بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۷۰۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱
  تدبیر24: نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران گفت: اگر برخی اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها و وهابی‌ها با هم کار می‌کنند، برای نابودی انقلاب و اسلام است و باید این را فهمید.

به گزارش  تسنیم، حجت‌الاسلام علی سعیدی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در همایش "نفوذ و نظام سلطه" که در دانشگاه امام حسین(ع) برگزار شد، با اشاره به 2 موضوع انقلابی‌گری و انقلابی‌زدایی و رابطه آن با انقلاب، گفت: نفوذ صدها مرحله می‌تواند داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه یکی از تبعات پدیده نفوذ انقلابی‌زدایی از انقلاب است و دشمن روی آن بسیار کار می‌کند، افزود: ‎انقلابی‌زدایی از مفاهیم، انقلابی‌زدایی از مقدسات، انقلابی‌زدایی از شخصیت‌ها و انقلابی‌زدایی از نهادها 4 مولفه دشمن در موضوع نفوذ است.

حجت‌الاسلام سعیدی با تاکید بر اینکه اولین واژه‌ای که باید به آن اشاره کرد، انقلابی‌زدایی از خود مفهوم انقلاب است، خاطرنشان کرد: انقلابی‌گری یعنی قیام برای لله؛ نمی‌توانیم بگوییم قیام لله در عصر غیبت معنا ندارد؛ مفهوم قیام لله فرازمانی و فرامکانی است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اینکه انقلابی‌گری به تعبیر آقای مطهری یعنی تحول درونی قیام لله در انسان، تصریح کرد: در جنگ احد وقتی شایعه شد پیامبر اکرم(ص) کشته شده، آیه‌ای نازل شد که اگر پیامبر(ص) هم کشته شد به دوره قهقرا باید بروید؟

وی افزود: ممکن است انسان‌ها در فصل اول زندگی‌شان انقلاب تکاملی داشته باشند، اما در فصل دیگر ممکن است تحول ارتجاعی داشته باشند. شیطان هم همین‌گونه بود؛ وقتی قرار شد برای انسان سجده کند، گفت که خدایا مخلص تو هستم، اما من حسابم از آدم‌ها جداست.

حجت‌الاسلام سعیدی با تاکید بر اینکه تعبیر انسان به تندروی و تندگرایی و افراطی‌گری از نمونه همین انقلاب ارتجاعی است، اظهار داشت: باید انقلابی‌زدایی از مفهوم اعتدال را مورد توجه قرار داد و گفت که اعتدال معنایش مشخص است. اگر در آن مفهوم تصرف شده و تعبیر تازه‌ای شود و به جامعه انتقال دهید، انقلاب‌زدایی از مفهوم انقلاب شده است. اگر با کدخدا کنار آمدید مثل همان‌ها هستید، چون هدف کدخدا نابودی اسلام است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه اگر برخی اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها و وهابی‌ها با هم کار می‌کنند، برای نابودی انقلاب و اسلام است و باید این را فهمید، گفت: اگر هر سیاست‌مداری سلطه کفار را بپذیرد از آنها محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بین حرام و حلال مگر می‌شود اعتدال پیدا کرد؛ بین کفر و ایمان مگر می‌شود اعتدال برقرار کرد؟ آیا بین خدا و شیطان می‌شود اعتدال برقرار کرد، گفت: بین هابیل و قابیل مگر می‌توان اعتدال برقرار کرد؟ یا پیامبر باید تسلیم ابوسفیان شود یا ابوسفیان تسلیم پیامبر شود؟ این اعتدال دارد؟ آیا می‌توان بین اسلام و لیبرال اعتدال برقرار کرد؟ واژه استقلال هم همین‌طور همانند واژه اعتدال در این بین مظلوم واقع شده است.

حجت‌الاسلام سعیدی خاطرنشان کرد: در مناصب کلیدی نمی‌توان از افرادی که هیچ اعتقادی به حکومت دینی ندارند، استفاده کرد. امام(ره) فرمودند "من زنده باشم با نباشم اجازه ندهید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد."

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران در ادامه تاکید کرد: شنیدیم که گفته‌اند هنر غیرارزشی نداریم، یعنی هر فیلم تئاتر و مجسمه و شعری ارزشی است، اما قرآن خلاف این را می‌گوید. تعبیر شیطان به کدخدا تصرف در واژه اعتدال است. شیطان، شیطان است. تعبیر سازش به تعامل هم تصرف در واژه اعتدال است.

وی با اشاره به اینکه انقلابی‌زدایی از عزاداری هم از مفاهیم نفوذ است، تصریح کرد: متاسفانه تحجر سیاسی و تحجر مذهبی به هم رسیدند. امروز شیعه لندنی و لیبرال هر دو یک چیز را می‌گویند. خیلی‌ها می‌گویند عزاداری امام حسین(ع) را سیاسی نکنید، بله سیاسی و جناحی دو چیز متفاوت است. در ابتدای همین زیارت عاشورا 4 مرحله براندازی را بیان می‌کند.

حجت‌الاسلام سعیدی در بخش دیگری از سخنانش به این مسئله تاکید کرد که دین حداقلی و دین حداکثری و یا اسلام رحمانی از مفاهیم انقلابی‌زدایی از خود اسلام است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران به عرصه دیگری از انقلابی‌زدایی اشاره کرد و این عرصه را انقلابی‌زدایی از نهادها دانست و گفت: مسجد بی‌خاصیت!؟ هیئت بی‌خاصیت!؟ رهبر انقلاب فرمودند ما هیئت سکولار نداریم. اگر مردم این نکات مهم را ندانند از این مداحی و منبری‌های سکولار استفاده می‌کنند.

وی با طرح این سوال که دولت انقلابی چه دولتی است؟ مجلس انقلابی چه مجلسی است؟ اظهار داشت: دیروز در مجلس شاهد بودید که یک امامه به سر می‌گفت تا کی از فتنه می‌خواهید حرف بزنید! این آقا اگر دستش هم به قرآن می‌رسید تمام واژه‌هایی که درباره فتنه گفته شده را حذف می‌کرد. اینها را از زبان یک روحانی می‌شنویم که جای تعجب دارد!

حجت‌الاسلام سعیدی تاکید کرد:  می‌گویید فتنه! می‌دانید فتنه چیست؟ فتنه‌های اسلام مگر فراموش شده؟ مگر عاشورا فراموش شده؟ اگر مجلس و دولت از انقلابی‌گری تهی شود چه اتفاقی می‌افتد؟

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: بحث مذاکره و توبه حر مطرح می‌شود! آمریکا را با حر مقایسه می‌کنید؟ آخوندی می‌رود پشت تریبون می‌گوید امام حسین(ع) دنبال سازش بود؟ نمی‌دانم چرا خواص و بزرگان در برابر این انحرافات موضع نمی‌گیرند؟ چند دلیل دارد. اول اینکه صحنه را نمی‌شناسند.

وی افزود: یادتان هست که در ایام فتنه می‌گفتند هر دو طرف روی آتش بنزین نریزند که ما می‌گفتیم دو طرف چه کسانی هستند؟ گفتند احمدی‌نژاد و دیگری که ما گفتیم اینها برای هفته اول بود و اکنون موضوع حق و باطل است، این چه موضعی است که می‌گیرید؟

حجت‌الاسلام سعیدی دومین علت را مصلحت دانست و گفت: طرف می‌خواهد هر دو طرف را داشته باشد و به فکر آینده است. در اسلام هم عده‌ای نمی‌دانستند قدرت در آینده در دست علی(ع) است یا طلحه و زبیر.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران تاکید کرد: امروز از امام‌خمینی(ره) هم انقلابی‌زدایی می‌کنند! امام(ره) را اصلاح‌طلب معرفی می‌کنند! می‌گویند امام حسین(ع) هم اصلاح‌طلب است، بله یزید و فرعون هم می‌گفتند اصلاح‌طلبیم! اصلاح‌طلب مدنظر اسلام با اصلاح‌طلبی که شما می‌گویید متفاوت است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز عده‌ای انقلابی‌گری را متعلق به دهه اول انقلاب می‌دانند و آن را امروز معادل افراطی‌گری و تندروی تعبیر می‌کنند.
برچسب ها: تدبیر24 ، 88
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها