بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۶۹۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۲
بی‌شک، گریستن و گریاندن برای روح آدمی معنویت کم نظیری به ارمغان می‌آورد که گاه در خندیدن و خنداندن نمی‌توان آن را به دست آورد.
تدبیر24:  علی اکبر گرجی -برای آزاد زیستن و نه گفتن به استکبار درون و استبداد برون داشتن شخصیت و الگویی چون حسین(ع) کافی است. حکومت علی (ع) تجربه عملی و ایجابی حکمرانی عدالت بنیاد است و حادثه عاشورا تجربه سلبی کوشش برای احیای اخلاق، عدالت و آزادی است. حادثه عاشورا مشحون از درس های اخلاقی، سیاسی و اجتماعی است. به عنوان مثال، اگر وفاداری را از جمله فضیلت های اخلاقی برتر بدانیم، در قیام شورانگیز عاشورا این فضیلت در بالاترین درجه خود در گفتارها و رفتارهای یاران حسین (ع) و به‌ویژه حضرت عباس (ع) جلوه‌گر می شود. در این ایام باید بیش هرچیز به تبلیغ، ترویج و تفهیم درس‌های عاشورا پرداخت. بی‌شک، گریستن و گریاندن برای روح آدمی معنویت کم نظیری به ارمغان می‌آورد که گاه در خندیدن و خنداندن نمی‌توان آن را به دست آورد. اما مجاهدت علی (ع)، حسین‌(ع) و حسینیان تاریخ را نباید به گریستن و گریاندن فروکاست. خون پاک این ابر انسان‌ها ریخته شد تا مسلمان‌ها بتوانند سرمشق‌هایی را برای زندگی خود داشته باشند. اگر اندک تاملی در وضعیت کنونی جامعه خود داشته باشیم، ملاحظه خواهیم کرد که اساسا منش‌ها و روش‌های ما انطباق چندانی با آموزه‌های این بزرگان ندارد. راستی و درستی، وفاداری، شجاعت، صراحت لهجه و یکرویی، ادب و احترام، نوع دوستی و محبت به نوع بشر«صرف نظر از کیستی و کجابودگی او» در حال رنگ باختن و فراموشی‌اند. هضم این نکته برای من دشوار است که چگونه می‌توان از نظر میراث ارزشی، اخلاقی و فرهنگی در اوج بود، اما در عالم واقع کمترین توجهی را به این مقوله‌ها نداشت. آیا بهتر نیست وجوه سازنده و ایجابی این میراث بی نظیر را برای برساختن جامعه و تمدن ایرانی- اسلامی به کار اندازیم؟ وضعیت نابسامان جامعه، گاه داستان ملک‌زاده‌ای را به یاد می آورد که در کنار رودخانه نشسته بود و هر لحظه سکه اشرفي طلا در آب مي‌انداخت و مي‌گفت: «اعجبني القلوب» و حظ وافري مي‌برد. کسي به او گفت: چه مي‌کني؟ گفت:‌ وقتم طلاست. لذا باید با درس گرفتن از زندگی امام حسین(ع) بکوشیم. وی را در تمامی امور سرلوحه زندگی خود قرار دهیم. اگر مکتب بیاموزیم که‌ آزاده باشیم و به آزادیخواهی احترام بگذاریم.
* حقوقدان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها