بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۶۹۰۴۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳
 تدبیر24: احمد حکیمی پور- از نظر ما تداوم کار شورایعالی اصلاح طلبان مبنایی ندارد چون شورایعالی اصلاح طلبان از نظر شکل گيري حقوقی منطقی ندارد. از این رو یا باید خود شورایعالی بگوید که میخواهد تداوم پیدا کند که نمیتواند یا باید شورای هماهنگی بگوید، که شوراي هماهنگي چنين نظري ندارد هنوز هم تصمیمی بر تداوم کار شورایعالی گرفته نشده است. در جلسه هفته گذشته تصمیم گرفته شد شورای هماهنگی با آقای خاتمی جلسه اي داشته باشد و پس از آن به جمع بندي برسد. من قبول ندارم که ما نهاد جدیدی ایجاد کنیم. بالاخره هر نهادیاید منطق حقوقی داشته باشد، منطق حقوقی شورایعالی سیاستگذاری اصلاح طلبان کجا است؟ باید نهادی شکل بگیرد که پاسخگو باشد، در حال حاضر شورایعالی در مورد مسائل مجلس و مجلســی که شــکل گرفته، پاسخگو است؟ چراکه ریشه شــکل گيري شورایعالی بر اســاس اشــخاص بوده و نه احزاب، این مسئله ضد توسعه و مشی اصلاح طلبي است. افراد باید به احزاب کمک کنند و نه احزاب به افراد. نهاد  حزبی که اصلاح طلبان دارند شورای هماهنگی است و نه شورایعالی سیاستگذاری. افرادی که در هیچ حزبی نیستند و در سیاست ایران مؤثر هســتند که به نظر من به تعداد انگشتان یک دست نمیرسند، وارد شورای هماهنگی شوند. هرکسی که در سیاست، با فعالیت در تشكيلاتي حضــور دارد چون سیاســت عرصه کار جمعی اســت. سیاســت ورزی باید از طریق نهادهای سیاسی که عالیترین آن حزب است انجام شود. از 25 ســال قبل تاکنون نهاد هماهنگ كننده اصلاح طلبان شــورای هماهنگی اصلاح طلبان بوده است و قبل از آن هم تحت عنوان گروههای خط امام فعال بوده است، چه شده است که در عرض یک سال میخواهند این ساز و كار را تغییر بدهند؟ ما باید نهادهای سیاسی را تقویت کنیم اینکه چون انتخابات در پیش است حرفی نزنیم، درست نیست. مسیر هم به اندازه نتیجه اهمیت داشته و مســیری که میرویم هم اصالت دارد. چرا باید یک نفر بیایــد که رأی او با یک حزب برابر باشــد؟ نظر ما این بــود که به صورت کلی یک مجلس وجود دارد که از قدیم اصلاح طلبان مجلس جایگاه داشتند و همچنین اشخاصی در حد آقای خاتمی اگر به شورای هماهنگی اعتماد ندارند، باید یک نفر را بفرستند. افرادی که عضو  شورای هماهنگی نبوده و بیرون مانده اند را هم در سازوکار کمیته انتخابات دیده ايم و میتوانند این افراد هم در انتخابات شرکت داشته باشند. اینکه ما یک نهاد قدیمی اصلاح طلبي را تضعیف کنیم، جوابگو نخواهد بود. جریان اصلاح طلبي از پایین به با بوده و نه به عكس؛ این نقدی است که ما به اصولگرایان وارد میکنیم. نباید اجازه داد این کار هم به نام آقای خاتمی تمام شــود. هر وحدتی برای انتخابات آینده هم نیازمند منطق است. در انتخابات مجلس ما سکوت کردیم اما به این معنا نبود که ساز و كار را قبول داشتیم. هر یک از دوستان اصلاح طلبان که معتقد به سازوکار شورایعالی هستند بیاید در مقابل افکار عمومی با یکدیگر مناظره کنیــم و مردم هم صدای ما را بشنوند. کســانی تفرقه میاندازند که شورای هماهنگی را ترک کرده و به ساز و كار جدید روی میبرند. شــورای هماهنگی سر جای خود باقی است و اگر نقصی هم دارد باید آن را اصلاح کنند. درباره تشکیل کمیته انتخابات نیز احزاب همفکر اصلاح طلب با یکدیگر کمیته تشکیل دادهاند. هر حزبی کمیته انتخابات دارد که ما این کمیته ها را با یکدیگر ادغام کرده و یک کمیته تشــکیل داده ايم. ما به عنوان احزاب اصلاح طلبان فعالیت میکنیم و شناسنامه ما نیز روشن است.


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها