بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۶۹۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱
  تدبیر24: واحد مرکزی خبر نوشت: سخنگوی وزارت امور خارجه در تازه ترین اظهارنظر گفت: ایران تا پاکسازی کامل عراق، در کنار ملت و دولت این کشور خواهد ماند 
 
بهرام قاسمی افزود:  «کشورهایی که با خواست و هماهنگی دولت عراق در صحنه مبارزه با تروریسم و بیرون راندن داعش حضور دارند، حُسن نیت داشته و به جبران برخی خطاهای گذشته، رفتار جدی و صادقانه در مبارزه با تروریست‌ها داشته باشند.» 
 
 بهرام قاسمی درباره تناقض حضور آمریکایی‌ها در عملیات موصل با وجود نقش حمایتی از داعش و دیگر گروه‌های تروریستی گفت: نگاه‌های مختلفی درباره حاضران در صحنه عراق و منطقه وجود دارد؛ یکی نگاه بدبینانه و یکی نگاه خوشبینانه. 
 
وی افزود: ما از هرگونه رفتاری که در مبارزه و مقابله با تروریسم به صورت صادقانه باشد قطعا حمایت می‌کنیم و مهم‌تر این است که به آنچه دولت عراق به عنوان دولتی مستقل تصمیم بگیرد، احترام می‌گذاریم و قطعا قصد دخالت در مسائل داخلی این کشور را نداریم. 
 
قاسمی گفت: آنچه مهم است، موصل بخشی از خاک عراق است و سرنوشت آن و تصمیم‌گیری درباره آن به دولت این کشور مربوط می‌شود. به همین علت، هر آنچه با خواست و هماهنگی دولت عراق در چارچوب مبارزه با تروریسم اتخاذ شود، گامی مثبت است. 
 
سخنگوی وزارت امور خارجه در مصاحبه با واحد مرکزی خبر افزود: ما از ابتدا به تمامیت ارضی و حاکمیت ملی کشور همسایه، عراق احترام گذاشته، به آن پایبند بوده، برایش سرمایه‌گذاری کرده و به آن اهمیت بالایی داده‌ایم و این مواضع ما تغییرناپذیر است. 
 
وی اضافه کرد: ما عراقی باثبات و توسعه‌یافته می‌خواهیم که از صلح و ثبات برخوردار باشد و بتواند از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی خود دفاع کند. 
 
قاسمی تاکید کرد: بر این اساس از هرگونه مبارزه‌ای که دولت عراق بتواند علیه تروریست‌ها داشته باشد و آنان را از این کشور براند، دفاع می‌کنیم و همچنان که بارها اعلام کرده‌ایم، تا پاکسازی کامل عراق و برقراری ثبات در این کشور در کنار ملت و دولت این کشور خواهیم ماند. 
 
وی افزود: ما در کنار همه قشرها، همه پیروان مذاهب، قومیت‌ها و قبایل و گروه‌های مختلف عراقی که همواره و در طول تاریخ به طور مسالمت‌آمیز کنار یکدیگر زندگی کرده‌اند و می‌کنند، خواهیم بود و به آنان کمک می کنیم. 
 
سخنگوی دستگاه دیپلماسی، مبارزه با تروریسم را سیاست اصولی و تغییرناپذیر کشورمان از گذشته تاکنون دانست و تاکید کرد: همانطور که در سالیان گذشته تاکنون در عمل نشان داده‌ایم، ما در مبارزه با تروریسم با هیچ‌کس تعارف نداریم و شوخی نمی‌کنیم و به صورت جدی و در این مبارزه سهیم خواهیم بود و از آن حمایت می‌کنیم. 
 
قاسمی افزود: جمهوری اسلامی ایران از هرگونه مبارزه جدی و صادقانه علیه تروریسم در منطقه به ویژه در کشورهای همسایه حمایت می‌کند و در آن سهیم است و خواهد بود.
برچسب ها: تدبیر24 ، موصل ، داعش
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها