بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۶۹۸۸۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲
فتحی عضو هیات رییسه کمیته حقوقی فراکسیون امید:
 تدبیر24: عضو هیات رییسه کمیته حقوقی فراکسیون امید گفت: معضلات تهران آنقدر زیاد است که منحصر به تفحص از شهرداری نیست.

 محمدجواد فتحی با اشاره به برگزاری نشست بعدازظهر امروز مجمع نمایندگان تهران با حضور محمدباقر قالیباف گفت: با توجه به این‌که مجمع نمایندگان تهران از ابتدای تشکیل مجلس دهم، همت خود را برای بررسی مشکلات تهران بزرگ و پیدا کردن راهکارهایی برای حل این مشکلات قرار داد، پس از برگزاری جلسه‌هایی با استاندار و همچنین اعضای شورای شهر تهران، قصد داریم در حضور شهردار تهران این روند را پیگیری کنیم.

معضلات تهران آنقدر زیاد است که منحصر به تفحص از شهرداری نیست

او گفت: متاسفانه مشکلات و معضلات مردم تهران آنقدر زیاد است که منحصر به تحقیق و تفحص از شهرداری تهران نیست. به عنوان نمونه بحث بافت‌های فرسوده شهر تهران یک تهدید جدی است و درصورتی این‌که خدایی ناکرده زلزله‌ای رخ دهد، شهر با بحران اساسی روبرو خواهد شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مباحثی همچون ترافیک، آلودگی هوا، آسیب‌های اجتماعی از دیگر مسائل و مشکلات تهران است اما بی‌شک مهم‌ترین مشکل در شهرداری تهران، عدم شفافیت هزینه‌ها و درآمدهای بودجه شهرداری تهران است که این مسائل می‌تواند در نشست امروز موردسوال قرار گیرد و البته شهردار تهران نیز ممکن است مطالبه‌ها و انتظارهایی از مجمع نمایندگان داشته باشد که قاعدتاً معطوف به اصلاح قوانین خواهد بود.

محورهای تحقیق و تفحص از شهرداری تهران باید مشخص باشد

عضو فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره احتمال بحث درخصوص برخی محورهای تحقیق و تفحص از شهرداری تهران در نشست مجمع نمایندگان با قالیباف، خاطرنشان کرد: محورهای تحقیق و تفحص باید مشخص باشد و درصورتی که قرار به تصویب این تفحص در مجلس باشد، باید به استناد‌‌ همان محور‌ها پیگیری شود و هیات تحقیق و تفحص از این محور‌ها خروج نمی‌کند.

مشکلات تهران فراتر از بحث واگذاری‌های شهرداری است

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: امکان دارد در این نشست به بحث املاک نجومی یا شکایتی که برخی از اعضای شورای شهر از یاشار سلطانی به‌عنوان مدیرمسئول سایت معماری نیوز مطرح کرده‌اند، بپردازیم اما بی‌شک اینها همه مشکلات شهر تهران نیست.

شفاف‌سازی بودجه تهران مهمترین مسئله پایتخت است

عضو هیات رییسه کمیته حقوقی فراکسیون امید همچنین تصریح کرد: به نظر می‌رسد مهم‌ترین مسئله در کلان‌شهر تهران موضوع شفاف‌سازی بودجه تهران است چراکه مردمی که عوارض می‌دهند، باید بدانند این عوارض چگونه هزینه می‌شود و چرا با وجود پرداخت این عوارض، باید در شهری آلوده زندگی کنیم که از معضل ترافیک و بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در رنج و عذاب است.

رسیدگی به همه تخلف‌‎های شهرداری

فتحی همچنین در پاسخ به سوال دیگری احتمال بررسی برخی دیگر از تخلف‌های شهرداری تهران همچون ماجرای خیریه امام رضا (ع) متعلق به همسر قالیباف در جریان تحقیق و تفحص از شهرداری تهران، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد درصورتی که یک دادگستری مستقل داشته باشیم، رسیدگی به این تخلف‌‎های شهرداری قابل رسیدگی است، با این حال تا زمانی که مدرک مستندی در خصوص این تخلف وجود نداشته باشد، نمی‌توان درباره آن اظهارنظر کرد.

هیچ گزارشی در مورد نحوه هزینه عوارض شهرداری وجود ندارد

او ادامه داد: نخستین اولویت ما درباره شهرداری تهران باید مربوط به نحوه هزینه‌کرد عوارضی باشد که از شهروندان اخذ می‌شود، چرا که این مسئله از نخستین حقوق شهروندی مردم است و مردم باید بدانند عوارضی که پرداخت می‌کنند، چگونه مصرف می‌شود اما متاسفانه تا به امروز هیچ گزارشی ازسوی شورای شهر و شهرداری تهران دراین باره در اختیار نداریم.

گزارشی دقیق بودجه سالانه شهرداری تهیه شود

عضو فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی همچنین در واکنش به اظهارنظر یکی از اعضای شورای شهر تهران درخصوص تخلف گسترده در گزارش حسابرسی صورت‌های مالی سال نود شهرداری تهران، گفت: ممکن است گزارش‌های موردی درباره بخش یا قسمت‌هایی از بودجه شهرداری تهران منتشر شده باشد اما این گزارش‌ها کامل نیست؛ به بیان دیگر انتظار این است که گزارشی دقیق درباره بودجه شهرداری همچون آن‌چه درخصوص بودجه سالانه کل‌کشور تهیه می‌شود، منتشر و در اختیار افکار عمومی قرار گیرد.

گزارش بودجه جلوی مفاسد را می‌گیرد

فتحی در پایان تصریح کرد: این از حقوق مسلم شهروندی مردم تهران است که به طور کامل نسبت به میزان درآمد، نحوه درآمدزایی و چگونگی هزینه‌کرد این درآمد‌ها در شهرداری تهران آگاهی داشته باشند و به نظر می‌رسد شفاف‌سازی کامل درخصوص بودجه انجام شود، جلوی بسیاری از مفاسد و همچنین شایعه‌هایی که در این باره مطرح می‌شود و سرمایه‌های اجتماعی را دچار آسیب می‌کند، گرفته خواهد شد

منبع: ایلنا
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها