بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۶۹۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۵
  تدبیر24:دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زابل گفت:از نمایندگان سیستان و بلوچستان درخواست داریم با پیگیری و ارائه یک طرح به مجلس تلاش کنند نگاه به سیستان به عنوان یک تبعیدگاه از کشور برچیده شود.

به گزارش تسنیم، محمد سرگزی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه منطقه سیستان که محل دفتر دادستان زابل برگزار شد اظهار داشت: رسانه‌ها باید از ایجاد التهاب در جامعه و پخش خبرهایی که منجر به ایجاد فضای یأس و ناامیدی میان مردم می‌شوند خودداری کنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زابل افزود: رسانه‌های فعال سیستان و بلوچستان در این راستا وظیفه سنگینی بر عهده دارند، چرا که بازار انتشار اخبار کذب و هدفمند که قصد ملتهب کردن فضای استان را دارند، در فضای مجازی داغ است.

وی با بیان اینکه اعتیاد و تکدی‌گری به عنوان معضلات اساسی منطقه سیستان مطرح است، تصریح کرد: یکی از عوامل اساسی گرایش مردم سیستان به اعتیاد و مواد مخدر افزایش نرخ بیکاری است و مشکل اعتیاد این منطقه با ایجاد اشتغال پایدار قابل حل است.

سرگزی عنوان کرد: در حال حاضر 1400 زندانی در زابل وجود دارد که 75 درصد آنها معتاد هستند و شواهد نشان می‌دهد این افراد در پی مشکلات معیشتی گرفتار اعتیاد شده‌اند.

دادستان زابل با تاکید بر ضرورت برخورد قاطع با بحث اعتیاد و فروشندگان مواد مخدر در منطقه سیستان اظهار داشت: برخورد با افرادی که امنیت روانی و سلامت جامعه را بر هم می‌زنند باید در الویت‌ها نیروهای امنیتی و انتظامی منطقه باش.

وی ضمن انتقاد از تبعید بسیاری از مجرمان به منطقه سیستان، خاطرنشان کرد: این نگاه باید از منطقه سیستان برچیده شود و از نمایندگان سیستان و بلوچستان درخواست داریم با پیگیری و ارائه یک طرح به مجلس تلاش کنند نگاه به سیستان به عنوان یک تبعیدگاه از کشور برچیده شود.

سرگزی با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان از وقوع جرم در پایین‌ترین رتبه در میان استان‌های سطح کشور قرار دارد، اظهار داشت: ماهانه حدود 1100 پرونده وارد دادگاه‌های منطقه سیستان می‌شود که فقط 25 مورد از آنها منتهی به کیفرخواست می‌شود و فقط 10 درصد از این کیفرخواست‌ها منتهی به صدور رای می‌شود.
برچسب ها: تدبیر24 ، زابل ، تبعید
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها