بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۶۹۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶
 تدبیر24:  سخنگوی کمیسیون اصل۹۰ از خرید دکل نفتی مکزیکی منهدم شده طوفان کاترینا در دولت گذشته به قیمت ۳۷ میلیون دلار خبرداد.

 بهرام پارسایی در گفت وگو با خانه ملت، با اشاره به بررسی پرونده دکل نفتی گمشده در کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی، گفت:دو پرونده دکل گمشده نفتی در کمیسیون باز شده است که در مورد پرونده دکل فورچونا هیچ دکلی خریداری نشدتنها موضوع محدود به زد و بند پشت پرده و پرداخت 78 میلیون دلار بدون هیچ ضمانت و سندی به یک شرکت واسطه بوده است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اسامی شرکت واسطه ای و خریداران در پرونده کمیسیون اصل 90 موجود است، افزود:تا زمانی که حکم قضایی مشخص نشود نمی توان اسامی افراد را منتشر کرد، امیدواریم که قوه قضاییه سریعتر به این پرونده رسیدگی و احکام افراد متخلف را صادر کند.

پارسایی با بیان اینکه در سال 2007 دولت وقت یک دکل منهدم شده در طوفان کاترینا مکزیک را خریداری و برای نگهداری و ترمیم به سواحل شارجه منتقل کرد، ادامه داد:تاکنون بالغ بر 7 میلیون دلار هزینه نگهداری این دکل شده است و اخیرا شرکت نگهدارنده در مکاتبه با مقامات کشور اظهار داشته که دکل در حال نابودی است و اگر انتقال نیابد  قطعاغرق می شود.

 دکل خریداری شده طوفان کاترینا 4 تا 5 میلیون دلار قیمت گذاری گذاشته است

وی یادآور شد:کارشناسان برای دکلی که 37 میلیون دلار خریداری شده و 7 میلیون دلار هزینه نگهداری آن شده است، حدود 4 تا 5 میلیون دلار قیمت گذاری کرده اند.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بخشی از  750 میلیون دلار درآمد نفتی دولت گذشته  در این زمینه ها به هدر رفته است، تصریح کرد:پرونده این دکل نیز در کمیسیون اصل 90 باز است و اگر دیده شود که رسیدگی به پرونده های کلان فساد اقتصادی به ویژه دو دکل نفتی دچار گذشت زمان شده است، کمیسیون اصل 90 از وزارت نفت گزارش می خواهد و اسامی این افراد را منتشر می کند.

برچسب ها: تدبیر24 ، دکل
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها