بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۶۸۹۸۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷
 تدبیر24:برای نخستین بار در جهان یک نوزاد در مکزیک با روش جدید " انتقال میتوکندری" از سه والد – دو مادر و یک پدر - متولد شده است.

پزشکان بیمارستانی در مکزیک به یک پدر و مادر اردنی که نقص ژنتیک داشتند امکان به دنیا آوردن فرزندی سالم دادند.

 آنها برای رفع نقیصه ژنتیک مادر نوزاد، برای نخستین بار در جهان ،با روش انتقال آزمایشگاهی، " میتوکندری" یک مادر اهدا کننده دیگر را نیز به این نوزاد منتقل کردند تا نقیصه ژنتیک مادر به نوزاد منتقل نشود.

در این روش جدید که به سرپرستی دکتر "جان ژانک " انجام شده است، هسته تخمک زن اهداکننده بیرون آورده و بجای آن مواد ژنتیکی مادر واقعی قرار داده می‌شود، در واقع با این کار، ژن های مادر واقعی به فرزند منتقل می شود و تنها از میتوکندری مادر اهدا کننده استفاده می شود.

دکتر جان ژانگ و نوزاد متولد شده

تولد نوزاد 
این عمل با موفقیت انجام شده و نوزاد پسر " سالم " به دنیا آمده است.

این مادر و پدر اردنی دو نوزاد قبلی خود را به دلیل نقیصه ژنتیک مادر از دست داده بودند. به دلیل موانع قانونی در آمریکا این زوج که ساکن آمریکا هستند برای انجام این لقاح و زایمان به مکزیک رفتند و نوزاد خود را نیز آنجا به دنیا آوردند.


رسانه ها در دو روز گذشته تولد این نوزاد جدید را "انقلابی" در عرصه درمان بیماری های مادرزادی توصیف کرده اند.

مساله دستکاری ژنتیک جنین انسانی – پیش از تولد - از موضوعاتی است که بسیار حساسیت برانگیز بوده و با موانع مختلف عرفی – دینی در جوامع مختلف روبرو است. این موضوع در بسیاری از کشورهای جهان ممنوع است.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها