بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۶۸۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۹
   تدبیر24: روزنامه امریکایی "لس آنجلس تایمز" با انتشار گزارشی اشاره می کند که بسیاری از الگوهای زندگی در میان طبقه متوسط ایران در طول سالیان اخیر تغییر کرده است و در این باره می نویسد:"در یک مهمانی عروسی پیشخدمت غذاهای لذیذ فرانسوی را سرو کردند. شرکت کنندگان به حرکات موزون می پرداختند. دی جی در مهمانی موزیک "گانگام استایل" را پخش می کرد. لباس ها هم با موزون رسمی در ایران سنخیتی نداشتند. به نظر می رسد سلیقه های سکولار و سبک زندگی با سلیقه های غربگرایانه در پایتخت ایران در حال گسترش هستند. روحانیون و محافظه کاران اما نگاه مثبتی به این موضوع ندارند. داماد 30 ساله در آن مراسم می گفت:"ما نماینده تغییر در جامعه ایران هستیم. این تغییرات در حالی در زیر پوست جامعه ایران در حال روی دادن هستند که ساختار سیاسی مذهبی در ایران هم چنان شعار "مرگ بر امریکا" را در نماز جمعه سر می دهد. محافظه کاران نیز نگران از دست دادن قدرت کنترل بر جامعه هستند. در زیر سطوح این جامعه 80 میلیون نفری دلواپسان نگران هستند چرا که می بینند الگوها و ارزش های سنتی شان در روند جهانی شدن در حال به چالش کشیده شدن است. بیش از 60 درصد از مردم ایران  را جوانان زیر 30 سال تشکیل می دهند. آنان خواستار دخالت کمتر دولت در زندگی خصوصی شان هستند. علیرغم همه تذکرات در پارک های تهران دختران و پسران جوان با یکدیگر قرار می گذارند. دیش های ماهواره ای طبق قانون ممنوع است اما بیش از نیمی از ایرانیان از ماهواره استفاده می کنند". 

به گزارش خرداد، این روزنامه امریکایی در ادامه می افزاید:"در سال 2013 میلادی رای دهندگان به روحانی  نامزد میانه روها خواستار آزادی های فردی بیش تر و روباط بهتر با ایالات متحده بودند. او وعده داده بود که جلوی سخت گیری های نیروی انتظامی را می گیرد. محافظه کاران اما از تغییرات در میان طبقه متوسط شهری نگران هستند. با این حال، مقام های ایران بهار امسال از استقرار هفت هزار پلس مخفی اخلاقی در خیابان خبر دادند تا آرایش های موی به سبک غربی را گزارش دهند. هم چنین، در ماه ژوئیه گذشته پلیس به مهمانی ای در حومه تهران هجوم برد و 150 مرد و زن را به جرم فعالیت های غیر اخلاقی بازداشت کرد. مقام های ایرانی هم چنین سخت گیری ها درباره ارسال عکس در شبکه اجتماعی را نیز افزایش داده اند". 

مدیر یک استودیوی هنری می گوید:"از نظر پلیس سبک برخی از عروسی های تحریک آمیز است. واقعیت اما این است که برای برخی از افراد هر چیزی می توان تحریک آمیز باشد حتی ناخن انگشت یک زن". 

این روزنامه می افزاید:"با این اما گویا طبقه متوسط ایران راه خود را می رود. علیرغم ممنوعیت نگهداری سگ و نجس قلمداد شدن آن از سویی اما نگهداری حیوانات خانگی به خصوص سگ در ایران مرسوم شده است. سنت گرایان از این موضوع به عنوان انحطاط اخلاقی و نماد نفوذ فرهنگی غرب یاد می کنند". 

این روزنامه در ادامه اشاره می کند اگرچه تبلیغ سایر ادیان در ایران مجازاتش مساوی با مرگ است اما سخت گیری کمتری درباره متون معنوی خارج از دین اسلام و مذهب تشیع وجود دارند برای مثال، در داخل یک کتابفروشی مرکز تهران کارت پستال هایی از فیلسوفان غربی به دیوار چسبانده شده اند. صاحب کتابفروشی یک عارف صوفی است که به فلسفه زرتشت و پیام های معنوی هندی علاقمند است. او می گوید:"انتشار این کتاب ها به معنای الحاد یا ضدیت با اسلام نیست این برداشتی است که عده ای به اشتباه از این موضوع دارند. این بدان معناست که طبقه متوسط خواستار آشنایی با دین با تفاسیر دیگری نیز می باشد". 
برچسب ها: تدبیر24 ، طبقه متوسط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها