تهران مدعی شده که این کار "فتنه گران بوده است و "سران فتنه" پشت سر به زعم او این تبلیغات" علیه شهرداری تهران هستند. از نظر محافظه کاران مهدی کروبی رییس پیشین مجلس و میر حسین موسوی نخست سابق "سران فتنه" قلمداد می شوند آن هم به دلیل اعتراضات شان پس از انتخابات مناقشه برانگیز ریاست جمهوری سال 2009 میلادی. 
فرد دوم "حسین قربان زاده یکی از چهره های محافظه کار و از سردبیران روزنامه همشهری است و افشاگری های اخیر را تماما دروغ و با هدف تاثیرگذاری بر نتایج انتخابات برای انتخاب اعضای هیئت رييسه شورای شهر تهران قلمداد کرده است. او گفته است:"آن پروژه موثر نبود چرا که بار دیگر اعضای هیئت رييسه و حتی منشی ها دوباره انتخاب شدند". در نهایت آن که سایت "شفاف نیوز" نزدیک به قالیباف مدعی شده است که حملات اخیر علیه شهردار تهران از سوی "اتاق فکری" به ریاست "ح. آ" صورت گرفته است که اشاره آنان به "حسام الدین آشنا" مشاور فرهنگی روحانی است اما به طور آشکارا نام او در این سایت برده نشده است".
المانیتور در ادامه می افزاید:"به غیر از این مسائل قالیباف و حامیان او احتمالا در مورد انتخابات ریاست جمهوری ماه مه 2017 میلادی نگران هستند. آنان معتقدند که انگیزه واقعی برای افشای عمومی اتهام فساد مربوط به شهردار تهران استراتژی اصلاح طلبان برای سوزاندن شانس قالیباف پیش از انتخابات بوده است. 
سایت محفظه کار" فارس نیوز" در این باره می نویسد:" قالیباف همواره در لیست نامزدهای احتمالی برای انتخابات ریاست جمهوری از نظر اصلاح طلبان بوده است. به نظر می رسد در آینده حملاتی از نوع جمله های اخیر با استفاده از موضوعات جدید علیه قالیباف افزایش خواهند یافت". امیر محبیان تحلیلگر سیاسی محافظه کاران اشاره می کند که با طرح موضوع فساد در شهرداری اصلاح طلبان به دنبال خلاص شدن از شر یکی از رقبای احتمالی خود هستند. حسین قربان زاده از افراد نزدیک به قالیباف نیز در "فردا نیوز" سایت مرتب با قالیباف پیش بینی کرده که این حملات با نزدیکی به انتخابات ریاست جمهوری تشدید خواهد شد. او می گوید که اصلاح طلبان در حال آماده سازی خود برای انتخابات هستند".
این سایت در ادامه می افزاید:"این نگرانی قالیباف را متوجه شکست احتمالی خود در انتخابات کرده است. آن خبر پیامی به محافظه کاران و طرفداران قالیباف بود. او احساس خطر کرده و نگران افزایش بدبینی مردم نسبت به خود پیش از انتخابات می باشد به همین خاطر است که در نامه ای به دادستان کل مدعی شده که این اخبار وجهه شهرداری را لكه دار کرده و گفته که افکار عمومی نسبت به این اخبار به مدیریت شهری بدبین می شوند".
المانیتور در ادامه می افزاید:"زمانی که اتهامات از سوی محافظه کاران درباره فیش حقوقی علیه اصلاح طلبان و دولت روحانی مطرح شد آنان ابتدا با صبر و شکیبایی با موضوع برخورد کردند. پس از آن پیش قدم شدند و از مردم عذرخواهی کردند و وعده ریشه کن کردن فساد را دادند. بسیاری از مدیران دخیل در این موضوع از کار کنار گذاشته شدند و موانعی برای جذب مدیران این چنینی با سطح درآمد غیر متعارف ایجاد شد. این در حالیست که قالیباف و اطرافیانش نه تنها اذعان به موضوع فساد ارتکابی ادعا شده در گزارش ها نکرده اند بلکه علیه افشاگران اقامه دعوی کرده اند. برای این موضوع سايت معماری نیوز سایتی که افشاگری را انجام داده بود با شكايت شهرداري فيلتر شد. قالیباف از دادستانی خواستار برخورد با افشاگران شده است".
این سایت در ادامه می افزاید:"قالیباف و روحانی واکنش متفاوتی نسبت به اتهام فساد داشتند این موضوع در رسانه های اجتماعی بین کاربران بازتاب داشته است به خصوص در تلگرام. اصلاح طلبان می گویند این تفاوت میان دو سیاستمدار از دو سنخ متفاوت است میان یک حقوقدان و یک سرهنگ .حقوقدان از مردم عذرخواهی می کند در حالی که سرهنگ از افشاگران شكايت مي كند. روحانی از این اصطلاح در مناظره پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال 2013 میلادی استفاده کرد و اشاره به نقش قالیباف درباره اعتراضات دانشجویی سال 78 داشت".به گزارش روزنو،این سایت در پایان می نویسد:"این که آیا قالیباف براي سومین بار نیز در رقابت های انتخاباتی شکست می خورد یا نه مسئله دیگری است اما مهم این است که رسوایی اخیر به وجهه او آسیب می رساند. محافظه کاران خواهند فهمید که مسیر سختی را برای شکست دادن روحانی در دور دوم پیش رو دارند. در واقع، آنان که مدعی بودند اصلاح طلبان و میانه روها درگیر فساد هستند خود به سرعت با اتهام مشابهی مواجه شدند .بنا به گزارش ها این فساد در میان اردوگاه محافظه کاران بی سابقه تر و بزرگتر بوده است".

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها