بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۶۹۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹
با نزدیک شدن نیروهای آمریکا، عراق و نیروهای کُرد به موصل و رقه، بحث شکست قریب‌الوقوع داعش بالاگرفته است
 تدبیر24:   با نزدیک شدن نیروهای آمریکا، عراق و نیروهای کُرد به موصل و رقه، بحث شکست قریب‌الوقوع داعش بالاگرفته است. 

به گزارش نیوزویک، در اولین مناظره انتخاباتیِ آمریکا، وزیر سابق امور خارجه هیلاری کلینتون گفت: "امیدواریم در سال جاری داعش را از عراق بیرون کنیم و در سوریه نیز آن‌ها را تحت‌فشار شدید قرار دهیم."

ابوبکر البغدادی خلیفه خود خوانده داعش به نماد اصلیِ این گروه تبدیل‌شده است. با اینکه حملات هوایی آمریکا فرماندهان و جلادان زیادی مانند "جان جهادی" را هدف قرار داده‌اند، اما ابوبکر بغدادی بزرگ‌ترین جایزه برای هواپیماها یا نیروهای ویژه است.

اینکه باراک اوباما بتواند در آخرین هفته‌های ریاست جمهوری خود خبر از کشته شدن بغدادی بدهد، چشم‌انداز سیاسی را تغییر می‌دهد و میراث سیاست خارجه او که با ظهور داعش خراب شد، اندکی بهبود می‌یابد. 

عملیات موفق اوباما در 2 مه 2011 در از بین بردن رهبر القاعده اسامه بن‌لادن، بر اعتبار دولت او درزمینهٔ امنیت ملی افزود و تا حدودی با انتقادها درباره مدیریت ضد تروریستی وی مقابله کرد. البته بیایید امیدوار باشیم که بغدادی به‌سرعت بن‌لادن از دنیا نرود. مرگ بغدادی آسیب‌هایی که به بار آورد را از بین نمی‌برد. 

در اینجا مورد "ارنستو چه گوارا" آموزنده است. سازمان سیا به دولت بولیوی در تعقیب و کشتن وی کمک کرد. اما تقریباً 50 سال بعد، وی به نمادی برای عدالت اجتماعی و به بُتی برای جوانانِ دانشجو در سراسر جهان تبدیل‌شده است. 

مورد چه گوارا را با ابیمائیل گازمن رئیس سندرو لومینوزو (راه درخشان) مقایسه کنید که زمانی با افتخار می‌گفت انقلاب کمونیستی‌ای که برای آن مبارزه می‌کند به قیمت جان 1 میلیون نفر تمام می‌شود. اما در سال 1992، نیروهای پرو گازمن را دستگیر کردند. امروزه او در زندان در حال پوسیدن است و تقریباً کسی او را به خاطر نمی‌آورد. 

ویدئوی گرفته‌شده از رئیس‌جمهور سابق عراق صدام حسین، که ژولیده و کثیف از سوراخ موش بیرون کشیده شد، تصویری که چندین دهه به‌عنوان رهبر عراق از خودساخته بود را یک‌باره خراب کرد. 

پس برای تضعیف ریشه خلافت و سخنوری بغدادی، چه راهی بهتر از اینکه بگذاریم در زندان بپوسد؟ یک تصویر به‌اندازه هزاران کلمه ارزشمند است؛ اما تصویری از البغدادی در زنجیر بیش از هزاران پیام توییتریِ وزارت امور خارجه و ده‌ها میلیون دلارِ صرف شده برای برنامه‌های "مبارزه با افراط‌گرایی"، مؤثرتر است.  بغدادی را دستگیر کنید و بگذارید به‌عنوان نمادی از شکست ایدئولوژی در زندان بپوسد. 

برچسب ها: تدبیر24 ، داعش
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها