بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۶۹۹۶۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵
مولاوردی در نشست "سوگواره ای برای خورشید شام" مطرح کرد؛
برخلاف آنچه که زنان را به خانه نشینی دعوت می کنند و زنان را اینگونه می پسندند، می بینیم درسال ٦١ هجری زنی که به عنوان تراز مطرح است عامل پیروزی نهضت قلمداد می شود؛
 تدبیر24:مولاوردی عصر سه شنبه در نشست 'سوگواره ای برای خورشید شام' تحت عنوان زنان عاشورایی و نقش ویژه حضرت زینب که در محل دانشکده حقوق دانشگاه تهران برگزارشد، اظهارکرد:هر چند بعدها حضرت زینبی که به ما شناساندند ما را کمتر به این درک رساند اما همه ما در این موضوع مدیون ایشان و تاریخ اسلام هستیم.

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری گفت: سرنوشت کربلا و عاشورا به دست یک زن سپرده می شود و حرکت حضرت زینب (س) در عاشورا به فعالیت اجتماعی و سیاسی زنان مشروعیت می بخشد.

مولاوردی افزود: امام حسین (ع) با دانش و علم به قضیه شهادت خود، به پیشنهاد آنانی که مانع از همراهی و حضور کودکان و زنان در کربلا بودند اهمیتی ندادند چون می دانستند واقعه عاشورا با این همراهان کامل و ماندگار می شود.
معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور با واکاوی نقش حضرت زینب (س) در روز عاشورا اظهارکرد: نقش ایشان عمدتا از بعد از به شهادت رسیدن امام حسین (ع) و ازعصرعاشورا آغاز می شود و آنچه معروف است خطبه های آن حضرت در بازار کوفه و کاخ یزید است که در جمع مردم کوفه در کاروان أسرا کوفیان را خدعه گری می داند که در امتحان الهی کم آوردند.
وی ادامه داد: در این خطبه تحلیل روانشناسانه از شخصیت مردم کوفه و یک تحلیل جامعه شناسانه از وضعیت جامعه آن زمان کوفه را به وضوح می توان مشاهده کرد.

مولاوردی گفت: برخلاف آنچه که زنان را به خانه نشینی دعوت می کنند و زنان را اینگونه می پسندند، می بینیم درسال ٦١ هجری زنی که به عنوان تراز مطرح است عامل پیروزی نهضت قلمداد می شود؛ چون در عاشورا به ظاهر سپاه حق شکست می خورد و نهضت به إتمام می رسد اما اینجا نقش حضرت زینب (س)است که به نهضت تداوم می دهد.
وی افزود: این ثابت می کند زن مسلمان می تواند همه نقش های خود را به نحو احسن انجام و از هر جنبه ای که ملاحظه کنیم این سفیر کربلا عنصری شاخص برای همه ما است.

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری با بیان اینکه به نقش زنان در واقعه عاشورا کمتر توجه شده است، گفت: این درحالی است که زنان قبل، حین و مهم تر از آن بعد از واقعه عاشورا نقش آفرینی کرده اند.

وی افزود: اگر واقعه عاشورا هنوز زنده است بدین دلیل است که سهم بزرگی از آن متعلق به زنانی است که تاریخ به خود مانند آن را کمتر دیده است.
وی ادامه داد: در واقعه کربلا زنان دیگری جز زینب (س) هم بودند و حضور داشتند، اما اوج این حضور را در خطابه های حضرت سکینه و حضرت زینب مشاهده می کنیم؛ البته با مراجعه به منابع دست اول که تحریف نشده اند متوجه نام و نشان هایی می شویم که هر کدام می توانند الهام بخش باشند; زنی که همسرش را برای هم رکاب بودن با سیدالشهدا تشویق می کند؛ زنی که سفیر امام را پناه می دهد و مادری که به دست خود فرزندش را روانه معرکه می کند و زنی که با همسرش را بخاطر کشتن یاران اباعبدالله و فرزندان پیامبر ملامت کرده  و او را غرق پشیمانی و شرم و پریشانی می کند.

مولاوردی درباره نقش حضرت زینب(س) در مدیریت بحران، گفت: حضرت زینب (س) درمدیریت پیام رسانی بسیار عالی و مدبرانه عمل کردند.
معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور مدیریت حضرت زینب (س) در واقعه عاشورا را در سه بخش مدیریت بر خود با صبوری و کنترل خشم و مهار عواطف که نشانه ایمان بالاست، مدیریت بر دیگران که با دلداری و پرستاری کودکان صغیر و زنان داغدارانجام شد و مدیریت بر عالم هستی یعنی با قدرتی که از خود در همهمه ها و هجمه ها نشان داد، عنوان کرد .
مولاوردی تصریح کرد: برای خنثی کردن سیاست های بنی امیه سکوت معنا نمی داد و اگر راویان صادق حضور نمی داشتند ممکن بود هیچگاه حقایق عاشورا افشا نشود و دشمنان با وارونه نمایی از منظر خود این حادثه را ثبت می کردند و آن را دستخوش تحریفی اساسی می نمودند.

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوربا نتیجه گیری بحث های خود گفت: هر فرهنگی برای خود نمونه ها و الگوهایی دارد که می شود از آنها الهام گرفت و باوجود تثبیت این گزاره، ما می بینیم تصویر هر نسل از الگو می تواند با نسل قبلی متفاوت باشد.

مولاوردی تصریح کرد: وقتی به زمانه نقش آفرینی حضرت زینب برمی گردیم می بینیم که در جامعه به شدت مرد سالار آن روزی، نوع مواجهه حضرت زینب با یزید و نوع سخنوری ایشان می تواند درس های بزرگی برای همه انسانها اعم از زن و مرد داشته باشد؛ بدین صورت که رویه خلاف عدالت را باید به نقد کشید و برای احقاق حق ایستادگی کرد و نقد حاکمان چیز عجیب و غریبی نیست؛ باید فریضه امر به معروف و نهی از منکر و نصیحت ائمه مسلمین بصورت مستمر انجام شود.
وی خاطرنشان کرد: شناخت و تبیین درست ابعاد وجودی این شخصیت و ظرفیتهای تاثیر گذار ایشان باید فراتر از آثار فردی،  در بهبود امور جامعه و تحکیم اخلاق و معنویت در آن و ترویج زیست و سلوک مومنانه موثر بوده و تنها در زبان ادعای پیروی از این بزرگان نداشته باشیم.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها