بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۷۰۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱
رئیس‌جمهور:
ما در شرایطی قرار گرفته‌ایم که بار مسئولیت رسانه‌ها و مطبوعات از هر زمان دیگری بیشتر است. شرایط منطقه ما پیچیده است و ما نیازمند به امنیت هستیم.
  تدبیر24: حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی طی سخنانی در مراسم افتتاحبه بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات اظهار کرد: بی‌تردید رسانه،  مطبوعات و اصحاب آن به فرهنگ و ارتباط افکار مردم با حاکمیت و انتقال نظر حاکمیت  و فراهم آوردن زمینه برای توسعه جامعه، کمک می‌کنند. رسانه یکی از عوامل اصلی توسعه است و توسعه هم وسیله‌ای برای توسعه فعالیت رسانه‌هاست.

وی ادامه داد: ما در شرایطی قرار گرفته‌ایم که بار مسئولیت رسانه‌ها و مطبوعات از هر زمان دیگری بیشتر است. شرایط منطقه ما پیچیده است و ما نیازمند به امنیت هستیم.

وی همچنین افزود: شاید تعبیرات مختلفی از این شرایط پیچیده ارائه شود، یکی بگوید امنیت در سایه هنرمندی سیاست خارجی یک کشور تضمین می‌شود، دیگری بگوید نیروهای مسلح توانمند با قدرت بازدارندگی امنیتی می‌توانند امنیت را برای جامعه تضمین کنند.

رییس‌جمهور در همین رابطه تصریح کرد: واقعیت آن است که معضلات امنیتی به مفهومی که امروز منطقه ما با آن روبروست یعنی تروریسم، در شرایط ویژه‌ای قرار دارد. گروه‌هایی با افراد جاهلی و رنگ و لعاب دینی، با عصبیت و فهم غلط و نادرست از اسلام و جهاد اسلامی به جان اسلام و مسلمانان منطقه افتاده‌اند.

وی یادآور شد: در چنین شرایطی و در برابر چنین تهدیدی آن‌چه می‌تواند ما را از ناامنی‌ها حفظ کند و جامعه امنی برای‌مان بوجود آورد آن است که در کشور ما گوش شنوایی برای افراط و ندای تروریسم وجود نداشته باشد.

وی اظهار کرد: اگر تروریسم در جامعه جاذبه داشته باشد،‌ اگر بخشی از مردم ندای تروریست‌ها را بپسندند، نه سیاست خارجی می‌تواند معضل امنیت را حل کند و نه قدرت نظامی،‌ هیچ کدام! آن‌چه امروز در کشور و در جامعه ما امنیت آفریده بیداری، هوشیاری، آگاهی و انسجام داخلی کشور است.

رئیس‌جمهور افزود: بنده به نمونه‌ای اشاره می‌کنم؛ چرا موصل سقوط کرد؟ مگر یک شهر بزرگ 1.5 میلیون جمعیتی با دارا بودن آن همه نیروی مسلح و ارتش چطور ممکن است از صبح تا ظهر این شهر بزرگ سقوط کند؟ سقوط این شهر به خاطر این بود که تروریست‌ها سلاح مدرن در اختیار داشتند. سقوط موصل به خاطر این بود که تروریست‌ها توانمندتر از ارتش مستقر در موصل بودند و یا اینکه دلبستگی مردم موصل به بغداد کاهش یافته بود.

وی تصریح کرد: موصل ارتباط عاطفی و سیاسی‌اش با بغداد قطع شده بود نه داعش، هر گروه مسلح دیگر با یک پرچم که نه سیاه حتی سفید می‌توانست بر موصل فائق آید. لذا سیاست خارجی نمی‌تواند موصل را حفظ کند، ارتش عراق هم نمی‌تواند، در فهم مسائل امنیتی و سیاسی امروز جهان و منطقه دچار اشتباه نشویم.

وی ادامه داد: البته که نیروهای مسلح کشورمان یک قدرت مهم و بازدارنده در برابر تجاوز احتمالی بدخواهان و دشمنان هستند و خواهند بود و البته سیاست خارجی و دیپلماسی عاملی مهم برای پیشگیری از جنگ و نزاع خواهد بود. اما در برابر معضل امنیتی امروز منطقه آن‌چه کارسازتر از همه عوامل است انسجام، وحدت و یکپارچگی جامعه و سپردن همه گوش جان و جسم به ندای توسعه ایران است.

روحانی اظهار کرد: اگر نظام اسلامی ما به اقلیت‌ها احترام نمی‌کرد، به وحدت دینی همت نمی‌گماشت و جایگاه اهل سنت را در این کشور محترم نمی‌شمرد و یا اگر دولت به فکر تعادل توسعه‌ای در کردستان، سیستان و بلوچستان، بخشی از هرمزگان، خراسان جنوبی و یا در سراسر کشور نبود و اگر امروز اقلیت‌های قومی و مذهبی کشور دل به نظام و رهبری و قانون اساسی و دولت نبسته بودند داعش در اینجا هم راه داشت، القاعده هم در اینجا راه داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: شما اصحاب رسانه و دنیای فرهنگ و هنر می‌توانید برای جامعه امنیت‌آفرین باشید، اما اگر خود اصحاب رسانه امنیت نداشته باشند و دل‌نگران امنیت خود، راه خود، شغل و قلم خود باشند چگونه می‌توانند امنیت بیافرینند؟

وی خاطرنشان کرد: از قلم شکسته و دهان بسته کاری ساخته است؟ نشکنیم قلم‌ها را به بهانه‌های واهی، نبندیم دهان‌ها را با بهانه‌های غیراساسی، بگذاریم در این جامعه آزادی باشد و بگذاریم آزادی مسئولانه باشد، امنیت امروز برای ما اصل است اما فکر نکنید تنها با تفنگ امنیت ساخته و یا حفظ می‌شود که تفنگ هم به جای خود لازم است. اما قلم چه؟ اما بیان؟ و اما فرهنگ؟

رییس‌جمهور افزود: اساس انقلاب اسلامی فرهنگ بود، اساس نهضت اسلامی ما فرهنگ بود. هیچ وقت امام (ره) در دوران نهضت اسلامی راه قیام مسلحانه را نپسندید. خط امام (ره) این نبود، خط امام (ره) تحول در افکار مردم و در فرهنگ جامعه بود. او با سخنرانی، اعلامیه و نوار توانست کشور را متحول کند. او با بیاناتش با نوشته‌هایش و با شاگردانش به دعوت مردم به خیابان‌ها و در صحنه توانست بزرگترین قدرت نظامی منطقه را به زانو درآورد.

ادامه دارد...
مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها