بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۶۸۹۰۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶
 تدبیر24: تعدادی از نمایندگان در تذکری به رئیس‌جمهور خواستار لزوم تذکر به سخنگوی دولت برای حفظ حرمت مراجع عظام تقلید شدند.
 
 تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولین اجرایی کشور در جلسه علنی امروز مجلس (چهارم مهرماه 95) از سوی هیأت رئیسه قرائت شد که این تذکرات به شرح زیر است:

جواد کریمی‌قدوسی، احد آزادی‌خواه، حسن نوروزی، احمد سالک‌کاشانی، محمد دهقانی و حسینعلی حاجی‌دلیگانی نمایندگان مشهد، ملایر، رباط کریم، اصفهان، چناران و شاهین‌شهر به رئیس‌جمهور لزوم توجه جدی به سخنگوی دولت راجع به حفظ احترام مراجع عظام تقلید و عدم دخالت در مسائلی را که در تخصص و صلاحیت وی نیست، متذکر شدند.

اخیراً برخی مراجع عظام تقلید در استفتایی کشت و تجارت محصولات تراریخته را تا قبل از تأیید سلامت این محصولات جایز ندانستند که نوبخت سخنگوی دولت در واکنش به این مساله با اعلام اینکه دولت مدافع تولید محصولات تراریخته است، گفت: زمانی بود که برخی افراد به بلندگو به‌عنوان ابزار شیطان نگاه می‌کردند، امروزه نیز برخی افراد به محصولات تراریخته که دارای فواید علمی هستند با چنین دیدی نگاه می‌کنند.

قرجه طیار نماینده مردم گنبدکاووس در تذکری به وزیر اقتصاد خواستار توضیح علت اتخاذ برخی تصمیمات عجولانه دولت برای قطع حقوق‌های نجومی مدیران ارشد بانک‌ها و دستگاه‌ها شد که سبب کاهش مزایا و تسهیلات قانونی کارمندان بانک‌ها و بروز نارضایتی در این قشر شده است.

مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم به اتفاق 55 نفر دیگر از نمایندگان به وزیر ورزش و جوانان ضرورت تغییر تاریخ برگزاری مسابقه فوتبال ایران و کره جنوبی به غیر از روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی را متذکر شدند.

سیدقاسم جاسمی نماینده مردم کرمانشاه در تذکری به وزیر آموزش و پرورش خواستار جلوگیری از سیاسی شدن فضای آموزش و پرورش در مراکز استان شد.

امیر خجسته نماینده مردم همدان به وزیر امور خارجه لزوم تحرک دستگاه دیپلماسی در مقابله با لجن‌پراکنی مقامات آل سعود در منطقه را متذکر شد.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر به وزیر راه و شهرسازی لزوم جلوگیری از سرمایه‌گذاری شرکت دونازر اتریش با وجود ده‌ها شرکت نامدار ایرانی در زمینه تهیه با کیفیت غذا در کشور را متذکر شد.

شمس‌الله شریعت‌نژاد نماینده مردم تنکابن در تذکری به وزرای اقتصاد و دادگستری خواستار توضیح علت عدم تعیین تکلیف سپرده‌گذاران موسسه ثامن‌الحجج که مدت‌هاست گرفتار سوءاستفاده برخی و عدم نظارت مسئولین است، شد.

منبع: تسنیم
برچسب ها: تدبیر24 ، نوبخت
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها