بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۶۸۸۳۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰
  تدبیر24:  سوالاتی را آماده کنید و آن را چاپ کنید تا متقاضی استخدام‌ قبل از صحبت با شما فرمی را پر کند. شاید یکی از مهم‌ترین سوالات آن است که او قبلا کجاها کار کرده و برای چه مدت. به ‌جز سوالات کلیشه‌ای مثل اطلاعات تماس و… چند سوال دقیق‌تر بنویسید. مثلا اگر در محل کار یک ساعت بیکار باشد، ترجیح می‌دهد چطور سرگرم شود.

استخدام کردن یک کارمند خوب کار آسانی نیست اما سختی آن به نسبت بازدهی بسیار رضایت بخش است.

به گزارش بازده؛ در کتاب‌های مدیریتی ادعا می‌شود ۹۵ درصد موفقیت سازمان به استخدام بهترین کارکنان بستگی دارد.

هیچ عملیات بازاریابی، تجهیزات گران یا دستگاهی نمی‌تواند جایگزین افراد ارزشمندی شود که کارتان را پیش می‌برند. به‌طور کلی استخدام افراد نامناسب کار بسیار پرهزینه‌ای است. یک کارمند نامناسب می‌تواند هزینه‌های زیادی داشته باشد.

۱.تشریح کارمند ایده‌آل

بسیاری از مدیران در جلسه استخدام‌ دقیقا نمی‌دانند دنبال چه کسی هستند! قبل از استخدام‌ وقت کافی اختصاص دهید و کارمند ایده‌آل را با تمام جزییات لازم مشخص کنید. قبل از استخدام‌ باید بتوانید آن کارمند را در ذهن خود تصور کنید. مواردی مانند سن، محل زندگی و… را مشخص کنید. این روش، استخدام‌ را بسیار راحت‌تر می‌کند زیرا گاهی می‌بینید همان فرد وارد شرکت می‌شود.

۲.خصوصیات اخلاقی لازم

خصوصیات اخلاقی فرد شاید مهم‌ترین عاملی باشد که هنگام استخدام‌ باید به آن توجه کنید، زیرا به‌راحتی قابل ‌تغییر نیست. برای سمت مورد نظر به چه خصوصیاتی نیاز است. تمام آن موارد را روی کاغذ بنویسید تا بتوانید هنگام استخدام‌ آنها را بررسی کنید. سعی کنید حداقل ۵ خصوصیت بنویسید.

۳.تخصص‌های لازم

از قبل مشخص کنید که کارمندتان باید چه تخصص‌هایی داشته باشد. با چه نرم‌افزارهایی آشنا باشد. در چه رشته‌ای تحصیل کرده باشد و…

با دقت بررسی کنید که کدام مهارت‌ها باید در کارمند موجود باشد و کدام موارد را می‌توان با آموزش‌های کوتاه به او منتقل کرد.

۴.تهیه سوالات ارزیابی

سوالاتی را آماده کنید و آن را چاپ کنید تا متقاضی استخدام‌ قبل از صحبت با شما فرمی را پر کند. شاید یکی از مهم‌ترین سوالات آن است که او قبلا کجاها کار کرده و برای چه مدت. به ‌جز سوالات کلیشه‌ای مثل اطلاعات تماس و… چند سوال دقیق‌تر بنویسید. مثلا اگر در محل کار یک ساعت بیکار باشد، ترجیح می‌دهد چطور سرگرم شود.

۵.مصاحبه حضوری

مدیر باید در مصاحبه حضوری دقت بالایی داشته باشد تا کارمند مناسب را انتخاب کند. بهترین روش مصاحبه استفاده از روش «الگوهای رفتاری» متقاضی است. یعنی تا حد ممکن در مورد گذشته شخص سوال می‌کنیم و سعی می‌کنیم الگوهای رفتاری او را از کارهایی که در گذشته انجام داده پیدا کنیم. مثلا به جای اینکه بپرسیم: «آیا اهل کنار آمدن با همکاران هستید؟» می‌توانیم بپرسیم: «در کار قبلی کدام کارهای همکاران باعث ناراحتی شما می‌شد؟». رفتار گذشته فرد مهم‌ترین شاخص رفتار آینده است.
برچسب ها: تدبیر24 ، کارمند
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها