بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۷۰۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵
 تدبیر24: از منظر امام راحل راه حل نجات از وابستگی منابع اقتصادی،تسلیحاتی و مالی به کشورهای بیگانه تربیت و تعلیم صحیح فرزندان این مرز و بوم به شمار رفته است.

یک جامعه شناس و استاد دانشگاه با اشاره به اینکه رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران همواره در بیانات گوهربار و با ارزش خود نسبت به اهمیت و ضرورت تعلیم و تربیت دانش آموزان توصیه کردند،در گفت و گو با خبرنگار آستان گفت:امام راحل بر اساس آموزه های دینی و اسلامی و تربیت مبتنی بر تفکرات صحیح افراد تاکید داشتند.از منظر حضرت امام خمینی(س) دانش آموزان می توانند مبنای تغییر و تحولات اساسی در آینده جامعه باشند.

دکتر کاظم قجاوند استاد دانشگاه در ادامه تحلیل اندیشه و دیدگاه امام راحل مبتنی بر سرمایه گذاری برای نسل جوان و آینده سازی کشور افزود:اگر دانش آموزان منزه،با تقوا ،خویشتن دار،با علم و معرفت تربیت شوند می توانند آینده توسعه منسجم و مطلوبی را برای جامعه به همراه داشته باشند.اما در صورتی که در زمینه تعلیم و تربیت نسل جدید کوتاهی و قصور به عمل آید می تواند زمینه ساز بروز آسیب های اجتماعی در جامعه و به نوعی از هم پاشیدگی و ناامیدی را در پی داشته باشد.

این جامعه شناس تصریح کرد:حضرت امام همیشه بر این موضوع تاکید داشتند که مقام ارزشمند دانشجو و دانش آموز به حدی بزرگ و رفیع و ارزشمند است که می تواند همه سیستم های جامعه را تحت الشعاع خود قرار دهد.

وی بیان کرد:از منظر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بایستی سیره نظری و علمی ائمه اطهار(ع) مطابق با آموزه های دینی در تربیت دانش آموزان خود را نشان دهد.امام خمینی(س) به دنبال ارائه روشی منحصر به فرد برای تربیت فرزندان این مرز و بوم بود که بتوانند به بصیرت و دانایی دست یابند و این دانش آموزان آینده سیاسی و دینی کشور را توسعه دهند.امام راحل اقامه نماز و تاکید بر رهیافت های دینی را قدرتی در دست آینده سازان کشور می دید و همواره ابعاد وجودی آن حضرت بیانگر سیره عملی و نظری تربیت مبتنی بر آموزه های دینی است.

قجاوند در ادامه گفت:وقت شناسی و نظم در زندگی،رعایت قانون و مقررات،مناعت طبع،عزت نفس و... همگی از ویژگی های معمار کبیر انقلاب اسلامی است که توسل به آنها می تواند راه و روش درست تربیت نسل جدید را معرفی کند.از سوی دیگر شجاعت،دلیری،قدرت مدیریت و توان تسلط و کنترل اوضاع کشوری نیز برگرفته از تفکر عالمانه امام راحل است.این ویژگی ها می تواند برای تربیت نسل جوان و متولیان آموزش و پرورش در حوزه تربیتی الگو و راهگشا باشد.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی آستان
برچسب ها: تدبیر24 ، امام راحل
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها