بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۶۹۸۸۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳
تدبیر24  سکوی فاز 18 پارس جنوبی که در مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران ساخته شده، تنها 62 روز پس از نصب در منطقه پارس جنوبی به تولید گاز رسید و مشعل غرورآفرین خودکفایی ملی را در خلیج فارس روشن کرد.

 سکوی فاز 18 پارس جنوبی که در مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران ساخته شده، پس از انتقال به منطقه پارس جنوبی توانست رکورد نصب و بهره‌برداری را عصر امروز و تنها در مدت 3 ماه و 3 روز پس از بارگیری و 62 روز پس از نصب بشکند و مشعل غرورآفرین خودکفایی ملی را در خلیج فارس روشن کند.
 
رکورد نصب و رسیدن به تولید گاز در منطقه پارس جنوبی و در فاز دریا در اختیار شرکت استات‌اویل نروژی با مدت زمان 6 ماه و 15 روز بود که ایزوایکو توانست یک بار این رکورد را حدود یک سال پیش با نصب یک سکو به 5 ماه و 10 روز کاهش دهد که مورد توجه بسیاری از متخصصان حوزه انرژی جهان قرار گرفت چرا که بهره‌برداری حتی یک روز زودتر از یک سکوی گازی درآمدی معادل روزانه 5 تا 6 میلیون دلار برای کشورمان به دنبال دارد.
 
ایزوایکو اما یک بار دیگر رکورد نصب سکو و رسیدن به گاز را ساعاتی قبل در عصر امروز در قالب نصب و بهره‌برداری از سکوی فاز 18 پارس جنوبی ثبت کرد به طوری که توانست این سکو را که از 3 تیرماه بارگیری و انتقال آن را از بندرعباس انجام داده بود، امروز به مرحله تولید برساند و رکورد شگفتی‌آفرینی را در این حوزه ثبت کند. این سکو تنها 62 روز پس از نصب به گاز رسید و این یک رکورد بی‌نظیر بشمار می‌رود.
 
حمید رضائیان اصل مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران نیز در این زمینه به خبرنگار فارس گفت: سکوی فاز 18 (بی) پارس جنوبی پس از حدود 4 سال کار بی‌وقفه و پرتلاش نیروهای متخصص کشورمان در شرکت مبین سازه گستر به پایان رسید و از اوایل تیرماه  کار بارگیری و حمل آن از بندرعباس به محل نصب در پارس جنوبی آغاز شد و پس از حدود 3 هفته به منطقه نصب رسید و کار نصب آن نیز توسط متخصصان ایزوایکو انجام و اکنون پس از 62 روز از نصب این سکو عصر امروز برداشت گاز از این میدان عظیم آغاز کرده است.
 
وی افزود: این سکو روزانه 14 میلیون مترمکعب گاز برای کشورمان تولید می‌کند و به ثمر رساندن پروژه نصب و بهره‌برداری آن از اهمیت فراوانی برخوردار بود به طوری که حتی یک روز بهره‌برداری سریع‌تر از این سکوها در عرصه صنعت نفت پراهمیت و راهبردی است.
 
رضائیان اصل خاطرنشان کرد: رکورد تولید گاز از یک سکوی گازی در کشورمان با 5 ماه و 10 روز در اختیار شرکت ایزوایکو قرار داشت که این رکود بار دیگر توسط متخصصان این شرکت شکسته شده و رکورد تولید از زمان نصب سکو به 62 روز رسیده است که یک موفقیت بزرگ ملی بشمار می‌رود.
 
مدیرعامل ایزوایکو با اشاره به مشخصات فنی اجرای این پروژه، گفت: وزن این سکوی 2 هزار و 200 تنی با احتساب سکو، جکت چهارپایه، جکت سه پایه مشعل و پل قریب به 6 هزار و 650 تن بالغ می‌شود که علاوه بر ساخت، عملیات بارگیری، انتقال، نصب و بهره‌برداری از آن تماما توسط شرکت مبین سازه گستر ایزوایکو صورت گرفته است.
 
وی تأکید کرد: در حال حاضر تمامی تعهدات ساخت سکوهای گازی و نفتی و دیگر سازه‌های دریایی مربوط به سفارشات وزارت نفت در زمان مناسب و معین انجام پذیرفته و رشد دانش تخصصی در مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران سبب شده تا تمامی سفارشات در بالاترین استانداردها و با رعایت ملاحظات فنی و با اتکای به توان داخلی آماده و تحویل شوند.

منبع: عصرایران
برچسب ها: تدبیر24 ، خودکفایی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها