بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۶۸۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۵
علم‌الهدی:
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: با بیان این‌که تداوم شرایط فعلی کشور به سمتی است که نهایت آن ابتلا به نهر است، خاطرنشان کرد: امروز عده‌ای در اثر اخم استکبار جهانی راه افتاده‌اند که همه چیز ما را بدهند و شرایط را عوض کنند.
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: با بیان این‌که تداوم شرایط فعلی کشور به سمتی است که نهایت آن ابتلا به نهر است، خاطرنشان کرد: امروز عده‌ای در اثر اخم استکبار جهانی راه افتاده‌اند که همه چیز ما را بدهند و شرایط را عوض کنند.

حجت الاسلام سید احمد علم‌الهدی در ادامه سلسله جلسات هفتگی تفسیر قرآن خود که در محل مهدیه مشهد برگزار شد، به بیان نکات تفسیری آیه ۲۴۹ سوره مبارکه نهر و تبیین نحوه پیروزی سپاه طالوت بر جالوت پرداخت.

او اظهار کرد: اصحاب امام زمان(عج) هم مانند اصحاب طالوت مبتلی به نهر می‌شوند. شرایط نهر شرایطی بود که وقتی اصحاب طالوت با طی کردن راه زیاد و تشنگی فراوان، به آب رسیدند، طالوت به آن‌ها گفت به آب لب نزنید و ۳۱۳ نفر از آن‌ها ایستادگی کردند و آب نخوردند. امام صادق(ع) فرمودند اصحاب امام زمان(عج) نیز به همین کیفیت مبتلا می‌شوند.

علم الهدی با بیان این‌که تداوم شرایط فعلی کشور به سمتی است که نهایت آن ابتلا به نهر است، خاطرنشان کرد: امروز عده‌ای در اثر اخم استکبار جهانی راه افتاده‌اند که همه چیز ما را بدهند و شرایط را عوض کنند. البته ما مبتلی به نهر نشده‌ایم و اگر همین امروز دروازه‌های کشور به روی خارجی‌ها بسته شود و امکانات تولیدی‌مان به راه افتد، تأمین خواهیم بود اما متأسفانه برخی افراد توصیه رهبر انقلاب مبنی بر تکیه به تولید داخلی را باور نکرده‌اند. اگر راه فعلی ادامه یابد، مبتلی به نهر خواهیم شد.

او با مردود دانستن تفکری که دشمن را بی‌ارتباط با مسائل دینی مردم معرفی می‌کند، تصریح کرد: این‌که ما فکر کنیم آن‌ها با اسلام و پیامبر و امام حسینِ ما کاری ندارند، غلط است. به فرموده امام(ره)، «آن‌ها از اسلام سیلی خورده‌اند» و تا براندازی کامل آن راضی نمی‌شوند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با تأکید بر این‌که گرایش افراد به سمت دشمنان قسم خورده، باعث گرفتار شدن به توطئه‌های دشمن می‌شود، ادامه داد: آمریکا در این مملکت ۴۰ هزار مستشار نظامی داشت و روزی که هایزر به عنوان فرمانده ناتو به ایران آمد و از گارد شاهنشاهی سان دید، گفت «برای سرکوب انقلاب مردم نیازی به وارد کردن نیرو از خارج کشور نیست.» اما مردم آن قدرت را با سینه خشک و مشت گره‌کرده از کشور بیرون کردند. حالا که آمریکا ۳۷ سال است مثل سگ در اطراف کشور پارس می‌کند، و جرأتی ندارد، برویم با آن‌ها مذاکره کنیم؟

او افزود: دشمن هرچه داشته باشد، همه چیزش در اختیار خداست و وقتی خدا در دل آن‌ها رعب بیاندازد، کارشان تمام است. یک سیاستمدار انگلیسی در تحلیل پیروزی انقلاب اسلامی می‌گوید «آمریکا به دلیل اختلاف بین برژینسکی و ونز نتوانست در این موقعیت حساس تصمیم بگیرد.» این سیاستمدار با نگاه مادی خود تحلیل کرده اما قبول داریم که دل دشمنان ما در دست خدا بود.

علم‌الهدی در پایان با اشاره به این‌که «عدم توکل به خدا»، علت عدم ایستادگی در صراط حق است، گفت: تمام ریزش‌هایی که از راه حق می‌بینیم، جزوه همین مقوله است. افرادی که یک روز همه چیز این انقلاب بودند، امروز به آن طرف میز رفته‌اند. عین این قضیه تا روز ظهور امام زمان(عج) ادامه دارد و ما باید سعی کنیم باورمندی خودمان به خدا را تقویت کنیم چرا که در غیر این صورت نمی‌توانیم جزو یاوران ایشان باشیم.
برچسب ها: تدبیر۲۴ ، علم الهدی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها