بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۶۸۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰
  تدبیر24: دفاع از عملكرد دولت اين‌بار در شهر مشهد؛ جايي كه به رسم هرساله ميزبان آيت‌الله مي‌شود تا وي در ديدارهايي كه در خلال همايشي با عنوان دانشگاه آزاد برگزار مي‌شود، حرف‌ها، توصيه‌ها و خاطرات خود را همچون گذشته بي‌پرده عنوان كند.  او پنجشنبه به ديدار خانواده آيت‌الله واعظ طبسي و به زيارت حرم امام رضا ( ع) رفت . 

آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني با بيان برخي از كارهايي كه دولت در ابعاد داخلي و خارجي به دست آورده، به موضوع كم شدن تورم از ٤٠ درصد در دولت سابق به ٨ درصد در اين دولت اشاره مي‌كند و از عدم همكاري رسانه ملي به عنوان عامل اصلي عدم اطلاع‌رساني به مردم ياد مي‌كند و مي‌گويد: «متاسفانه به خاطر عدم همكاري صداوسيما، دولت نتوانست براي مردم توضيح دهد. » موضوعي كه البته او تنها مختص به رسانه ملي نمي‌داند و انتقادي هم به ضعف تيم رسانه‌اي دولت وارد كرده و مي‌گويد: «اين تيم رسانه‌اي در حد اقدامات و دستاوردهاي دولت نيست». اما آيت‌الله از دولت راضي است، چون او بهتر از هر فردي مي‌داند كه در چه شرايطي كشور به دولتمردان يازدهم تحويل داده شده است. 

وي با بيان اين جمله كه «من دولت را با توجه به مجموعه موانع ارثي، طبيعي و تحميلي، موفق مي‌دانم»، مي‌گويد: «كساني كه درباره كارنامه دولت انتقاد مي‌كنند، در نظر داشته باشند كه اين دولت تا چند ماه پيش با كارشكني‌هاي يك اقليت محدود اما پرهياهو در مجلس كار مي‌كرد». هاشمي‌رفسنجاني، همكاري همه جناح‌ها در فضاي رقابتي را براي كشور ضروري مي‌داند و عنوان مي‌كند: «با مجموعه موانعي كه در انتخابات رياست‌جمهوري و مجلس شوراي اسلامي به بهانه‌هاي «انگليسي بودن» و «نفوذي خواندن» براي نامزدها گذاشتند، مردم مسير را به خوبي تشخيص داده و نمايندگاني براساس شعارهاي اعتدالي آنها انتخاب كردند». رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، تشديد نزاع در بين مردم و تشكل‌هاي سياسي، فرهنگي و اجتماعي را خواسته كساني مي‌داند كه مي‌خواهند خود را بر مردم تحميل كنند. 

وي مردمي بودن را ذات جمهوري اسلامي و شرط همه مسووليت‌ها مي‌داند و يادآور مي‌شود: «حتي براي انتخاب رهبري جامعه نيز با دقت كامل، انتخاباتي دو مرحله انجام مي‌گيرد تا اول مردم، مجتهدين طراز اول كشور را انتخاب و سپس نمايندگان خبرگان، براساس شرايط و شروط بسيار مترقي قانون اساسي، رهبر را انتخاب مي‌كنند.»
آغاز انتخاب مسوولان آگاه ٩٢ بود
آيت‌الله هاشمي انتخاب نمايندگان آگاه را نتيجه رأي مردمي آگاه دانست و با اشاره به ديداري كه با اعضاي مجمع نمايندگان خراسان رضوي داشت، گفت: اكثريت مجلس فعلي را نمايندگان تحصيلكرده، آگاه، عاقل و داراي افكار اعتدالي تشكيل مي‌دهند. رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، در ادامه آغاز انتخاب مسوولان آگاه، عاقل و معتدل را به انتخابات رياست‌جمهوري در سال ٩٢ نسبت داد و با اشاره به دستاوردهاي دولت تدبير و اميد در ابعاد داخلي و خارجي، گفت: اگر روند اجرايي سابق، با همان تفكرات در دولت بعدي ادامه مي‌يافت، مطمئنا دايره محدوديت‌ها و تهديدها كوچك‌تر و ابعاد تحريم‌ها گسترده‌تر مي‌شد. هاشمي‌رفسنجاني در تشريح اقدامات دولت در بعد سياست خارجي، به توطئه شوم قدرت‌هاي جهاني براي طرح «نفت در برابر غذا» بر اساس اطلاعات موثق و متوالي، اشاره كرد و گفت: اگر آن توطئه در ايران اجرايي مي‌شد، مردم متمدن، غيرتمند، باعزت، بافرهنگ و تاريخ‌ساز ايران را تحقير مي‌كردند كه البته هوشمندي مردم ايران در انتخابات سال ٩٢، آن توطئه را در نطفه خفه و در انتخابات سال ٩٤ عزت و اعتبار نظام را به تصميم‌گيران مجامع جهاني ديكته كرد.
هاشمي‌رفسنجاني به جهاد تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي ايران در دولت يازدهم اشاره كرد و گفت: همه‌ ادعاها و ترس و نگراني قدرت‌هاي جهاني، دسترسي ايران به بمب هسته‌اي بود، در حالي كه رهبر ما از مدت‌ها قبل ساخت بمب هسته‌اي و هرگونه سلاح كشتارجمعي را حرام كرده بود و هنر تيم مذاكره‌كننده ايراني اين بود كه اين اعتقاد ديني رهبر و مردم ايران را به اعتماد بين‌المللي تبديل كرد كه نتيجه آن برجام بود.
برخوردهاي سلبي با منتقدان با روح انقلاب سازگار نيست
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام همچنين در ديدار با اعضاي تشكل‌هاي دانشجويي استان خراسان رضوي گفت: رهبرمعظم انقلاب سعه‌صدر زيادي براي شنيدن حرف‌هاي منتقدان دارند اما متاسفانه در جامعه كساني هستند كه اگر حرف‌هاي هر منتقدي ولو دلسوز، مخالف جريانات فكري و سياسي آنان باشد برخوردهاي سلبي مي‌كنند كه اين كار با روح انقلاب سازگار نيست. آيت‌الله هاشمي با يادآوري سير تدريجي تدوين و تصويب قانون اساسي و با تاكيد بر ضرورت رعايت فصول و بند بند آن، به فصل حقوق شهروندي اشاره كرد و افزود: متاسفانه بعضي‌ها به بهانه دفاع از اسلام و نظام، قانون اساسي را دور مي‌زنند و حقوق شهروندي مردم را نديده مي‌گيرند.
آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني با اشاره به نتايج انتخابات هفتم اسفند ١٣٩٤ كه در آن همه بزرگان يك جناح از طرف مردم كنار گذاشته شدند و همه افراد ليست دوم و سوم جناحي ديگر يك جا انتخاب شدند، گفت: وجه تمايز اين دو ليست، شعار اعتدالي بود و رأي مردم به ليست منتسب به گروه اعتدال، نشان از توجه مردم جامعه به اين اصل اسلامي و شيعي است كه بايد به عنوان پيام انتخابات، مورد توجه مسوولان قرار گيرد.
من و شهيد مطهري مانع تندروي بوديم
 رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام همچنين در ديدار اعضاي مجمع نمايندگان استان خراسان رضوي تاكيد كرد: تا زماني كه من و شهيد مطهري در شوراي انقلاب بوديم، كمتر براي دولتي كردن كارها و نهادها تندروي مي‌شد، ولي در مقطعي كه به خاطر ترور، در شورا نبوديم، تندروي كردند. آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني، با ابراز رضايت از سطح علمي نمايندگان استان، گفت: اگر اين تناسب در نمايندگان مجلس هم باشد، اميد مردم در جامعه، به اقدامات عقلاني بيشتر مي‌شود.
از افكار تك بعدي بپرهيزيد
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، به مقطع تاریخی حضور امام رضا(ع) در خراسان اشاره کرد و گفت: قدر خراسان را بدانید و کاری کنید که مردم، اسلام جامع را در خراسان ببینند و از افکار تک‌بعدی بپرهیزید که اسلام، دینی جامع، کامل و به تمام معنا، خاتم ادیان است.  آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رعایت مقررات و پایبندی به قوانین و نظم را ویژگی استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، به خصوص در تشکل‌های دانشجویی دانست و گفت: توصیه من به جوانان دانشجو، پرهیز از تندروی‌های سیاسی و تنازعات اختلاف‌برانگیز در مباحث و تأکید بر استدلال است که منطق اسلام و بزرگان دینی بود، هست و خواهد بود.

منبع:اعتماد
برچسب ها: تدبیر24 ، مشهد ، کنسرت
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها