بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۶۹۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۶
محسن بیگلری عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه و بودجه:
  تدبیر24: یک عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: در شرایط پسابرجام و در فضایی که رونق اقتصادی در همه بخش های کشور یک ضرورت است تشکیل بانک نفت و انرژی از اهمیت بالایی برخوردار است.

محسن بیگلری در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه حمایت از جذب سرمایه گذاری در بخش نفت و انرژی از برنامه های دولت در جهت رونق اقتصادی است گفت: یک بانک تخصصی در حوزه انرژی با ساز و کاری مبتنی بر فعالیت اقتصادی در حوزه سرمایه گذاری های نفت، گاز و پتروشیمی می تواند به دولت در جهت رسیدن به هدف خود کمک کند.

وی افزود: بانک تخصصی مسکن، صنعت و معدن، توسعه صادرات و سایر بانک های تخصصی در کشور عملکرد بعضا مثبتی در جهت رونق اقتصادی داشتند اما با وجود حجم بالای درآمدهای نفتی و اهمیت جذب سرمایه گذاران خارجی  و داخلی هنوز بانکی برای این امر ایجاد نشده تا دغدغه اصلی رونق بخش انرژی را داشته باشیم.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کشور ما درگیر رقابتی جدی با کشورهای همسایه بر سر بهره برداری از منابع انرژی و نفت و گاز است و همواره در سال های گذشته با وجود تحریم ها و برخی عملکردهای ضعیف کشورهای همسایه بهره برداری بیشتری از میادین مشترک داشتند و برای جبران این عقب افتادگی یکی از سناریوها می تواند تشکیل بانک نفت و انرژی باشد.

دبیر کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان تاکید کرد: باید در تشکیل بانک تخصصی در حوزه انرژی وسواس خاصی داشته باشیم و زیر ساخت های مناسب و سازوکارهای اجرایی مطلوبی را پیش بینی کنیم و قطعا با توجه به رقابت موجود زمان برای تجربه اندوزی و آزمون و خطا در این بخش وجود ندارد و اگر همه این ملزومات رعایت شود قطعا در پسابرجام و بهره برداری از فضای ایجاد شده بانک نفت و انرژی موثر خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها