بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۶۹۷۷۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۵
 تدبیر24:   سيد ابراهيم اميني-تغييرات دولت يازدهم در كابينه واكنش‌هاي بسياري را به همراه داشته و رسانه‌هاي مختلف با توجه به گرايش‌هاي فكري خود نظرات و مواضعي را درباره اين تصميم آقاي رئيس‌جمهور منتشر كرده و مي‌كنند، اما برخي رسانه‌ها همچون گذشته استانداردهاي رسانه‌اي و حتي نظرات قبلي خود را هم بعد از اين تغييرات نفي كرده‌ا‌‌ند. نگرش شهروندان درباره موضوعات مختلف متفاوت است و نمي‌توان نگرش واحدي از شهروندان در بخش‌هاي سياسي، اقتصادي و فرهنگي را انتظار داشت. اين تنوع ديدگاه‌ها امري طبيعي است و نبايد توقع داشت كه اگر تغييري ايجاد مي‌شود، همه رسانه‌ها آن را تاييد يا تكذيب كنند، اما بخشي از رسانه‌ها به درستي و نادرستي اين تغييرات از سوي رئيس‌جمهور توجهي ندارند تا اگر از نگاه آنان، اقدام به تغيير وزرا امري غيرمنطقي است، براي اثبات نظر خود، دلايل منطقي مطرح كنند. اين بخش از رسانه‌ها موظف به اجراي هر دستوري هستند كه از اتاق فرمان براي آنها ارسال مي‌شود. بنابراين بايد اذعان داشت و تاكيد كرد كه آنها به دنبال بيان واقعيات نيستند و اشكال تراشي و مانع‌گذاري در مسير حركت دولت روحاني را در سياست‌هاي خود دنبال مي‌كنند كه اين به دور از اخلاق و انصاف است. اينكه تغيير برخي اعضاي كابينه در ماه‌هاي انتهايي دولت يازدهم مورد هجمه برخي رسانه‌هاست و مطرح مي‌كنند كه با چه هدفي دولت در اين زمان تصميم به تغيير گرفته و دليل آن را انتخاباتي مي‌دانند، نمي‌تواند واقع بينانه باشد. آيا چون ماه‌هاي آخر فعاليت دولت يازدهم است، بايد دست روي دست گذاشت و فعاليت‌ها و برنامه‌هاي دولت را متوقف كرد؟ دولت تا زماني كه توانسته، براي پيشبرد برنامه‌هاي خود با برخي وزرا كار كرده است، اما وقتي هر دو طرف به اين نتيجه مي رسند كه ادامه اين همكاري حركت دولت در مسير تعيين شده براي دستيابي به اهداف را كند مي‌كند، اين تغييرات ضروري به نظر مي‌رسد. در واقع همان‌گونه كه رئيس‌جمهوري بيان كرده است،«هدف كشور توسعه و تعالي است و هدف دولت، خدمت به جامعه و مردم است؛ در راه خدمت گاهي نياز به تثبيت مدير است و گاهي نيز نياز به تغيير». نبايد تصميمات دولت را زير سوال برد. با اين حال به نظر مي رسد دولت يازدهم بايد در مقابل رسانه‌ها سعه صدر داشته باشد و دست رسانه‌ها باز باشد تا ابعاد مختلف موضوعات را بررسي كنند، زيرا از همين نقدها به اقدامات دولت است كه پاستورنشينان مي‌توانند ايرادهاي كار خود را پيدا كرده و با رفع آنها، به دستاوردهايشان بيفزايند. در واقع مطبوعات آيينه‌اي براي دولت هستند و دولت با وجود برخي بدگويي‌ها و هجمه‌ها بايد به دنبال بهبود عملكرد خود با استفاده از نقدهاي سازنده مطبوعات باشد. از سوي ديگر رسانه‌ها بايد يك بررسي واقع بينانه داشته باشند، حال كه اين تغييرات انجام شده است رسانه‌ها بايد اين موضوع را بررسي كنند كه جانشينان معرفي شده از سوي رئيس‌جمهور تا چه اندازه با سياست‌هاي دولت يازدهم هماهنگ خواهند بود و چطور مي‌توانند مسير حركت دولت را سريع‌تر كنند تا انتظارات جامعه محقق شود.
* نماينده سابق مجلس و استاد دانشگاه
برچسب ها: تدبیر24 ، رسانه
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها