بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۷۰۳۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰
   تدبیر24: رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه شمار افراد بی‌سرپناه 4 تا 6 هزار نفر تخمین زده می‌شود، گفت: با سرد شدن هوا، سازمان بهزیستی و شهرداری در پی افزایش ظرفیت مراکز نگهداری معتادان خیابانی و افراد بی‌سرپناه است.

 انوشیروان محسنی بندپی، گفت: به دنبال سرد شدن هوا سازمان بهزیستی و هم شهرداری به دنبال افزایش ظرفیت مراکز نگهداری معتادان خیابانی است که اگر این تعداد موجود دو برابر شود، وضعیت مناسب خواهد بود. 

وی ادامه داد: البته با رویکرد جدیدی که در سازمان دنبال می‌شود فقط به دنبال این نیستیم که سرپناه‌ها و شلترها فقط به صورت سرپناه باقی بمانند. بلکه می‌خواهیم رویکرد درمانی و توانبخشی هم داشته باشند. 

محسنی گفت: در رویکرد جدید ما، مصرف مدیریت شده مواد مخدر وجود دارد که همان اتاق تزریق است و فکر اولیه آن از بهزیستی آمده و اکنون به صورت پایلوت اجرا خواهد شد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: ما در سرپناه‌ها و شلترها هدفمان این است که مددکار و روانشناس لازم را در این سرپناه‌ها قرار داده و افرادی را که شناسایی کرده و در این مکان‌ها نگهداری می‌کنیم از طریق این تیم مددکاری توانمند شوند. در واقع ما روی توانمندسازی و حرفه‌آموزی این افراد کار می‌کنیم. 

وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه با سازمان فنی وحرفه‌ای در زمینه آموزش بی‌سرپناهان و معتادان خیابانی، گفت: ما این تسهیلات اشتغال‌زایی را  حتی سه برابر کرده‌ایم و از 5 درصد به 15 درصد افزایش داده‌ایم.

محسنی در مورد تعداد مراکز و سرپناه‌های موجود، گفت: مشخص نیست که تعداد موجود جوابگو است یا خیر، چون آمار جدیدی از افراد بی‌سرپناه و معتاد خیابانی نداریم. تعداد این افراد از 4 تا 6 هزار نفر تخمین زده می‌شود مثلاً بر روی تعداد زنان بی‌سرپناه نیز روی 2 تا 3 هزار نفر صحبت می‌شد اما در زمان جمع‌آوری 400 نفر بودند. بنابراین باید اقدام کرد و در آن موقع نسبت به تعداد این افراد و مراکز نگهداری پیش‌بینی‌های لازم را داشت.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: اگر با تعداد زیادی مواجه شدیم و دیدیم که مراکز بیشتری نیاز است می‌توانیم از افراد نوع‌دوست و خیر نیز بهره بگیریم و بهتر است برخی از این امور از دستگاه‌های دولتی به خیرین و بخش خصوصی واگذار شود. چرا که این بخش‌ها می‌توانند اعتماد و مشارکت چنین افرادی را جمع کنند.

منبع: فارس
برچسب ها: تدبیر24 ، بهزیستی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها