بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۶۸۶۸۷
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵
اصلاح طلبان که در چند دهه اخیر بطور پراکنده و از سال88 به بعد بطور متمرکز همه سعی خود را بر بی اعتبار و نامشروع دانستن احکام صادره از قوه قضاییه به کار برده اند حالا برای اثبات ادعاهای خود دست به دامن حکم احتمالی صادره از سوی این قوه شده اند!
 تدبیر24:منتقدین- نامه عذرخواهی سعید مرتضوی در هفته ای که گذشت موج شدیدی از خبرسازی ها را پیرامون وقایع کهریزک و اتفاقات سال88 در فضای رسانه ای کشور ایجاد کرد.در این میان برخی از گمانه زنی ها حکایت از قطعی شدن محکومیت وی در ماجرای فجایع کهریزک داشت و این نامه را فراری رو به جلو برای نجات از محکومیت تلقی کردند.آنچه بیش از همه در میان واکنش های اصلاح طلبان مشهود بود مغلطه ای در تعمیم اشتباه مرتضوی به تمامی واکنش ها علیه فتنه88 و نتیجه گیری از حقانیت فتنه گران و تخریب های صورت گرفته توسط آنان بود!


علی مطهری در اظهارنظری تعجب برانگیز مدعی شد:«مرتضوی در این نامه خطای خود را پذیرفته و با به کار بردن عنوان "شهید" برای کشته شدگان کهریزک در واقع معترضان سال 88 را محق دانسته است.» و از سوی دیگر بخش عمده ای از رسانه های حامی جریان فتنه حکم احتمالی محکومیت مرتضوی را دلیلی بر پذیرش دیرهنگام مدعیات یکی از سران فتنه پیرامون تجاوز جنسی به زندانیان سال88 دانست و به مرثیه سرایی برای مظلومیت وی پرداختند.


صبح امروز و با گذشت نزدیک به یک هفته از انتشار نامه عذرخواهی سعید مرتضوی در رسانه ها،حجه الاسلام محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضاییه در کنفرانس مطبوعاتی خود با اشاره به پرونده وی پیرامون مسائل کهریزک گفت:«ایشان در همه بخش‌ها هم تبرئه نشدند و الان هم مشغول رسیدگی است و در بعضی محکوم شدند.»تا حد زیادی مساله محکومیت دادستان سابق را قوت بخشید.


قطعا با فضاسازی های صورت گرفته در چند هفته اخیر میتوان سناریو رسانه های اصلاح طلب و جریان فتنه را در صورت قطعی شدن حکم محکومیت مرتضوی پیش بینی کرد؛تلاش برای فراموش شدن صورت مساله اصلی فتنه 88 یعنی دروغ تقلب و قانون شکنی آشکار با اردوکشی خیابانی سران فتنه با مساله اشتباهات رخ داده در کهریزک برای تطهیر فتنه گران و حمله به نهادهای قضایی مهم ترین برنامه تکراری این رسانه ها برای تنفس مصنوعی به جریان فتنه خواهد بود.


آنچه که این روزها نسبت به واکنش اصلاح طلبان به نامه عذرخواهی مرتضوی بیش از همه جای سوال دارد نهاد محکوم کننده وی است.اصلاح طلبان که در چند دهه اخیر بطور پراکنده و از سال88 به بعد بطور متمرکز همه سعی خود را بر بی اعتبار و نامشروع دانستن احکام صادره از قوه قضاییه به کار برده اند حالا برای اثبات ادعاهای خود دست به دامن حکم احتمالی صادره از سوی این قوه شده اند!


فارغ از هر حکمی که قوه قضاییه نسبت به نقش مرتضوی در پرونده کهریزک صادر کند آنچه که غیرقابل کتمان است سایر حکم های این قوه در جریان پرونده های فتنه سال88 است.استناد کردن اصلاح طلبان به محکومیت وی پیش از هرچیز به منزله قبول احکام خیانت باری است که سالها از آن فرار کرده است.امروز مرتضوی دقیقا در جایگاه محکوم قوه قضاییه ای ایستاده است که دیروز به هنگام محکوم کردن سعید حجاریان،محمدعلی ابطحی،عبداله رمضان زاده،بهزاد نبوی،مصطفی تاجزاده و سایر اصلاح طلبانی که حکم مشترک تلاش برای براندازی در پرونده اکثرشان قابل رویت است.


طبیعتا داشتن انتظار چنین منطقی برای جریان سیاسی ای که ابایی از کتمان رای مردم نداشته است انتظاری بیجاست اما تمامی تلاش های این جریان هیچگاه نمی تواند جایگاه متهم اصلی و فرعی را در قربانی شدن تعداد قابل توجهی از شهروندان جمهوری اسلامی که با مطالبه غیرقانونی سران فتنه و در جریان آشوبگری های سال 88 آسیب جانی و مالی دریافت کردند را عوض نخواهد کرد.
برچسب ها: تدبیر۲۴ ، مرتضوی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها