بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۶۹۹۲۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷
 تدبیر24:  برای اولین بار حسن روحانی رییس جمهوری ایران درباره انتخابات ریاست جمهوری امریکا که مسئله به شدت مورد بحث در رسانه های ایران است اظهارنظر کرد.

به گزارش سايت روزنو، "المانیتور" با انتشار گزارشی در این باره اشاره می کند که سخنان او در نقد نظام سیاسی امریکا و نامزدهای ریاست جمهوری نیز از سوی مخالفان تندروی او رد شد.

این سایت می نویسد:"در تاریخ 23 اکبر در جریان سفر استانی به اراک در استان مرکزی روحانی در بین جمعیت حاضر گفت که امریکایی ها می گویند که بیش از 200 سال است که دموکراسی دارند و بیش از 50 انتخابات ریاست جمهوری برگزار کرده اند اما اکنون می بینیم که این کشور صنعتی بزرگ عاری از اخلاق شده و این موضوع را در بحث های ریاست جمهوری نامزدهایش شاهد هستیم. او گفت که در سازمان ملل متحد یکی از رهبران از او خواسته  نامزد ارجح ریاست جمهوری امریکا را معرفی کند و او پاسخ داده که بین بد و بدتر کدام یک را باید ترجیح دهد؟ او گفت که می بینیم که چگونه نامزدها با یکدیگر صحبت می کنند همدیگر را متهم و مسخره می کنند و این دموکراسی و انتخابات امریکایی است".

این سایت در ادامه اشاره می کند که "فواد ایزدی" تحلیلگر محافظه کار در مصاحبه با روزنامه "صبح نو" نزدیک به محمد باقر قالیباف شهردار محافظه کار تهران در تاریخ 23 اکتبر پیروزی هیلاری کلینتون را بدترین گزینه برای ایران خوانده است و می افزاید:"در زمان تصدی اوباما سخت ترین تحریم ها با اجماع جهانی بر ایران تحمیل شد. تحریم هایی که جورج بوش رییس جمهوری جنگ طلب امریکا هم مشابه آن را بر ایران تحمیل نکرد ترامپ و کلینتون هر دو با ایران دشمنی دارند اما کلینتون باور دارد که فشار در قبال ایران کافی نیست و باید سخت گیرانه تر باشد. به نظر من کلینتون می تواند موفق تر از ترامپ در ایجاد اجماع جهانی علیه ایران باشد. در نتیجه، کلینتون بدترین گزینه برای ایران است". این در حالیست که فریدون مجلسی دیپلمات سابق ایران در روزنامه اصلاح طلب "نوآوران" در تاریخ 24 اکتبر نوشت که دونالد ترامپ هیچ شانسی برای برنده شدن در انتخابات ریاست جمهوری امریکا ندارد. او اشاره کرده است که حدود 50 سال پیش در طول جنگ ویتنام سناتوری مشابه او در انتخابات ریاست جمهوری امریکا شرکت کرد اما با بزرگترین شکست مواجه شد.

این سایت در ادامه اشاره می کند که نکته جالب توجه آن است که در روزنامه های تندرو صحبت های روحانی بازتاب چندانی داده نشد. این سایت می نویسد:"در عوض تندروها حملات روزافزون خود و انتقادات شان را متوجه برجام امضا شده میان ایران و کشورهای غربی در سال 2015 میلادی کرده اند. روحانی در جمع مردم اراک گفت که اگر در گذشته می خواستیم هستیم مسیری را برویم با تحریم ها و انسداد ناشی از آن مواجه می شدیم در حالی که اکنون موانع اصلی برداشته شده اند و روابط بانکی ایران با جهان از سر گرفته شده اند. او همین طور به تندروها حمله کرد و گفت که ما اشغالگران را از باغ مان بیرون کرده ایم و در باغ برای مردم باز شده اما برخی از بچه ها می آیند و می پرسند که کجا می توانند سیب و گلابی پیدا کنند و می خواهند این میوه ها را بخورند امروز این باغ نهال های تازه کاشته شده دارد برای خوردن میوه باید صبر کرد".

المانیتور اشاره می کند که مخاطب اصلی حسن روحانی تندروهایی بود که می گویند توافق هسته ای هیچ سودی برای ایران نداشته است و خواهان برهم خوردن برجام هستند.به گزارش روزنو،این سایت می افزاید:"روزنامه های تندرو با کنایه از اظهارات این چنینی روحانی یاد کردند و روزنامه "وطن امروز" تیتر زد:"وعده گلابی". این روزنامه با تمسخر روحانی نوشت که او پیش تر برجام را با خورشید تابان مقایسه کرده بود اکنون اما استعاره ای جدی  را برای توجیه توافق هسته ای به کار گرفته است. روزنامه "کیهان" نیز برنامه 100 روز نخست ترامپ برای دوران پس از ریاست جمهوری اش در کاخ سفید را با وعده های انتخاباتی صد روزه روحانی در انتحابات سال 2013 میلادی برای حل کردن مشکلات اقتصادی مقایسه کرد. این روزنامه به کنایه نوشت:"به نظر می رسد وعده های 100 روزه محدود به نامزدهای ریاست جمهوری کشورهای غرب آسیا نمی شود. در همراهی با این سنت ترامپ نیز طرح صد روزه خود را برای پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری امریکا اعلام کرده است".
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها