بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۶۸۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۶
نخستین دوره تربیت استاد با موضوع آزاداندیشی دینی با حضور آيت‌ا... هاشمی رفسنجانی روز چهارشنبه ۱۷ شهریور ساعت ۸ صبح در مجموعه فرهنگی واحد مشهد آغاز به کار می‌کند.
تدبیر24:برنامه سفر آيت‌ا... هاشمی به مشهد تایید و منتشر شد. سفر به مشهد مقدس برنامه‌ای است که رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در اولویت‌های همه ساله خود دارد و بیش از همه ماه شهریور را برای حضور در مشهد انتخاب می‌کند . دیروز رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی، برنامه‌های حضور آیت‌ا... هاشمی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد را تشریح کرد.دکتر عباس شیخ‌الاسلامی با بیان این که رئیس هیات امنا و موسس دانشگاه آزاد اسلامی سه‌شنبه ۱۶ شهریور سفری سه‌روزه به مشهد خواهد داشت، در تشریح برنامه‌های وی در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد گفت:«نخستین دوره تربیت استاد با موضوع آزاداندیشی دینی با حضور آيت‌ا... هاشمی رفسنجانی روز چهارشنبه ۱۷ شهریور ساعت ۸ صبح در مجموعه فرهنگی واحد مشهد آغاز به کار می‌کند.» وی تصریح کرد:«چهاردهمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی با حضور هاشمی رفسنجانی و دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و سایر اعضا روز چهارشنبه ۱۷ شهریور ساعت ۱۶ در محل استانداری خراسان رضوی برگزار خواهد شد.» شیخ‌الاسلامی از برگزاری هشتمین نشست هماهنگی و پایش امور استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی با حضور رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و معاونان دانشگاه آزاد اسلامی و روسای مراکز استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی در روز پنجشنبه ۱۸ شهریور ساعت ۸ صبح در واحد مشهد خبر داد و گفت:«وی در این سفر از چند مکان مختلف دانشگاه آزاد اسلامی مشهد نیز بازدید خواهد کرد.»
دلواپسان دلواپس شدند
ظهر دیروز دلواپسان هجمه‌های خود را آغاز کردند و با انتشار اخباری که نشانه‌ای از صداقت نداشت، سیاه‌نمایی خود را چنین آغاز کردند که «در سفر آيت‌ا... هاشمی رفسنجانی به مشهد، دانشگاه آزاد مشهد برای حضور مسئولان در محاصره کامل نیرو‌های امنیتی قرار گرفت و در‌های دانشگاه به مدت سه روز به روی دانشجویان بسته شد. براساس آمار واصله هاشمی و میرزایی، سرپرست دانشگاه آزاد هرکدام با ۱۰۰ نفر همراه به مشهد آمده‌اند.برای اسکان این میهمانان هتل همای شماره ۲ در نظر گرفته شده است و دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد به رسم میزبانی هزینه اسکان این تعداد از افراد را که از محل بودجه دانشگاه است تامین می‌کند. در حال حاضر هتل هما شماره ۲ کاملا در اختیار هاشمی رفسنجانی و هیات همراهش است.از چند روز گذشته به دانشجویان اعلام شده بود که دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد به واسطه حضور هاشمی رفسنجانی تعطیل است و هیچ دانشجویی حق ورود به دانشگاه را ندارد، در حال حاضر دانشگاه تحت تدابیر امنیتی قرار گرفته و تنها افراد مرتبط با مراسمات دانشگاه آزاد و همراهان هاشمی رفسنجانی حق ورود دارند. در شرایطی که دانشجویان در زمان انتخاب واحد قرار گرفته‌اند، به واسطه تعطیلی دانشگاه و حضور نیرو‌های امنیتی اطراف آن، تمام فعالیت‌های دانشجویان با اختلال روبه رو شده است.» این ادعا بسیار پوچ و مضحک است، چرا که ترم‌ تابستانی دانشگاه آزاد به پایان رسیده است و واحدهای زیادی از این دانشگاه در روزهای پنجشنبه و جمعه فعالیتی ندارند.اسکان آيت‌ا... هاشمی در هتلی که دلواپسان مدعی آن هستند، اتفاق عجیبی نیست، چنان که بسیاری افراد غیر مسئول جریان دلواپس هم در سفرهایشان به کمتر از حضور در این هتل‌ها رضایت نمی‌دهند. البته باید منتظر اعلام جزئیات سفر آيت‌ا... هاشمی به مشهد بود تا بار دیگر شرمندگی دستاورد دلواپسان شود.
برنامه هاشمی در مشهد چیست؟
برنامه سفر هاشمی به مشهد چنین است که معمولا علاوه بر زیارت بارگاه امام هشتم دیدارهایی هم با بزرگان این شهر دارد که پیش بینی می‌شود آیات شبیری زنجانی و صانعی از جمله بزرگانی هستند که در برنامه حضور هاشمی در مشهد دیدار با آنها گنجانده شده باشد. در سفر قبلی آيت‌ا... هاشمی به مشهد، آيت‌ا... شبیری زنجانی در دیدار با ایشان با بیان این که من به شما علاقه دارم،گفته بود: «در روایات داریم مستحب است اگر شخصی به کسی علاقه دارد، آن را اظهار کند.» غلامعلی رجایی از مشاوران آیت‌ا... هاشمی درباره دیدار آيت‌ا... صانعی و آنچه در آن روز گذشت، چنین نوشته است که«آيت‌ا... صانعی دراین ملاقات بسیار نسبت به هاشمی خضوع وتواضع کرد وتعابیری را به‌کار برد که چون آنها را حمل بربزرگی وتواضع وی می‌دانم ازنقلشان خودداری می‌کنم. ایشان درلحنی موثر به آقای هاشمی گفتند شما چرا از سوابق و نقش خودتان بیشتر حرف نمی‌زنید و از سهم خودتان در انقلاب و نظام تعریف نمی‌کنید و ادامه دادند تعریف ازخود را ائمه ما هم داشته اند و این عیب نیست. ایشان درصحبت شان ازاعتماد بالای امام به هاشمی گفت و موقع بدرقه چند قدم با شتاب به دنبال ماشین ایشان درکوچه آمد وگفت خدا پشت و پناهتان باشد. این صحنه را که دیدم، تاب نیاوردم و خدمتشان گفتم: برای هاشمی دراظهارمحبت وتواضع وپذیرایی سنگ تمام گذاشتید. گفت: این بخشی ازمثنوی بود ونتوانستم حق مطلب را ادا کنم!»
جای خالی یار هاشمی
تا پیش از رحلت آيت‌ا... واعظ طبسی آنچه در دیدار این مرحوم با آيت‌ا... هاشمی مطرح می‌شد، دارای بازتاب زیادی بود، چرا که این شخصیت برجسته روحانی، در تمام سال‌هايي كه آيت‌ا... هاشمي مورد تخريب رئيس دولت پيشين و گروه انحرافي بود، در تجليل و تكريم از آقاي هاشمي سنگ‌تمام مي‌گذاشت و هميشه مي‌گفت وجود آقاي هاشمي در كنار رهبري براي نظام ضرورتي انكارناپذير است و متاسفانه خواصی اين را درك نمي‌كنند.
دیداری در هاله ابهام
دیدار آيت‌ا... علم‌الهدی با آيت‌ا... هاشمی البته در ابهام است؛ چرا که امام جمعه مشهد مواضع مشخصی درقبال آيت‌ا... هاشمی نداشته است؛ بدین نحو که در تيرماه سال ۹۲ و پس از مشخص شدن پيروزي روحاني درانتخابات رياست‌جمهوري بود كه آيت‌ا... هاشمي به مشهد سفر كرد و در دومين روز اين سفر آيت‌ا... علم الهدي امام جمعه مشهد با حضور در تالار آيينه آستان قدس با وي ديدار و گفت‌وگو كرد. در اين ديدار كه آيت‌ا... واعظ طبسي توليت آستان قدس رضوي و نماينده ولي فقيه در خراسان بزرگ و جمعي از مشاوران رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز حضور داشتند، علم‌الهدي ضمن خوشامد گويي به آيت‌ا...هاشمي‌رفسنجاني درباره مسائل روز كشور و موضوعات استان خراسان رضوي با وي گفت‌وگو كرد، اما در اردیبهشت همان سال یکی از سایت‌های دلواپسان به نقل از علم‌الهدی مطلبی را منتشر می‌کند که با مواضع حمایتی او در تضاد است. اکنون هم بحث مواضع علم‌الهدی درباره کنسرت‌ها و حواشی آن فضایی را ایجاد کرده که بعضا نمی‌توان تصمیمات امام جمعه مشهد را در مواجهه با بزرگانی مانند آيت‌ا... هاشمی مورد قضاوت زودهنگام قرار داد، اما مشخص و واضح است که آيت‌ا... هاشمی با دیدگاه علم‌الهدی درباره ممنوعیت برگزاری کنسرت در مشهد موافق نیست و بارها بر لزوم اجرای قانون و نه فراتر از آن و به صورت شخصی و سلیقه‌ای تاکید کرده است .اگر دیدار با علم‌الهدی در برنامه آيت‌ا... هاشمی باشد، به طور طبیعی احتمال صحبت درباره برگزاری کنسرت در مشهد هم وجود دارد.
برچسب ها: تدبیر24 ، هاشمی ، مشهد
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها