بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۷۰۰۰۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹
به مناسبت ۶۰ سالگی احمدی نژاد
امروز ششم آبان ماه شصتمین سالگرد تولد محمود احمدی نژاد است. فردی که از سال ۸۴ تا ۹۲ دو دوره پرحاشیه را در پاستور سپری کرد.
  تدبیر24: محمود احمدی نژاد از چهره های تکرارناشدنی در تاریخ ایران است. امروز ششم آبان ماه شصتمین سالگرد تولد محمود احمدی نژاد است. فردی که از سال 84 تا 92 دو دوره پرحاشیه را در پاستور سپری کرد.

شصت ساله شدن احمدی نژاد بهانه ای شد تا فارغ از اقدامات سیاسی وی در این مدت گوشه ای از اقدامات متفاوت و پرحاشیه وی که در اذهان مردم جا مانده است را بازگویی کنیم تا شاید حافظه کوتاه برخی فراموش کاران که امروز به دولت روحانی و وزرایش انتقاد می کند، به یاد آن روزگار بیفتند.

از کی اینجایید؟! یک،دو یا ...
سکانس اول؛ شاید همه مردم ایران سخنرانی های محمود احمدی نژاد را به خاطر داشته باشند که چگونه از معطل شدن مردمی که برای سخنرانی وی به محل از پیش تعیین شده آمده بودند، زمانی که خطاب به مردم حاضر در مراسم سخنرانی می گفت«از کی آمدید اینجا؟! چند ساعته اینجایید؟! از ساعت چند اینجا هستید؟ از ساعت 11؟!از ساعت 10؟! این لحن صحبت احمدی نژاد با مردم چندان خوشایند واقع نشد و بعد از اندکی وی نیز به روند این سخنرانی پایان داد.

هاله نور!
سکانس دوم؛ یکی از ادعاهایی که بیشتر از همه حاشیه داشت مربوط به دیدار وی با آیت الله جوادی آملی است. آن زمانی که از هاله نور در سازمان ملل سخن می گفت و آیت الله جوادی آملی نیز تنها برای حفظ حرمت جایگاهی که این فرد داشت سکوت کرده و تلاش می کردند تا وی به این سخنان پایان دهد.

پول امام زمان(عج)
سکانس سوم؛ دولت قبل با اجرای اقدامات اشتباه در حوزه اقتصاد ضربات جبران ناپذیری را به اقتصاد کشور وارد کرد و در این راستا می توان به نحوه اجرای قانون هدفمندی یارانه ها اشاره کرد. اقدامی که تورم، رکود و بیکاری ناشی از بی پولی را در کشور افزایش داد. او در راستای دفاع از این طرح مفید که اجرای مضری داشت، در صداوسیمای جمهوری اسلامی و مقابل چشمان میلون ها ایرانی، این اندک مبلغی که ماه به ماه به مردم می داد را پول امام زمان(عج) معرفی کرد. وی اعلام کرد این پول طیب و طاهر است و با سایر درآمدها خلط نکنید!

مکالمات بین المللی
سکانس چهارم، اصرار احمدی نژاد برای سخنرانی و گفت وگو با زبان سایر کشور ها بود. احمدی نژاد که مشخص نشد به چه دلیل برای صحبت با سایر مقامات از کلامات و جملات اشتباه بهره مند می شد، در دیدار با مدودوف، نخست وزیر وقت روسیه هنگامی که وی از احمدی نژاد به زبان انگلیسی حال او را می پرسد، احمدی نژد پاسخ جالبی می دهد!( مدودوف: HOW ARE YOU?؛ احمدی نژاد: YES!) یا نمونه دیگر این موضوع را می توانستیم در دانشگاهی مشاهد کنیم که او در حال سخنرانی بود و هنگام اتمام وقت او زمانی که مدیرجلسه هشدار پایان را می دهد، احمدی نژاد در پاسخ می گوید:«وان دقیقه»!

ارقام نجومی
سکانس پنجم؛این بخش مربوط به اظهارات احمدی نژاد برای پیشبرد اهداف پوپولیسمی خود بود. زمانی که مردم در زمینه تامین معیشت با مشکل مواجه بودند وی برای اینکه به مردم راهکار زندگی نشان دهد، در صداوسیما، مدعی شد که اگر ماهی 20هزار تومان به حساب کودک تازه متولد شده خود بریزیم، بعد از 15 سال وی 50،70 یا 100 میلیون پول دارد این در حالی بود که با حساب سودش این مبلغ به 4 میلیون هم نمی رسید!

انگلیس کشوری در غرب آفریقا
سکانس ششم؛ طنز و جدی این فرد هیچگاه مشخص نبود! در همین راستا در یکی از سخنرانی های نماز جمعه وی زمانی که قصد داشت انگلیسی ها را تضعیف و علیه آنها صحبت کند، این کشور اروپایی را جزیزه ای کوچک در غرب آفریقا می نامد! موضوعی که شاید برای خود احمدی نژاد و آنهایی که پشت پرده این سخنان را برای او تنظیم کرده بودند معنا داشت، ولی از خارج دایره طرفدارانش، این جلمه تنها به تمسخر منتهی می شد.

تهیه انرژی هسته ای در منزل توسط یک نوجوان
سکانس هفتم؛ حاشیه های احمدی نژاد طعم هسته ای نیز داشت. او در یک سخنرانی می گوید مدیر مدرسه ای به وی اعلام کرده دختربچه ای در منزل انرژی هسته ای تولید می کند و او نیز از مسئولان خواسته در صورت صحت کمکش کنند!

ضرب المثل های حاص و تشویق حضار!
سکانس هشتم؛ضرب المثل های خاص وی بود که نمونه ای از آن را می توانستیم در سخنرانی احمدی نژاد میان ایرانیان خارج از کشور در سالن اجلاس مشاهده کنیم. زمانی که وی مقابل چشم همگان به جامعه جهانی می گوید:«اون ممه را لولو برد و آب را بریزید آنجایی که می سوزد.» ولی طرفداران وی به ویژه حدادعادل در آن نشست نه تنها از او ایراد نگرفت بلکه برای وی دست نیز زد!

واکنش کودک 3 ساله به احمدی نژاد
سکانس نهم؛ او در یکی از سخنرانی ها به سفرهای خود به ایالات متحده اشاره می کند و می گوید مردم برای دیدن مقامات به خیابان ها آمده بودند و با آنها خوش وبش می کردند، زمانی یکی از افراد حاضر درمحل دختر بچه ای سه ساله را آورد ومن را نشان داد و گفت این کیست؟کودک سه ساله خارجی گفت:محمود!محمود!

قطع نامه دان!
سکانس دهم؛ سخنرانی های بین المللی احمدی نژاد نیز برخی مواقع با حاشیه هایی همراه بود. وی در سخنرانی های مختلف خطاب به سران جهان با تمسخر آنها می گفت هر اقدامی در زمینه صدور قطع نامه های می خواهید انجام دهید.از جملات مربوط به این اظهارات می شود به این نمونه ها اشاره کرد:«آنقدر قطع نامه دهید تا قطع نامه دونتون پاره شود یا اینکه چندتا قطع نامه دادید؟چهارتا چهارهزارتا دهید»

بغل کردن یک نامحرم در مقابل چشم همگان
سکانس یازدهم؛ مربوط به اقدامی است که در زمان تشییع جنازه چاوز صورت گرفت و برخی اعلام کردند که وی مادرچاوز را به بغل گرفته تا با وی همدردی کند ولی هیچگاه تایید رسمی نشد. حتی یاران وی عکس لاریجانی و البرادعی را برای دور کردن اذهان از این ماجرا منتشر کردند که با انتشار تصویر اصلی دست آنها رو شد.
مطالب مرتبط
برچسب ها: تدبیر24 ، احمدی نژاد
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها