بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۶۹۶۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱
   تدبیر24 اين كودك 13 ماهه در حال حاضر در بخش مراقبت هاي ويژه بستري است و حال عمومي او مطلوب بوده و خوشبختانه پيوند با مشكل مواجه نشده است.
هواپیمای 3826 از مقصد اهواز به سمت شیراز، یک مسافر ویژه داشت.

«خبرجنوب» نوشت: مسافري با دست قطع شده، يك مسافر كوچك 13 ماهه كه دستش بر اثر سانحه دلخراش تصادف به طور كامل قطع شده بود و خلبان پرواز پس از اطلاع از اين حادثه و هماهنگي تلفني با جراح زبردستي در شيراز، اين كودك را سوار هواپيمايي كه هدايتش را بر عهده داشت، كرد و گازش را گرفت، به سمت شيراز آمد و مسير يك ساعت و 5 دقيقه اي را در 45 دقيقه طي كرد تا بسيار فوري بيمار را به بيمارستان انتقال دهد به اين اميد كه دست كوچكش پيوند داده شود.

جراح شيرازي و فلوشيپ جراحي دست در اين خصوص گفت: اين كودك 13 ماهه با اعضاي خانواده در خودرويي در حال حركت بوده كه بر اثر تصادف و پرت شدن به بيرون در يكي از شهرهاي خوزستان دچار قطع كامل دست از ناحيه بازو شد و به آبادان و پس از آن نيز به اهواز منتقل گرديد.

دكتر اميد لياقت افزود: تصادف ساعت 10 صبح اتفاق افتاده بود و 4 بعدازظهر يكي از خلبان هاي هواپيمايي آسمان طي تماس با من از انتقال اين كودك 13 ماهه در مدت زمان بسيار كوتاه خبر داد و من نيز به او اطمينان دادم كه به محض رسيدن به بيمارستان، عمل جراحي را شروع كنم.

وي يادآور شد: بيمار ساعت 18 به شيراز رسيد و نيم ساعت بعد، عمل پيوند را در بيمارستان ارديبهشت آغاز كرديم. اگرچه بهترين زمان طلايي ما 6 ساعت پس از حادثه بود اما جراحي را انجام داديم.

دكتر لياقت گفت: پيش از اين، كم سن ترين كودكي كه در دنيا پس از قطع بازو، عمل پيوند دست برايش انجام شده بود 20 ماهه بود اما اين كودك خوزستاني 13 ماهه است و به عبارتي براي نخستين بار در دنيا، دست از بازو قطع شده كودكي 13 ماهه در شيراز پيوند زده شد.

اين فلوشيپ جراحي دست ادامه داد: با توجه به سن كم كودك و به دليل خون ريزي بالا، انجام اين عمل بسيار پيچيده بود كه با اين وجود پيوند با موفقيت انجام شد.

دكتر لياقت عنوان كرد: اين كودك 13 ماهه در حال حاضر در بخش مراقبت هاي ويژه بستري است و حال عمومي او مطلوب بوده و خوشبختانه پيوند با مشكل مواجه نشده است.

وي گفت: عضلات، شريان، وريدها و عصب ها براي اين بيمار ترميم و استخوان ثابت شده است.

اين فلوشيپ جراحي دست از مردم خواست در صورت بروز حادثه و قطع عضو، عضو را داخل پارچه تميز و پس از آن درون كيسه نايلوني گذاشته و به صورت غيرمستقيم روي يخ قرار دهند چرا كه دماي 2 تا 4 درجه، زمان طلايي پيوند را به دوبرابر افزايش مي دهد.

دكتر لياقت گفت: طي شش ماه اخير حدود 16 پيوند انگشت، همچنين طي 5 سال گذشته 18 عمل پيوند بالاتر از مچ و 200 پيوند انگشت با همكاري تيم جراحي انجام داده ام.
برچسب ها: تدبیر24 ، کودک
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها