بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۷۰۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶
گام نخست ائتلاف امید:
مجلس دهم در اولین آزمون بزرگ خود برای نشان دادن میزان حمایتش از دولت یازدهم ، به هر سه گزینه پیشنهادی رئیس جمهور رای مثبت داد؛ آزمونی که تفاوت میان دهمین دوره پارلمان با دوره نهم مجلس را بخوبی آشکار ساخت.
 تدبیر24:  مجلس دهم در اولین آزمون بزرگ خود برای نشان دادن میزان حمایتش از دولت یازدهم ، به هر سه گزینه پیشنهادی رئیس جمهور رای مثبت داد؛ آزمونی که تفاوت میان دهمین دوره پارلمان با دوره نهم مجلس را بخوبی آشکار ساخت.

** آشتیانی صاحبخانه خانه دوم ایرانی ها شد

دردسرهای فخرالدین دانش آشتیانی اما تازه از امروز شروع شده است. 157 رای موافق، 111مخالف و 6 ممتنع وی را متصدی وزارتخانه ای کرده است که بی پولی اش صدای همه فرهنگیان را در آورده است. موافقت با انتشار 5هزار میلیارد تومان اوراق برای پرداخت بدهی های معوقه به معلمان و کارکنان بازنشسته این وزارتخانه، که دو روز پیش در جلسه هیات دولت به تصویب رسید تلاش رئیس جمهور برای کاستن از بخشی از طبقه ای است که خود را به درستی صاحب خانه دوم بیشتر ایرانی ها می داند: خانه ای به نام مدرسه.

دانش آشتیانی که آبان ماه 93 با 171 رای مخالف از راه یافتن به کرسی وزارت علوم بازمانده بود این بار با رد ادعاهای مخالفین خود در کنار نطق جانانه غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی که از همتایان خود خواست اجازه ندهند فرهنگیان کشور به خاطر نداشتن وزیر بیشتر از این آسیب ببینند این بار موفق به راه یابی به وزارتخانه ای شد که به جای آموزش عالی، فرمان آموزش ابتدایی و متوسطه کشور را در دست دارد.

111 رای مخالف وی را شاید بتوان وزن واقعی مخالفین دولت یازدهم در مجلس دهم دانست. 60 مخالف کمتر از سلف این مجلس.

** صالحی امیری در محاصره نخبگان 

صالحی امیری با 180 رای موافق، 89 مخالف و 6 ممتنع از فردا راهی ساختمان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوالی میدان بهارستان می شود. وزارتخانه ای که طی سالهای اخیر در کنار وزارت خارجه آماج بیشترین حمله از سوی مخالفین دولت یازدهم بوده است. چالش برگزاری کنسرت ها، موج آفرینی های یالثاراتی ها، توقیف برخی نشریات و غیره از جمله مسائلی است که رئیس جدید این وزارتخانه از همین لحظه باید با آنها دست و پنجه نرم کند.
مجلس نهم صالحی امیری را با 141 رای مخالف از تصدی وزارت ورزش و جوانان باز داشته بود.

این درس خوانده حوزه و دانشگاه، قرار است در محدوده ای به مدیریت بپردازد که همه دستی بر آتش آن دارند. از درس خوانده دانشگاهی تا فیلمسازی که دغدغه اکران فیلمش را دارد. از روحانی حوزوی گرفته تا خواننده پر آوازه ای که بسیاری را یاد غروب های جان افزای ماه مبارک می اندازد. و از نویسنده کتابی که فکر و ذکرش درگیر ممیزی های ارشاد است تا روزنامه نگاری که دوست دارد اجازه بیشتری برای نوشتن داشته باشد. 

گویی این وزارتخانه به عمد به مردی سپرده شده که هم سابقه پررنگی در جنگ دارد و هم اهل بحث و تبادل نظر است. 

** سلطانی فر زیر ذره بین ورزشکاران و جوانان

سلطانی فر هم با 193 رای موافق، 72 رای مخالف و 9 رای ممتنع روانه وزارتخانه ای شد که طی این سه سال و اندی نتوانست جای مناسبی نه در دل ورزشکاران و نه در قلب جوانان پیدا کند و با انتقادات شدیدی روبرو بود.

تعداد مخالفین وی از 147 نفر مجلس نهم به 72 نفر و موافقین وی از 117 به 193 افزایش یافت تا وی با پشتوانه ای محکمتر عضو کابینه یازدهم شود.

ششمین گزینه معرفی شده دولت به مجلس برای این سمت حساس، نیز مانند دو وزیر تازه راه یافته به دولت یازدهم کار سخت ولی ممکنی را در پیش دارد.
همگانی کردن ورزش، ایجاد شادابی در جوانان، بردن تیم فوتبال ایران به جام جهانی از جمله انتظارات رایج از معاون سابق رئیس جمهور است.

منبع: ایرنا
مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها