بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۶۹۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴
   تدبیر24:  رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: دیروز فقط ما دلواپس بودیم اما امروز همه دلواپس هستند و حتی کسانی که ما را به خاطر نگرانی به سخره می گرفتند، دلواپسی بیشتری دارند.

غلامعلی حداد عادل چهارشنبه شب در مراسم پایانی نمایشگاه 'کالای فرهنگی، خانواده ایرانی، مهر درخشان' در نمایشگاه دائمی آستان قدس رضوی در مشهد افزود: حرف ما دلواپسان این بود که تحریم ها برداشته نشده است.

وی اظهار کرد: به نظر ما دلواپسان، وقتی بگویند، همه چیز درست شده اما فقط روابط بانکی درست نشده است یعنی اینکه در این شرایط هیچ کاری نمی توان انجام داد.

وی گفت: در شرایط تحریم، ماهواره های دشمنان از یک سو هر برنامه ای را که نظام جمهوری اسلامی برای مقابله با تحریم اجرا می کرد به سخره می گرفت و از سوی دیگر کالای تولیدی خود را تبلیغ می کرد.

حداد عادل افزود: وزیر اقتصاد آلمان قبل از اینکه به ایران بیاید، اعلام کرده بود شرط همکاری کشورش با دولت ایران، به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی از سوی ایران است.

وی اظهار کرد: آلمان از ملتی که انقلاب کرده و از روز اول شعارش مرگ بر اسرائیل بوده است، انتظار داشت به خاطر یک کمک احتمالی، دست از آرمان خود و حمایت فلسطین بردارد، امام راحل و روز قدس را فراموش کند و بر رژیم کودک کش ضد انسانی و جعلی صهیونیستی مهر تایید بگذارد تا بتواند از کمکهای آلمان برخوردار شود.

وی ادامه داد: در مقابل اقدام وزیر اقتصاد آلمان، وزارت خارجه ایران اعلام کرد که 'اجازه دخالت به امور داخلی خودمان را به کسی نمی دهیم'، که البته ما انتظار موضع گیری بیشتر از این داشتیم، اما دوباره وزیر اقتصاد آلمان به ایران آمد و در کمال خونسردی قرارداد فروش چند قلم کالا را با ایران امضا کرد.

وی گفت: هدف دشمن از ابتدا براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران بود و پس از ناکامی در جنگ و توطئه های دیگر، اینک یک جنگ اقتصادی همراه با مقابله فرهنگی علیه ملت ایران به راه انداخته است.

حداد عادل افزود: تحریم های اقتصادی بهانه دشمن برای در تنگنا قرار دادن ایران است تا با تحت فشار قرار دادن ملت، تولید ملی را از کار بیاندازد، به افزایش آسیب های اجتماعی دامن بزند، با القای یک تفکر مسموم علیه نظام، مردم را مصرف کننده کالای خارجی نماید و سرمایه انقلابی بودن مردم را از نظام جمهوری اسلامی بگیرد.

وی اظهار کرد: دشمن فکر می کند با فشار اقتصادی می تواند ملت ایران را از آرمانهای خود دور کند اما ملت ایران باید نسبت به حفظ آرمان های خود پافشاری کند و از ظرفیت های انسانی و خدادادی کشور برای توسعه اقتصاد و اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی بهره گیرد.

* نخریدن کالای ایرانی کمکی به ارتقای کیفیت آن نمی کند
رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: اینکه گفته شود 'جنس ایرانی به درد نمی خورد' توهین به ملت ایران است و اینکه از خریدن کالای ایرانی به دلیل کیفیت نامطلوب آن خودداری شود، کمکی به تولید داخل نمی کند.

حدادعادل افزود: یکی از شیوه های ارتقای کیفیت کالا، افزایش فروش آن است نه نخریدن آن، وقتی فروش یک کالا افزایش یابد، بی تردید کیفیت آن نیز رشد می کند.

وی بیان کرد: صدا و سیما باید از کالای ایرانی حمایت کند و به صرف اینکه واحد تولیدی هزینه تبلیغ کالای خود را پرداخت نکرده، فعالیت های تبلیغی کالای آن واحد را متوقف نکند.

حداد عادل گفت: انجام فعالیت هایی مانند برگزاری نمایشگاه مهردرخشان باید تداوم داشته باشد زیرا مردم ایران به کشورشان بسیار علاقه مند هستند و می توان با یک فرهنگ سازی درست تولیدکننده کالای ایرانی را تقویت و مصرف کننده را هدایت کرد.

وی افزود: با فرهنگ سازی مناسب در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی می توان جلو قاچاق کالا و کسانی را که در نظام اداری شریک دزد و رفیق قافله اند و به قاچاقچیان کمک می کنند، گرفت.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی اظهار کرد: خریدن کالای ایرانی و اجتناب از خرید کالای خارجی استقلال ملت را نشان می دهد لذا باید قدری تحمل کرد و به تولید کننده فرصت ارتقای کیفیت کالای خود را داد.

حداد عادل افزود: از سوی دیگر تولیدکنندگان نیز باید نسبت به ارتقای کیفیت تولید خود همت گمارند و برای عرضه کالای مرغوب تلاش کنند.

* استفاده نکردن از لغات خارجی به حمایت از کالای ایرانی کمک می کند
رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: یکی از اقدامات فرهنگی که به حمایت از تولید داخل کمک می کند، خودداری از بکارگیری لغات خارجی در معرفی کالاست.

حداد عادل افزود: حفظ زبان فارسی در کنار اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی تاکید موکد رهبر معظم انقلاب است.

وی اظهار کرد: ورود سالانه 27 میلیون زائر به مشهد ظرفیت بسیار بزرگی است لذا نباید این شهر را به محل فروش گسترده کالاهای خارجی تبدیل کرد.

وی گفت: همان طور که باید قداست مشهد در امور فرهنگی حفظ شود، نباید این شهر را به محلی برای پر کردن جیب دشمنان از طریق خرید کالای خارجی تبدیل نمود.
منبع: خبرگزاری ایرنا
برچسب ها: تدبیر24 ، حداد عادل
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها