بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۷۰۵۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۴
هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ، نامزدهای اصلی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، تا ساعاتی پیش از آغاز رای‌گیری، در میان ده‌ها هزار تن از هواداران خود، به سخرانی پرداخته و در پایان کارزاری کم‌سابقه، به حملات لفظی و انتقادهای شدید از رقیب خود ادامه دادند.
تدبیر24:هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ، نامزدهای اصلی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، تا ساعاتی پیش از آغاز رای‌گیری، در میان ده‌ها هزار تن از هواداران خود، به سخرانی پرداخته و در پایان کارزاری کم‌سابقه، به حملات لفظی و انتقادهای شدید از رقیب خود ادامه دادند.

کلینتون، نامزد دمکرات، در میان شماری نزدیک به ۴۰ هزار نفر از هوادارانش در فیلادلفیا (پنسیلوانیا)، گفت «فردا، ما در برابر آزمون زمانه‌ی خود قرار می‌گیریم».

انتخابات آمریکا -برخلاف عمده کشورهای جهان که در روزهای آخر هفته است- روز سه‌شنبه (سه‌شنبه-چهارشنبه به وقت ایران) برگزار می‌شود.

کلینتون به هوادارن خود گفت «انتخاب روشن است. انتخاب، میان تفرقه یا همبستگی، اقتصاد و کار برای همه، یا فقط برای آن‌هایی که آن بالا نشسته‌اند؛ انتخاب میان یک رهبریِ قدرتمند یا یک جریان ضعیف، کسی‌که می‌تواند همه‌چیز را به خطر بیاندازد».

همزمان با این سخنان، ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه، در جمع هواداران خود در نیوهمپشایر، لبه تیز انتقادهای خود را به سوی کلینتون گرفت و گفت «می‌خواهید آمریکا توسط یک طبقه فاسد حکومت شود؟ یا می‌خواهید قدرت در آمریکا، یک بار دیگر، به دست ملت بیافتد؟».

او سپس با تاکید بر شماری از شعارهای انتخاباتی خود، مانند مسئله مرزهای جنوبی، جلوگیری از ورود پناهجویان یا پایان دادن به توافق‌نامه‌های آزاد تجاری، وعده داد در صورت پیروزی، به «سال‌ها خیانت» پایان دهد.
آخرین کمپین و آخرین نظرسنجی‌ها
کلینتون را در واپسین کارزار انتخاباتی، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا، نیز میشل اوباما و بیل کلینتون، همسران این دو سیاستمدار همراهی کردند. بروس اسپرینگستن، خواننده پرآوازه آمریکایی نیز در کارزار فیلادلفیا، روی صحنه رفت.

کلینتون در دوره نخست ریاست‌جمهوری اوباما، وزیر خارجه او بود.

ترامپ در نیوهمپشایر از خواننده مشهوری در کارزار خود بهره نبرد. او به‌تاکید در سخنرانی‌هایش گفت انتخابات پیش‌رو، به «قدرت مردم» و «حکومت مردم» می‌انجامد. او گفت «وقت آن رسیده که رسانه‌ها و سیاستمداران جریان حاکم را کنار گذاشت».

ساعاتی پیش از پایان تبلیغات و کارزارهای انتخاباتی، نتایج نظر‌سنجی‌ها از پیشتازی هیلاری کلینتون حکایت دارند. نامزد حزب دمکرات ۳ تا ۳.۴ درصد از نامزد حزب جمهوری‌خواه پیش است.>>>در مورد آخرین نظرسنجی‌ها بیشتر بخوانید

انتخابات آمریکا روز سه‌شنبه آغاز می‌شود. ۴۵مین رئیس‌جمهوری ایالات متحده، از ماه ژانویه، رهبری کشوری با «نیرومندترین» ارتش جهان (برآورد موسسه کردیت سوئیس) و ۲۵ درصد کل تولید ناخالص جهانی (برآورد صندوق جهانی پول) را در دست می‌گیرد.

نتایج نظرسنجی ها 
رویترز و موسسه ایپسوس می گویند، کلینتون۹۰ درصد شانس پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری در روز سه شنبه را دارد.

براساس نظر سنجی رویترز و موسسه ایپسوس کلینتون، نامزد حزب دمکرات با ۴۵ درصد ازدونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوریخواه با ۴۲ درصد پیش افتاده است.

به گزارش سی ان ان، روز دوشنبه نتیجه پنج نظر سنجی اعلام شده از انتخابات ریاست جمهوری نشان می دهند که نامزد حزب دمکرات بین سه تا پنج درصداز رقیب خود در انتخابات روز سه شنبه پیش است.

به گزارش رویترز،هیلاری کلینتون احتمالا ۳۰۳«الکترال کالج» در ایالت‌های مختلف کسب خواهد و در مقابل دونالد ترامپ قادر خواهد بود که ۲۳۵ «الکترال کالج» را به خود اختصاص دهد.
آخرین کمپین و آخرین نظرسنجی‌ها
هر ایالت آمریکا دارای تعداد مشخصی«الکترال کالج» است ونامزدی در انتخابات ریاست جمهوری پیروز خواهد شد که بتواند ۲۷۰ «الکترال کالج» را در سراسر کشور به خود اختصاص دهد.

رویترز می گوید،پیروزی دونالد ترامپ به میزان آرا او در ایالت‌های کلیدی مانند فلوریدا، میشیگان، پنسیلوانیا، کارولینای شمالی و اوهایو بستگی دارد.

این گزارش می افزاید، چنانچه نامزد حزب جمهوریخواه در دو ایالت از سه ایالت فلوریدا، میشیگان و پنسیلوانیا شکست بخورد، عملا راه برای پیروزی هیلاری کلینتون باز خواهد شد.

دونالد ترامپ در یکی از آخرین کارزارهای انتخاباتی خود در فلوریدا در روز دوشنبه باردیگر تصریح کرد که انتخابات مبتنی بر تقلب است.

نامزد حزب جمهوریخواه دوباره به مساله ایمیل‌های هیلاری کلینتون و گفت: یک جریان فاسد از او حمایت می کند، اما مردم فردا با رفتن به پای صندوی رای و رای دادن عدالت را درباره هیلاری کلینتون اجرا خواهند کرد.

دونالد ترامپ در بخشی دیگری از سخنرانی خود گفته است: میشیگان پس از سال‌ها رای به دمکرات این بار به من رای خواهند داد می دانید چرا برای این که با رفتن صنایع از این ایالت همه کار خود را از دست دادند.

وی اضافه کرد که کمپانی «فورد» در حال ساخت تاسیسات گسترده‌ای در مکزیک است و همه اشتغال زایی به ان طرف منتقل می شود.

در حالی دونالد ترامپ در ایالت فلوریدا کارزار تبلیغاتی خود را برگزار می کند که به گزارش «سی ان ان» نوعی بسیج آرا هیسپانیک‌ها (آمریکایی‌های اسپانیایی زبان و لاتین تبار) در ایالت‌های مختلف به چشم می خورد که به هیلاری کلینتون رای خواهند داد .

طبق این گزارش،میزان آرا پیش از موعد هیسپانیک‌هادر سال ۲۰۱۶ ندر ایالت فلوریدا سبت به سال ۲۰۱۲تقریبا دو برابر شده است و امسال بیش از ۹۰۰ هزار نفر از آنها آرای خود را ارسال کرده اند.

در همین حال، به گزارش «سی ان ان» در یکی از آخرین کارزارهای انتخاباتی هیلاری کلینتون در شهر فیلادلفیا ده ها هزار نفر شرکت کردند.

در این گردهمایی که شامگاه دوشنبه در فیلادلفیا برگزاری شد، علاوه بر کلینتون، باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا و همسرش میشیل اوباما نیز سخنرانی کردند.

آخرین کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ در میشیگان برگزار خواهد شد. این ایالت از سال ۱۹۸۸ تاکنون به نامزد حزب دمکرات در انتخابات ریاست جمهوری رای داده است، اما دونالد ترامپ امیدوار است که بتواند آرا را در این ایالت به خود اختصاص دهد.
مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها