بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۶۹۸۴۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶
سردار جلالی:
   تدبیر24:   رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور با بیان اینکه، آمریکایی‌ها برای حمله به زیر ساخت های مهم ایران برنامه ریزی کرده‌اند، گفت: خوشبختانه توانستیم این اقدام آمریکا را مدیریت و کنترل کنیم.

 سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل، در برنامه گفتگوی ویژه خبری؛ در پاسخ به سوال اول مجری برنامه پیرامون مهمترین تهدید پدافند غیر عامل کشور گفت: تهدیدات از جنس نظامی به سمت غیر نظامی آمده است بنابراین، مهمترین تهدید پدافند غیر عامل کشور در حال حاضر تهدیدات اقتصادی است.

وی با بیان اینکه، با توانمندی هایمان تهدید نظامی را به آخر لیست تهدیدات انتقال داده ایم افزود: ترکیبی از فرصت و تهدید در فناوری نهفته است لذا فناوری می تواند فرصت زا و سرویس دهنده باشد.

سردار جلالی با اشاره به اینکه، مهمترین تهدید در قالب جنگ اقتصادی است عنوان کرد: گوشی های هوشمند چندین برابر رایانه های روی میزی از قدرت برخوردار هستند به طوری که مقامات آمریکایی و حتی صدر اعظم آلمان از گوشی های هوشمند استفاده نمی کنند.

مصوبه ای در سازمان پدافند غیر عامل برای محدود کردن استفاده مسئولان از گوشی های هوشمند تهیه شده است

وی با بیان اینکه، تمام داده های گوشی های هوشمند در سرورهايي نگه داری می شود که هیچ یک در کشور ما نیست ادامه داد: مصوبه ای در سازمان پدافند غیر عامل کشور برای محدود کردن استفاده مسئولان از گوشی های هوشمند تهیه شده است.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور با اشاره به اینکه، بخشی از گوشی های هوشمند را با قابلیت بالایی می توان ایمن سازی کرد گفت: در مرکز تحقیقات پدافند غیر عامل نمونه سازی کرده ایم به طوری که60-70 درصد گوشی ها قابل ایمن سازی هستند.

آمریکایی ها برای حمله به زیر ساخت های مهم ایران برنامه ریزی کرده اند

وی با بیان اینکه، آمریکایی ها برای حمله به زیر ساخت های مهم ایران برنامه ریزی کرده اند افزود: خوشبختانه توانستیم این اقدام آمریکا را مدیریت و کنترل کنیم.

زیرساخت ها برای تست محصولات وارداتی تراریخته به کشور باید تقویت شود

جلالی درخصوص رویکرد سازمان پدافند غیرعامل کشور در مورد امنیت غذایی مردم درحوزه محصولات تراریخته نیز اظهار داشت: اولین کاری که باید در این حوزه انجام شود این است که ابزار تولید اطمینان ( آزمایشگاه و اعلام نظر متخصصین) در کشور ایجاد شود تا بتوانیم تشخیص دهیم محصولی که مصرف می شود مطمئن است یا خیر.

وی با بیان اینکه نباید محصولات غذایی مشکوک به کشور وارد شود تاکید کرد: هر محصولی باید شناسنامه دار و تغییرات ژنتیکی انجام شده در آن مشخص باشد ضمن آنکه این محصولات باید دوره تست خود را گذرانده باشند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: از نظر ما زیر ساخت های موجود ، زیر ساخت های کاملی برای تست و حصول اطمینان از مصرف محصولات وارداتی تراریخته به کشور نیست که باید تقویت شود لذا حداقل شرط عقل  این است که در مصرف این کالاها احتیاط کنیم.

جلالی در بخش دیگری از اظهاراتش جنگ خاموش زیستی را یکی دیگر از تهدیدات دشمن علیه ما دانست و گفت: در جنگ های جهانی اول و دوم شاهد مسموم سازی، حملات میکروبی و بیماری های فراگیر بزرگ بودیم که تلفات سنگینی در بر داشت که به نظر می رسد بشر دیگر حمله آشکار زیستی با سلاح های میکروبی را تجربه نخواهد کرد ولی همین اتفاق ممکن است با یک سناریو پنهان صورت گیرد که در این رابطه می توان به ویروس های فرار کرده از آزمایشگاه که نتیجه دست کاری های بشر هستند اشاره کرد.

وی تصریح کرد: انتشار ویروس ابولا و ویروس ایدز دو نمونه از ویروس های دستکاری شده و انسان ساز هستند که در یک سناریو و جنگ خاموش امنیت کشورها را دچار چاش می کنند و امکان پذیری این مسئله علیه ما نیز وجود دارد.

حادثه آتش سوزی ها در پالایشگاه های نفتی، سایبری نبود

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در مورد حوادث آتش سوزی ها در پالایشگاه های نفتی کشور نیز بیان داشت: پس از بروز این حوادث ، سازمان پدافند غیرعامل تیمی به محل حادثه فرستاد که نهایتا با همکاری وزارت نفت و شرکت های پتروشیمی نمونه ها بررسی و  گزارشی تهیه کردیم ضمن اینکه از نهادهای امنیتی مثل سپاه، نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات نیز گزارش های مربوطه را دریافت و به این جمع بندی رسیدیم که این حوادث ، سایبری نبوده است.

جلالی ادامه داد: اتفاقات در این حوزه به دلیل عدم رعایت ملاحظات ایمنی بود که با جلسه مشترک با وزارت نفت داشتیم به این جمع بندی رسیدیم که برای مجتمع های پتروشیمی و شیمیایی فرمانده ای منصوب کنیم.

وی در بخش پایانی این برنامه در مورد حوزه مسئولیتی سازمان پدافند غیرعامل در مدیریت بحران نیز گفت: سازمان مدیریت بحران زیر مجموعه وزارت کشور است و  مسئولیت ما در این حوزه، هماهنگ کننده و به کارگیری نیروهای مسلح در کمک به دولت است.

منبع: باشگاه خبرنگاران
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها